Mot nya mål med dvärgciklider...å lite annat

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Inger H

    • December 2008
    • 11247

    Ursprungligen postat av Bluewing
    Gör du det Inger. Jag har bestämt mig för att jag jobbar mig in i Zoopet igen. Märker att om jag sitter vid en stationär dator eller laptop går det riktigt bra. Det har varit så tomt utan vår och andras kontakt. Så vi kommer att prata igen regelbundet. Så dela med dig du om dina drömmar, Inger. Längtar efter första bilderna på Ingers akvarierum
    Laptop är nog bara för oss som inte hela tiden vill vara uppkopplade/uppdaterade, jag tillhör den skaran och det passar mig utmärkt .
    Ja, även om jag inte har något att uppdatera nu, så kollar jag ju in Zoopet flera gånger om dagen, och även jag saknar vår och andras kontakter som det var "förr" . Vi håller tummarna att det blir bättre så småningom...

    //Inger
    "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

    Kommentar

    • Mu(sic)
      • March 2012
      • 2305

      Jag använder bara laptopen när jag kollar zoopet. Det gick ju bra förut att använda tapatalk men den appen blev ju så jäkla dålig långt innan forumuppdateringarna började. Men det är liksom segt på nåt sätt nu jämfört med förut. Jag har alltid en känsla av att jag missar nåt/nån

      Kommentar

      • Bluewing

        • August 2012
        • 10522

        Ursprungligen postat av Mu(sic)
        Jag använder bara laptopen när jag kollar zoopet. Det gick ju bra förut att använda tapatalk men den appen blev ju så jäkla dålig långt innan forumuppdateringarna började. Men det är liksom segt på nåt sätt nu jämfört med förut. Jag har alltid en känsla av att jag missar nåt/nån
        Det jag gör för att hänga med numera är att jag är snabb att markera att jag följer tråden. Då får jag meddelanden om att det kommer nya inlägg.
        Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
        Juwel Lido 120

        Kommentar

        • Inger H

          • December 2008
          • 11247

          Hur gör jag för att markera att jag följer en tråd , frågar hon som inte riktigt hänger med

          //Inger
          "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

          Kommentar

          • Bluewing

            • August 2012
            • 10522

            När du tittar på en tråd så står det över alla inlägg en "knapp" där det antingen står: "+Följ" eller "Följer". När det står Följer så blir det nya meddelanden som syns allra högst upp på sidan i rött.
            Tryck på den så det står Följer så missar du inte nya inlägg i gamla trådar.
            Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
            Juwel Lido 120

            Kommentar

            • Inger H

              • December 2008
              • 11247

              Ursprungligen postat av Bluewing
              När du tittar på en tråd så står det över alla inlägg en "knapp" där det antingen står: "+Följ" eller "Följer". När det står Följer så blir det nya meddelanden som syns allra högst upp på sidan i rött.
              Tryck på den så det står Följer så missar du inte nya inlägg i gamla trådar.
              Var det så enkelt, tack!

              //Inger
              "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

              Kommentar

              • Bluewing

                • August 2012
                • 10522

                Japp så enkelt är det. Det nya forumet är inte så dåligt som man kan tro om man lär sig hur det fungerar och använder vanliga datorer till det. Men man måste liksom bestämma sig för att ta sig in i forumet. Då går det riktigt hyggligt
                Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                Juwel Lido 120

                Kommentar

                • Mu(sic)
                  • March 2012
                  • 2305

                  Det är inte så konstigt egentligen att jag hade missat följerknappen för jag har hela tiden fått meddelanden om nya inlägg i trådar jag har medverkat i. Det har tydligen gått automatiskt i vissa fall men inte i andra

                  Kommentar

                  • Bluewing

                    • August 2012
                    • 10522

                    Tror det blir så automatiskt i de trådar du skrivit om det är inställt så i inställningar.
                    Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                    Juwel Lido 120

                    Kommentar

                    • Inger H

                      • December 2008
                      • 11247

                      Bara för att uppdatera lite, så har vi haft röj i "vagnsboden" idag. Jag fick ihop två - nästan tre sopsäckar med braåharötter, tänk vad man har sparat på sig under åren ändå .
                      Sen var jag till zooaffären och köpte hundmat, och där blev jag såklart klistrad vid akvarierna. Blev väldigt förtjust i några guramisar, som hade så himla vackra färger.
                      Har fiskabstinens nu kan jag säga .
                      Ha det gott alla!

                      //Inger
                      "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                      Kommentar

                      • Bluewing

                        • August 2012
                        • 10522

                        Lovar gott att du snart blir halvt galen av fiskabstinens Inger.
                        Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                        Juwel Lido 120

                        Kommentar

                        • Inger H

                          • December 2008
                          • 11247

                          Ursprungligen postat av Bluewing
                          Lovar gott att du snart blir halvt galen av fiskabstinens Inger.
                          Ja, det är jädrans så tomt ska du veta Johnny. Zamba, vår golden går varje kväll in där karen var placerade och kollar in om inte matte har sölat någon fiskmat på golvet (hon gillade att käka upp smulorna), men icke .

                          //Inger
                          "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                          Kommentar

                          • PiaJo

                            • August 2009
                            • 13001

                            Ursprungligen postat av Inger H
                            Bara för att uppdatera lite, så har vi haft röj i "vagnsboden" idag. Jag fick ihop två - nästan tre sopsäckar med braåharötter, tänk vad man har sparat på sig under åren ändå .
                            Sen var jag till zooaffären och köpte hundmat, och där blev jag såklart klistrad vid akvarierna. Blev väldigt förtjust i några guramisar, som hade så himla vackra färger.
                            Har fiskabstinens nu kan jag säga .
                            Ha det gott alla!

                            //Inger
                            Då bra! Härligt att ha lite fiskabstinens då längtar man ännu mer och vill så fort,som möjligt, tror vi alla väntar på dina projekt nu Inger 😊
                            /PIA

                            Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                            Kommentar

                            • Inger H

                              • December 2008
                              • 11247

                              Ursprungligen postat av PiaJo
                              Då bra! Härligt att ha lite fiskabstinens då längtar man ännu mer och vill så fort,som möjligt, tror vi alla väntar på dina projekt nu Inger 😊
                              Hoppas i alla fall att några härliga vänner finns kvar när jag kör igång igen .

                              //Inger


                              "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                              Kommentar

                              • Bisho
                                • September 2013
                                • 304

                                Ursprungligen postat av Inger H

                                Hoppas i alla fall att några härliga vänner finns kvar när jag kör igång igen .

                                //Inger


                                De finns säkert, samt du har nog nya med
                                Mitt tanganyika akvarium
                                https://www.zoopet.com/akvarium/akvarium.php?NR=1004

                                Kommentar

                                Arbetssätt...