Mot nya mål med dvärgciklider...å lite annat

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • heba
    • September 2013
    • 847

    Halloj Inger!
    Efter lång bortavaro från zoopet har jag nu börjat läsa igen, och ser att det händer massor i ditt liv , jag har fortfarande många sidor kvar i din tråd innan jag är "ifatt", men ser fram emot uppstartsbilder när du kommit på plats
    /Helene

    180 liter växt- räk- och guppykar samt 275 liter SA-inspirerat.

    Kommentar

    • Mu(sic)
      • March 2012
      • 2305

      Tack detsamma Inger

      Kommentar

      • Bluewing

        • August 2012
        • 10522

        Lycka till med flytten Inger! Inte alla får komma till paradiset så här planerat. Ska bli trevligt att fö höra lite Ingerplaner när det lugnat sig för dig.
        Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
        Juwel Lido 120

        Kommentar

        • Inger H

          • December 2008
          • 11247

          Tack ska ni ha

          //Inger
          "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

          Kommentar

          • Inger H

            • December 2008
            • 11247

            Äntligen lite akvariepyssel. Att lägga gamla som några nya rötter i blöt kändes nästan lite som julafton . Jag tömde ju mina kar runt jul - känns så himla länge sedan nu. Längtar så att köra igång, det blir bara tre kar nu, men ändå. Tror jag har glömt allt, så framöver kommer säkert en massa frågor.

            Första frågan kommer redan nu, vilka rör ska jag välja till mina två juwelkar för att få lite mer dämpad belysning? Det nya Eheimkaret har jag inte ens kollat vilka rör som ingår, men vill inte ha så mycket ljus där heller.


            "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

            Kommentar

            • Mr Woods
              • March 2013
              • 3409

              Ursprungligen postat av Inger H
              Äntligen lite akvariepyssel. Att lägga gamla som några nya rötter i blöt kändes nästan lite som julafton . Jag tömde ju mina kar runt jul - känns så himla länge sedan nu. Längtar så att köra igång, det blir bara tre kar nu, men ändå. Tror jag har glömt allt, så framöver kommer säkert en massa frågor.

              Första frågan kommer redan nu, vilka rör ska jag välja till mina två juwelkar för att få lite mer dämpad belysning? Det nya Eheimkaret har jag inte ens kollat vilka rör som ingår, men vill inte ha så mycket ljus där heller.

              Detta har även jag funderat över! Jag har den smått vansinniga idén om att köra på ett grolux och ett marine-glo!
              Senast redigerad av Mr Woods; 07 June 2016, 16:11.

              Kommentar

              • Inger H

                • December 2008
                • 11247

                Ursprungligen postat av Mr Woods

                Detta har även jag funderat över! Jag har den smått vansinniga idén om att köra på ett grolux och ett marine-glo!
                marine-glo, är det blått?

                //Inger
                "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                Kommentar

                • Mr Woods
                  • March 2013
                  • 3409

                  Ja, jätteblått. Används vad jag förstår till korallburkar.

                  Kolla här:
                  Senast redigerad av Mr Woods; 07 June 2016, 16:25.

                  Kommentar

                  • Bluewing

                    • August 2012
                    • 10522

                    Det blir då ett kar med ett jätteblått rör och ett jätterött. Även en guppyhona kommer att se ut som en korallfisk i karet.
                    Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                    Juwel Lido 120

                    Kommentar

                    • Mr Woods
                      • March 2013
                      • 3409

                      Tänk dig den här plus den här.

                      Poängen är ju att få ett dämpat ljus, men med hela färgskalan!

                      Kommentar

                      • Inger H

                        • December 2008
                        • 11247

                        Ursprungligen postat av Mr Woods
                        Tänk dig den här plus den här.

                        Poängen är ju att få ett dämpat ljus, men med hela färgskalan!
                        Gillar första bilden, men inte den andra, har svårt när det går åt det blåa hållet. Hur kan det bli måntro med två Gro-lux?

                        //Inger
                        "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                        Kommentar

                        • Mr Woods
                          • March 2013
                          • 3409

                          Grisrosa och dunkelt blir det!

                          Jag tänker mig att detta kan vägas upp med ett extremblått rör...

                          Kommentar

                          • Mr Woods
                            • March 2013
                            • 3409

                            Här ser du marine-glo plus Philips 965, som är ett kritvitt rör:
                            Resultat!

                            Jag tror faktiskt på grolux plus något blåskimrande saltrör!
                            Senast redigerad av Mr Woods; 07 June 2016, 16:56.

                            Kommentar

                            • Inger H

                              • December 2008
                              • 11247

                              Ursprungligen postat av Mr Woods
                              Här ser du marine-glo plus Philips 965, som är ett kritvitt rör:
                              Resultat!

                              Jag tror faktiskt på grolux plus något blåskimrande saltrör!
                              Grisrosa är inte bra alls, testa du med nya rör innan jag kör igång igen

                              Skulle vara kul om fler har några synpunkter på lite dunkelt ljus

                              //Inger
                              "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                              Kommentar

                              • Mr Woods
                                • March 2013
                                • 3409

                                Tyvärr kommer jag inte byta rör innan semestern, men du ser ju vilken skillnad det blir med ett vitt rör till salt-röret. Min gissning är att det skulle komplettera ett grolux riktigt bra!

                                Kommentar

                                Arbetssätt...