Mot nya mål med dvärgciklider...å lite annat

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Mats Bryzell

    • February 2007
    • 18956

    Ursprungligen postat av Inger H
    Sen Mats, kommer du att få ge massor av tips till vilken inredning som gäller om du har tid och lust förstås .
    //Inger
    Det vet du, Inger! Jag kan inte bärga mig tills du får hem adoketorna.
    Som en liten försmak på inredningstips: tänk det lilla lek-karet på 112-liter jag hade, där ett av adoketa-paren gick, och 540-baljan där båda paren senare höll till.

    Kommentar

    • Inger H

      • December 2008
      • 11247

      Är det här 112-liters Mats?



      //Inger
      "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

      Kommentar

      • Mats Bryzell

        • February 2007
        • 18956

        Ursprungligen postat av Inger H
        Är det här 112-liters Mats?

        www.youtube.com/watch?v=7qnkFNUSIHo

        //Inger
        Nej, det där är 540-baljan.

        Här är ett par andra filmer film från samma kar, där man ser inredningen lite tydligare:





        Diskusynglen man kan skönja i de två filmerna ovan är från den här kullen:






        Här är 112-an med ett adoketa-par, filmat i tre sekvenser vid en lek:







        Senast redigerad av Mats Bryzell; 07 April 2016, 10:25.

        Kommentar

        • Inger H

          • December 2008
          • 11247

          Åhh mumma med filmerna, så kul att få se Diskusarna med sina bebisar igen också.

          Dom granna adoketernas lek kollade jag in två gånger. Känns härligt att vi har maffiga ekar på gården norröver, i morrn ska jag ta in och torka fler grenar.
          Tusen tack för filmerna Mats, 240-liters är redan färdigt, i skallen i alla fall .

          //Inger
          "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

          Kommentar

          • Yadina
            • December 2014
            • 367

            Ursprungligen postat av Mats Bryzell

            Nej, det där är 540-baljan.

            Här är ett par andra filmer film från samma kar, där man ser inredningen lite tydligare:





            Diskusynglen man kan skönja i de två filmerna ovan är från den här kullen:






            Här är 112-an med ett adoketa-par, filmat i tre sekvenser vid en lek:






            Väldigt fina filmer!
            Hur gick det med Adoketa-ynglen? Vad hände med det paret?

            Kommentar

            • Mats Bryzell

              • February 2007
              • 18956

              Ursprungligen postat av Inger H
              Åhh mumma med filmerna, så kul att få se Diskusarna med sina bebisar igen också.
              Dom granna adoketernas lek kollade jag in två gånger. Känns härligt att vi har maffiga ekar på gården norröver, i morrn ska jag ta in och torka fler grenar.
              Tusen tack för filmerna Mats, 240-liters är redan färdigt, i skallen i alla fall .
              //Inger
              Ursprungligen postat av Yadina
              Väldigt fina filmer!
              Hur gick det med Adoketa-ynglen? Vad hände med det paret?
              Härligt att höra att du planerar och står i nu, Inger!

              Ivanacara adoketa-ynglen försvann i karet på naturlig väg.
              Jag har för mig att killen som fick alla diskusynglen även tog adoketorna, vid något tillfälle för flera år sedan.

              Kommentar

              • Inger H

                • December 2008
                • 11247

                Jag har snart möblerat klart i mitt nya hobbyrum. I denna nya schäslong, kommer jag att ha det mysigt i under ruggiga höstkvällar tillsammans med fiskar, fyrbenta och kanske någon tvåbent också .
                Vi har kört upp det mesta av bohaget och nästan alla blommor, men dessa får inte plats i fönstren för där ligger en massa ekgrenar på tork Allt är egentligen klart för flytt, bara några lister som ska spikas och spikskallar ska målas, "sånt som man kan göra sen", men som sällan blir gjort.
                Jag kommer nog att flytta upp lite tidigare, men tiden går onormalt sakta nu tycker jag .

                //Inger
                "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                Kommentar

                • Bluewing

                  • August 2012
                  • 10522

                  Spännande att allt närmar sig med flytt och så småningom akvarieuppstarter Ser ju ut som om det blir ett trevligt rum.
                  Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                  Juwel Lido 120

                  Kommentar

                  • Inger H

                    • December 2008
                    • 11247

                    Mmm, min nya sommaravatar "fyller inte upp" som det var meningen . Drog ju i tåtarna på bilden, men blev inte så bra ändå, men strunt samma .

                    //Inger
                    "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                    Kommentar

                    • Inger H

                      • December 2008
                      • 11247

                      Sitter och kollar fiskarter på listorna som jag har tillgång till. Ivanacara adoketa, som jag är väldigt sugen på, kostar enl. akvarieteknik 1221:- Huvvaligen, kan dessa vara svåra att få tag i tro?

                      //Inger
                      "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                      Kommentar

                      • tanteva
                        • September 2015
                        • 1399

                        så härligt att nästan vara igång igen =D tycker tiden sedan du sa det vankas flytt har gått fort.. men det är ju för mig =P... nä du nu skall jag inte börja tänka å skriva knas igen , men jag ser fram emot att se hur det blir =D

                        Kommentar

                        • Mu(sic)
                          • March 2012
                          • 2305

                          Jag längtar efter att få se vad det blir inger

                          Kommentar

                          • Bluewing

                            • August 2012
                            • 10522

                            Du Cathrin, Mats, Eva och Inger är banne mig bland de bästa på Zoopet. Ni skriver och svarar för glatta livet. Så himla uppmuntrande. Vore vi alla som ni skulle man knapps hinna läsa inläggen. MVG i KASAM
                            Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                            Juwel Lido 120

                            Kommentar

                            • Inger H

                              • December 2008
                              • 11247

                              Jag tar åt mig av det götta du skriver Johnny, fast jag uppdaterar ju bara om flytt numer, inget intressant alls - OT kallas det visst .
                              Önskar att "vi alla" skulle vara som oss då såklart = lite mer aktivitet, skulle vara skojsigt .

                              //Inger
                              "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                              Kommentar

                              • PiaJo

                                • August 2009
                                • 13001

                                Ursprungligen postat av Inger H
                                Sitter och kollar fiskarter på listorna som jag har tillgång till. Ivanacara adoketa, som jag är väldigt sugen på, kostar enl. akvarieteknik 1221:- Huvvaligen, kan dessa vara svåra att få tag i tro?

                                //Inger
                                Då är det vät att åka till västkusten, vet en butik som har dessa till en trehundring styck
                                Jag köpte mina där och nu simmar dessa hos Anders
                                /PIA

                                Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                                Kommentar

                                Arbetssätt...