Mot nya mål med dvärgciklider...å lite annat

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Mu(sic)
    • March 2012
    • 2305

    Äntligen! Ja snart i alla fall

    Kommentar

    • Inger H

      • December 2008
      • 11247

      Ursprungligen postat av Mu(sic)
      Äntligen! Ja snart i alla fall

      Så kul att du peppar och följer tråden Cathrin, trots att ingenting händer .

      //Inger
      "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

      Kommentar

      • Bluewing

        • August 2012
        • 10522

        Vaddå inget händer?? Såg nyss en bild på ett rum. Du skriver minst en gång i veckan. Tycker det är nytt drag i den tråd, Inger.
        Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
        Juwel Lido 120

        Kommentar

        • Inger H

          • December 2008
          • 11247

          Ja lite dragit är det väl, fast jag menar att ingenting händer på fiskfronten, trots det så är några tappra här och kikar in .

          //Inger
          Senast redigerad av Inger H; 31 March 2016, 19:24.
          "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

          Kommentar

          • Mu(sic)
            • March 2012
            • 2305

            Det måste inte va fiskar Inger. Det är ju nästan roligast med att följa planeringen och tankarna och bilder på hur det fortskrider ju

            Kommentar

            • Inger H

              • December 2008
              • 11247

              Ursprungligen postat av Mu(sic)
              Det måste inte va fiskar Inger. Det är ju nästan roligast med att följa planeringen och tankarna och bilder på hur det fortskrider ju
              Okidok .

              //Inger
              "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

              Kommentar

              • tanteva
                • September 2015
                • 1399

                oj så fint det där va då... =d drömmer mig bort i en framtida källare med mer än ett kar på över 100 l =D

                Kommentar

                • PiaJo

                  • August 2009
                  • 13001

                  Ursprungligen postat av Inger H
                  Ja lite dragit är det väl, fast jag menar att ingenting händer på fiskfronten, trots det så är några tappra här och kikar in .

                  //Inger
                  Jag kikar in med, men det har varit lite mycket arbete så jag har inte hunnit kolla så mycket på zoopet som jag vill....
                  Längtar tills det du börjar med inredningen i karen😃
                  /PIA

                  Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                  Kommentar

                  • Kjell Fohrman
                    Administrator

                    • December 2001
                    • 48147

                    Det är väl planeringen som är det roligaste med akvarier
                    Akvaristiska hälsningar
                    Kjell
                    Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                    Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                    Kommentar

                    • Inger H

                      • December 2008
                      • 11247

                      Kul att ni kollar tjejer å killar "trots" inga fiskar än på ett tag .
                      Japp planering är kul - även om planeringen far som "hittan å dittan" i huvvet, men tror nog ändå, att jag "vet vad jag vill" åtminstone just idag...

                      //Inger
                      "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                      Kommentar

                      • Mu(sic)
                        • March 2012
                        • 2305

                        Ursprungligen postat av Inger H
                        Kul att ni kollar tjejer å killar "trots" inga fiskar än på ett tag .
                        Japp planering är kul - även om planeringen far som "hittan å dittan" i huvvet, men tror nog ändå, att jag "vet vad jag vill" åtminstone just idag...

                        //Inger
                        Hehe

                        Kommentar

                        • Inger H

                          • December 2008
                          • 11247

                          ://www.youtube.com/watch?v=CaUorckdqik

                          Förmodligen, så kommer I. adoketa att simma i något av mina kar. Det jag gillar hos den här cikliden, är det deras lite bistra uppsyn och sitt coola beteende, dessutom en ny art för mig. I den här filmen så ser man en av mina favoriter - apistogramma, som inte verkar backa för adoketans bistra uppsyn, utan blåser upp sig i full mundering .
                          Känns som lite för mycket blandnig i detta kar, man ser även spröten på scalarer, men kanske karet är på många liter.

                          En annan fundering, 180 eller 240 liter, i vilket kar ska jag låta adoketerna gå i? Sen återigen funderingar, hur många ska jag ska skaffa, en liten grupp eller en hane + några honor?
                          Jag planerar vidare, vilket är hur kul som helst .
                          Jag pratar nog lite för mig själv, men det gör inget . Som jag skrivit förut, så är det kul att gå tillbaka till sina funderingar.

                          //Inger
                          "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                          Kommentar

                          • Mats Bryzell

                            • February 2007
                            • 18956

                            Ja, adoketor... En av de fränaste ciklider jag vet.
                            Kör 2+2 i det större karet.

                            Får jag tag på några bra exemplar, skall det åter igen gå Ivanacara adoketa i mitt kar också!

                            Kommentar

                            • Bluewing

                              • August 2012
                              • 10522

                              Riktigt vackert och spännande val, Inger!
                              Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                              Juwel Lido 120

                              Kommentar

                              • Inger H

                                • December 2008
                                • 11247

                                Nu kommer jag ju inte veta om jag får tag bra exemplar (beställa är vad som gäller), men hoppas på det.
                                Sen Mats, kommer du att få ge massor av tips till vilken inredning som gäller om du har tid och lust förstås .

                                Kul att ni bägge tittar in, fast filmen var lång och kanske ointressant om man nu inte gillar vad man ser .

                                //Inger
                                "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                                Kommentar

                                Arbetssätt...