Mot nya mål med dvärgciklider...å lite annat

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Mats Bryzell

    • February 2007
    • 18956

    Ursprungligen postat av Inger H
    Detta hanns med idag tack vare regnet .
    Kar nr. ett fylls med vatten om några dagar+diverse rötter. Brukar avsky lukten av ättika, men idag känns det faktiskt riktigt ok .

    [ATTACH=CONFIG]n2357277[/ATTACH]
    //Inger
    Härligt att se!
    Lycka till med inredningsfasen - ta god tid på dig!

    Kommentar

    • Mats Bryzell

      • February 2007
      • 18956

      Jädrar, nu såg jag till att knäcka sidan...
      Här är bilden på Ingers bakgrundsmontering.

      Klicka på bilden för större version

Namn: image_72089.jpg
Visningar: 97
Storlek: 139,4 KB
ID: 2357281

      Kommentar

      • Inger H

        • December 2008
        • 11247

        Ursprungligen postat av Mats Bryzell

        Härligt att se!
        Lycka till med inredningsfasen - ta god tid på dig!
        Japp Mats, jag kommer att köra den Bryzellska inredningsfasen

        //Inger
        "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

        Kommentar

        • Inger H

          • December 2008
          • 11247

          Jag slänger i rötterna när silikonet har härdat, även om inte alla är vattenmättade (dom får bli det i karet), så kan jag pula på lite hipp som happ inredningsmässigt

          //Inger
          "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

          Kommentar

          • Mats Bryzell

            • February 2007
            • 18956

            Ursprungligen postat av Inger H

            Japp Mats, jag kommer att köra den Bryzellska inredningsfasen

            //Inger
            En långsam, men naggande god process!
            I och med att du kör i vatten direkt antar jag att du tänker göra en "wet-set"?


            Kommentar

            • Inger H

              • December 2008
              • 11247

              Ursprungligen postat av Mats Bryzell

              En långsam, men naggande god process!
              I och med att du kör i vatten direkt antar jag att du tänker göra en "wet-set"?

              Talking to mee Mats - "wet-set"? Förmodligen bör jag veta vad det betyder

              //Inger
              "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

              Kommentar

              • Mats Bryzell

                • February 2007
                • 18956

                Ursprungligen postat av Inger H

                Talking to mee Mats - "wet-set"? Förmodligen bör jag veta vad det betyder

                //Inger
                "Wet-set" - motsatsen till en "dry-set", torrinredning.
                Läste att du skall köra i vatten direkt, vilket fungerar fint det också.

                Kommentar

                • Inger H

                  • December 2008
                  • 11247

                  Ursprungligen postat av Mats Bryzell

                  "Wet-set" - motsatsen till en "dry-set", torrinredning.
                  Läste att du skall köra i vatten direkt, vilket fungerar fint det också.
                  Ok, några nackdelar med "wet-set" i förhållande till "dry-set"?

                  //Inger
                  "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                  Kommentar

                  • Mats Bryzell

                    • February 2007
                    • 18956

                    Ursprungligen postat av Inger H

                    Ok, några nackdelar med "wet-set" i förhållande till "dry-set"?

                    //Inger
                    Nej, egentligen inte - mer än att man kan labba med inredningen lite lättare om det är torrt, flytta runt inredningen och prova en massa olika varianter med alla de "inredningsdelar" man har till hands. När man har satt en inredning man är nöjd med - eller hyfsat nöjd med - så skall ju vatten i, och då blir det att börja om från början och göra om hela inredningen i en "wet-set". Fördelen med detta förfarande är att man redan vet, på ett ungefär, hur inredningen skall sitta.

                    Kommentar

                    • Inger H

                      • December 2008
                      • 11247

                      Ursprungligen postat av Mats Bryzell

                      Nej, egentligen inte - mer än att man kan labba med inredningen lite lättare om det är torrt, flytta runt inredningen och prova en massa olika varianter med alla de "inredningsdelar" man har till hands. När man har satt en inredning man är nöjd med - eller hyfsat nöjd med - så skall ju vatten i, och då blir det att börja om från början och göra om hela inredningen i en "wet-set". Fördelen med detta förfarande är att man redan vet, på ett ungefär, hur inredningen skall sitta.
                      Ok, tack Mats då vet jag . Återkommer med en massa frågor, känns som om jag ska starta upp ett kar för allra första gången

                      //Inger
                      "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                      Kommentar

                      • Mu(sic)
                        • March 2012
                        • 2305

                        När jag startade Visionkaret så provade jag en massa varianter och fotade dom så jag skulle komma ihåg lite lättare när vattnet hade kommit i

                        OCH! Vad himla kul att du är igång!

                        Kommentar

                        • Inger H

                          • December 2008
                          • 11247

                          Ursprungligen postat av Mu(sic)
                          När jag startade Visionkaret så provade jag en massa varianter och fotade dom så jag skulle komma ihåg lite lättare när vattnet hade kommit i

                          OCH! Vad himla kul att du är igång!
                          Ja, så brukar jag också göra, både med och utan vatten .

                          //Inger
                          "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                          Kommentar

                          • Inger H

                            • December 2008
                            • 11247

                            Jag har lekt lite med placering av några rötter i 240 idag, men varför har jag en förmåga att alltid köpa för stora. Men jag har förstås mindre gamla som ligger i blöt sen en månad tillbaka. Sen kan jag inte bestämma, om jag ska inreda till apistogramma eller guianacara. Fast måste erkänna, att längtan efter apisar är väldigt stor/störst .

                            Nästa storlek är 180 liter, kan ju ha några få "woffar" där i stället - eller så apisar...
                            Snurrar en aning nu

                            //Inger
                            "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                            Kommentar

                            • Inger H

                              • December 2008
                              • 11247

                              Jag måste köpa sand, får ingen uppfattning alls hur inredningen kommer att se ut med bara glas i bottenregionen

                              //Inger
                              "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                              Kommentar

                              • Mu(sic)
                                • March 2012
                                • 2305

                                Vad blir det för sand?

                                Kommentar

                                Arbetssätt...