Mot nya mål med dvärgciklider...å lite annat

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Inger H

    • December 2008
    • 11247

    Ursprungligen postat av PiaJo
    Mm.. Låter bra med det fiskvalet

    köp STORA rötter, bättre att såga till dem än att ångra att det ble för litet. Jag köper alltid så stora rötter att jag får skohorna ner dem i karet, vet inte hur många gånger gubben har fått hjälpa mig så att glaset inte skall bågna i mina försök att gå i rötter som jag vill ha i..
    Fast Pia, rötter är redan placerade i det kommande "woffkaret", ganska så maffiga .
    Nu planeras 180-liters, väldigt tacksam för tips.
    Har kollat lite på Kurvcikliden till detta kar (Laetacara curviceps) som jag har haft tidigare, men kommer inte alls ihåg vad som hände med dessa. Jag får nog skippa apisar tyvärr, eftersom jag inte kan ge dom det vatten som behövs.

    //Inger
    "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

    Kommentar

    • Bluewing

      • August 2012
      • 10522

      Du vet Inger att om du skulle vara sugen på att åka till mellansverige och komma över på en fika så finns det Woffar på Diskusgatan för avhämtning. Jag bara nämner det....
      Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
      Juwel Lido 120

      Kommentar

      • PiaJo

        • August 2009
        • 13001

        Ursprungligen postat av Inger H

        Fast Pia, rötter är redan placerade i det kommande "woffkaret", ganska så maffiga .
        Nu planeras 180-liters, väldigt tacksam för tips.
        Har kollat lite på Kurvcikliden till detta kar (Laetacara curviceps) som jag har haft tidigare, men kommer inte alls ihåg vad som hände med dessa. Jag får nog skippa apisar tyvärr, eftersom jag inte kan ge dom det vatten som behövs.

        //Inger
        Aha! Är det det karet som du visade bild på?
        /PIA

        Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

        Kommentar

        • Inger H

          • December 2008
          • 11247

          Ursprungligen postat av PiaJo

          Aha! Är det det karet som du visade bild på?
          Jepp.
          "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

          Kommentar

          • Inger H

            • December 2008
            • 11247

            Ursprungligen postat av Bluewing
            Du vet Inger att om du skulle vara sugen på att åka till mellansverige och komma över på en fika så finns det Woffar på Diskusgatan för avhämtning. Jag bara nämner det....
            Åhh Johnny, jag skulle väldigt gärna tänka mig en fika hos er, dessutom att få köpa friska starka woffar, det vore nåt det . Känner du ingen som ska norröver, nja det gör du nog inte förstås. Annars är Norrland väldigt vackert - du vet väl att Norrland sträcker sig från Gävle, sen är det bara resten kvar, som består av större delen av Sveriges avlånga land .

            //Inger
            "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

            Kommentar

            • Inger H

              • December 2008
              • 11247





              //Inger
              "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

              Kommentar

              • PiaJo

                • August 2009
                • 13001

                Ursprungligen postat av Inger H

                Jepp.
                Karet är jättefint med alla växter men... jag är rädd för att växterna kommer att täckas med sand eller grävas upp tyvärr om du har lekande woffar... :/ vill inte ta bort din glädjekänsla men ville bara nämna det så du inte blir besviken sen..
                Senast redigerad av PiaJo; 04 August 2016, 19:58.
                /PIA

                Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                Kommentar

                • Inger H

                  • December 2008
                  • 11247

                  Ursprungligen postat av PiaJo

                  Karet är jättefint med alla växter men... jag är rädd för att växterna kommer att täckas med sand eller grävas upp tyvärr om du har lekande woffar... :/
                  Japp, jag vet det Pia När jag inredde karet, så var det tänkt för apisar. Alla växter utom cryptocorynerna (som inte är så många) är fastbundna på rötter. Åker dessa så gör det inget.

                  //Inger
                  "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                  Kommentar

                  • PiaJo

                    • August 2009
                    • 13001

                    Ursprungligen postat av Inger H

                    Japp, jag vet det Pia När jag inredde karet, så var det tänkt för apisar. Alla växter utom cryptocorynerna (som inte är så många) är fastbundna på rötter. Åker dessa så gör det inget.

                    //Inger
                    Ah.. Så bra
                    /PIA

                    Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                    Kommentar

                    • Inger H

                      • December 2008
                      • 11247

                      Ursprungligen postat av PiaJo

                      Ah.. Så bra
                      Det är M. trident och anubias på rötterna

                      //Inger
                      "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                      Kommentar

                      • PiaJo

                        • August 2009
                        • 13001

                        Trident är min favorit microsorum
                        /PIA

                        Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                        Kommentar

                        • Inger H

                          • December 2008
                          • 11247

                          Ursprungligen postat av PiaJo
                          Trident är min favorit microsorum
                          Jag har aldrig haft trident, hoppas att den håller sig fin nu och att den inte blir svart, som alla andra Microsorum som jag har haft genom åren. Ser bra ut än så länge i alla fall

                          //Inger
                          "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                          Kommentar

                          • PiaJo

                            • August 2009
                            • 13001

                            Den kommer att bli svart som de andra men de är deras naturliga cykel så vänta utan så brukar den komma med kraft igen, ungefär som med cryptocorynen.
                            /PIA

                            Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                            Kommentar

                            • Inger H

                              • December 2008
                              • 11247

                              Den där algen som finns på bild några inlägg tidigare, dom är helt puts veck bara på några dagar . Nu väntar jag bara på kiselalgerna, som alltid brukar visa sig när jag startar upp ett kar, hoppas att jag slipper att se dom.
                              Är himla sugen på att tillsätta ett gäng med corydoras, men jag som har ett väldans tålamod väntar några veckor till

                              //Inger
                              "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                              Kommentar

                              • Bluewing

                                • August 2012
                                • 10522

                                Ursprungligen postat av Inger H
                                Den där algen som finns på bild några inlägg tidigare, dom är helt puts veck bara på några dagar . Nu väntar jag bara på kiselalgerna, som alltid brukar visa sig när jag startar upp ett kar, hoppas att jag slipper att se dom.
                                Är himla sugen på att tillsätta ett gäng med corydoras, men jag som har ett väldans tålamod väntar några veckor till

                                //Inger
                                Nu tänkte jag ungefär så här när jag läste detta: Nu börjar Inger känna tilltro att detta kommer och funka och börjar få svårt att behärska sig. Nu börjar hon banne mig vara som vanligt igen
                                Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                                Juwel Lido 120

                                Kommentar

                                Arbetssätt...