Mot nya mål med dvärgciklider...å lite annat

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Inger H

    • December 2008
    • 11247

    ...måste köpa sand kom jag just på

    //Inger
    "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

    Kommentar

    • heba
      • September 2013
      • 847

      Hur går det för dig - har du "smygstartat" något kar?
      /Helene

      180 liter växt- räk- och guppykar samt 275 liter SA-inspirerat.

      Kommentar

      • Inger H

        • December 2008
        • 11247

        Ursprungligen postat av heba
        Hur går det för dig - har du "smygstartat" något kar?
        Njaa, fast nästan . Idag har jag i alla fall tagit bort skyddsplasten runt den nya Eheimmöbeln samt packat upp rampen. För mycket ljus för min smak, och som vanligt funkar det inte att släcka ner ett rör, fast det löser sig .
        Slängde i ekgrenarna, som säkert har torkat ett år, bara för att se...
        Har beställt bakgrund, den vanliga slime-line amazonas, så nu kliar det i fingrarna väldigt mycket kan jag säga.

        "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

        Kommentar

        • PiaJo

          • August 2009
          • 13001

          Ursprungligen postat av Inger H

          Njaa, fast nästan . Idag har jag i alla fall tagit bort skyddsplasten runt den nya Eheimmöbeln samt packat upp rampen. För mycket ljus för min smak, och som vanligt funkar det inte att släcka ner ett rör, fast det löser sig .
          Slängde i ekgrenarna, som säkert har torkat ett år, bara för att se...
          Har beställt bakgrund, den vanliga slime-line amazonas, så nu kliar det i fingrarna väldigt mycket kan jag säga.
          Så härligt det är att få packa upp nya grejer, det är en viss känsla det
          /PIA

          Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

          Kommentar

          • Inger H

            • December 2008
            • 11247

            Ursprungligen postat av PiaJo

            Så härligt det är att få packa upp nya grejer, det är en viss känsla det
            Ja Pia det är skoj, måste för säkerhets skull provfylla karet i helgen , sen vänta på bakgrunden. När den är limmad och har torkat klart, så fyller jag på med vatten .

            //Inger
            "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

            Kommentar

            • PiaJo

              • August 2009
              • 13001

              Denna biten du har framför dig är den bästa.. Blir rejält sugen på att starta ett nytt kar eller rättare sagt göra om ett kar men det får vänta till hösten
              /PIA

              Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

              Kommentar

              • Inger H

                • December 2008
                • 11247

                Ursprungligen postat av PiaJo
                Denna biten du har framför dig är den bästa.. Blir rejält sugen på att starta ett nytt kar eller rättare sagt göra om ett kar men det får vänta till hösten
                Det blir nog "höstfiskar" för mig med, men med vatten, rötter och lite växter, samt några inkörningsfiskar så småningom, då är jag en bra bit på väg .

                //Inger
                "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                Kommentar

                • heba
                  • September 2013
                  • 847

                  Ursprungligen postat av Inger H

                  Njaa, fast nästan . Idag har jag i alla fall tagit bort skyddsplasten runt den nya Eheimmöbeln samt packat upp rampen. För mycket ljus för min smak, och som vanligt funkar det inte att släcka ner ett rör, fast det löser sig .
                  Slängde i ekgrenarna, som säkert har torkat ett år, bara för att se...
                  Har beställt bakgrund, den vanliga slime-line amazonas, så nu kliar det i fingrarna väldigt mycket kan jag säga.
                  Åh, vad roligt! Håller med om att planeringsbiten är den bästa som Pia skriver.
                  Ser fram emot bilder "under gång"
                  /Helene

                  180 liter växt- räk- och guppykar samt 275 liter SA-inspirerat.

                  Kommentar

                  • Inger H

                    • December 2008
                    • 11247

                    Idag har karen flyttats om för tredje gången, vilket ogillas av "flyttpersonerna" . Vilken tur att jag inte fyllde det större i helgen som jag hade tänkt, men snart så...
                    Har man ett ganska så litet rum som ska möbleras med tre kar, så gäller det att pussla, så att det blir bra för både för fiskar och för deras matte .

                    //Inger
                    "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                    Kommentar

                    • Mu(sic)
                      • March 2012
                      • 2305

                      Det ska bli så roligt att se hur det blir

                      Kommentar

                      • Inger H

                        • December 2008
                        • 11247

                        Ursprungligen postat av Mu(sic)
                        Det ska bli så roligt att se hur det blir
                        Det tycker jag med .

                        Så här kommer karen att uppdelas, i alla fall så går mina tankar så just idag: 240-liters, där huvudfisken blir Guianacara O, 180-liters, huvudfisk, någon apistogramma såklart, sen är jag är väldigt sugen på att ha några små guramis i 120-literskaret. Guramis är en art, som jag aldrig egentligen har haft - "egentligen", därför att det var nog en bland dom allra första fiskar jag hade som nybörjare, men minns tyvärr inte hur det gick med dessa .

                        //Inger
                        "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                        Kommentar

                        • Mu(sic)
                          • March 2012
                          • 2305

                          Det finns ju så många fina guramis. Jag har haft blågurami, bandgurami och mosaiker. Jag skulle kunna tänka mej honungsguramis och ville köpa såna till barnbarnen men det ville inte Mille höra talas om

                          Kommentar

                          • Inger H

                            • December 2008
                            • 11247

                            Ja, det finns en del vackra dvärgguramis, kollar listorna varje dag

                            //Inger
                            "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                            Kommentar

                            • Mu(sic)
                              • March 2012
                              • 2305

                              Ursprungligen postat av Inger H
                              Ja, det finns en del vackra dvärgguramis, kollar listorna varje dag

                              //Inger

                              Kommentar

                              • Inger H

                                • December 2008
                                • 11247

                                Detta hanns med idag tack vare regnet .
                                Kar nr. ett fylls med vatten om några dagar+diverse rötter. Brukar avsky lukten av ättika, men idag känns det faktiskt riktigt ok .

                                Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_6217.JPG
Visningar: 152
Storlek: 139,4 KB
ID: 2357277
                                //Inger
                                "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                                Kommentar

                                Arbetssätt...