Mot nya mål med dvärgciklider...å lite annat

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Inger H

    • December 2008
    • 11247

    Ursprungligen postat av Bluewing
    Nu tänkte jag ungefär så här när jag läste detta: Nu börjar Inger känna tilltro att detta kommer och funka och börjar få svårt att behärska sig. Nu börjar hon banne mig vara som vanligt igen
    Haha, lovar, att jag inte kommer att bli som vanligt . Känns som om allt blir rätt ju...

    //Inger
    "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

    Kommentar

    • Inger H

      • December 2008
      • 11247

      Uppdaterar lite igen, bara för att jag tycker det är kul att gå tillbaka för att se hur karet beter sig under inkörningsfasen.
      Lite kiselalger börjar att visa sig, men det var väntat. Ett par unga Ancistrus skulle fixa det på ett nafs, men så blir det inte, dom försvinner nog ändå .

      Snart en månad sen jag startade akvariet med växter i. Elva dagar sedan jag släppte i fem barber, som mår finfint. Hannarna är väldigt utfärgade och vackra, men svåra att fånga på bild just nu (väldigt livliga). Har fyllt på lite vatten idag eftersom lite har dunstat bort (en liter)
      Vattnet luktar gott och är hur klart som helst.
      Lite stolt över mig själv, att jag har tålamod (vilket jag i ärlighetens namn inte alls har) - biter ihop lite till .

      //Inger
      ​​​​​​​
      "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

      Kommentar

      • Bluewing

        • August 2012
        • 10522

        Du är duktig Inger. Tycker det är häftigt att du utmanar dig så här.


        Sent from my iPhone using Tapatalk
        Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
        Juwel Lido 120

        Kommentar

        • Inger H

          • December 2008
          • 11247

          Ursprungligen postat av Bluewing
          Du är duktig Inger. Tycker det är häftigt att du utmanar dig så här.


          Sent from my iPhone using Tapatalk
          Japp, aningen kampande mot tålamodet ska du veta, men så får det vara en tid framöver
          Jag har tippat i sand i 180-liters idag (nyuppstart av kar nr. två), tanken är att försöka mig på att torrinreda - fast med sand i.
          Kul att du kikar in fast det är OS

          //Inger
          "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

          Kommentar

          • tanteva
            • September 2015
            • 1399

            låter som om du har en förträfflig akvarieperiod =D

            Kommentar

            • Inger H

              • December 2008
              • 11247

              Ursprungligen postat av tanteva
              låter som om du har en förträfflig akvarieperiod =D
              Ja, det är kul att planera

              //Inger
              "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

              Kommentar

              • Inger H

                • December 2008
                • 11247

                Just idag, så har det där fotosuget kommit tillbaka, menar då att fota fiskar. Men än så länge så har jag ju bara fem fiskar, som ställer upp - mina fem Purpurhuvudsbarber som har blivit så himla vackra. Jag har aldrig haft barber av någon anledning, men dessa är en hit tycker jag - pigga, roliga och väldigt snälla med varandra trots tre hanar och två honor .



                "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                Kommentar

                • Mu(sic)
                  • March 2012
                  • 2305

                  Dom är jättefina Honorna är gula antar jag...

                  Kommentar

                  • Inger H

                    • December 2008
                    • 11247

                    Ursprungligen postat av Mu(sic)
                    Dom är jättefina Honorna är gula antar jag...
                    Japp honorna är gula (bild tre och fyra)
                    "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                    Kommentar

                    • PiaJo

                      • August 2009
                      • 13001

                      Fina foton! På fina fiskar
                      /PIA

                      Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                      Kommentar

                      • Inger H

                        • December 2008
                        • 11247

                        Ursprungligen postat av PiaJo
                        Fina foton! På fina fiskar
                        Tack Pia, kul att ni kikar in Cathrin å Pia

                        //Inger
                        "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                        Kommentar

                        • Bluewing

                          • August 2012
                          • 10522

                          Tycker dina barber är himla fina. Vet ju att de aldrig är stilla så att du fått så fina bilder är imponerande!


                          Sent from my iPhone using Tapatalk
                          Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                          Juwel Lido 120

                          Kommentar

                          • Inger H

                            • December 2008
                            • 11247

                            Ursprungligen postat av Bluewing
                            Tycker dina barber är himla fina. Vet ju att de aldrig är stilla så att du fått så fina bilder är imponerande!


                            Sent from my iPhone using Tapatalk
                            Ja, det blev mååånga bilder som åkte i papperskorgen

                            //Inger
                            "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                            Kommentar

                            • Mu(sic)
                              • March 2012
                              • 2305

                              Ursprungligen postat av Inger H

                              Tack Pia, kul att ni kikar in Cathrin å Pia

                              //Inger
                              Jo jag kikar in varje dag i dom trådar jag brukar läsa fast är lite oinspirerad just nu så jag skriver inte så värstans mycket

                              Kommentar

                              • Inger H

                                • December 2008
                                • 11247

                                Ursprungligen postat av Mu(sic)

                                Jo jag kikar in varje dag i dom trådar jag brukar läsa fast är lite oinspirerad just nu så jag skriver inte så värstans mycket
                                Lite oinspirerad jag med Cathrin, fast ändå så vill jag uppdatera - mest för mig själv. Fast det är såklart jättekul när andra kikar in när jag startar upp igen .

                                //Inger
                                "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                                Kommentar

                                Arbetssätt...