Mot nya mål med dvärgciklider...å lite annat

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Inger H

    • December 2008
    • 11247

    Ursprungligen postat av Magnus.J
    Härligt att läsa igenom lite av olikas äventyr här på forumet, blev väldigt sugen på att skaffa dvärgciklider då man läst här på forumet några dagar, hade tänkt starta en ny tråd med min egen lilla vattenvärld men efter att ha letat runt i 10min nu för att starta en tråd så ger jag upp och skriver ett inlägg här istället, har nu införskaffat 2st regnbågsciklider, 3L finare sand då jag bara har stenar och några till växter för att de ska trivas lite bättre i mitt 120L akvarium, hanen har granskat varenda liten vrå i akvariet väääldigt nogrant och man märker efter ett tag att man sitter en lång stund och bara tittar vad de har för sig

    Hejsan Magnus och välkommet till Zoopen .
    För att starta en projekttråd så gå till "Forum och bloggar" klicka på Forumets startsida, scrolla så kommer du till "Projekt" - klicka där på "nytt ämne" (tror jag att det står) sen är det bara att köra igång din projekttråd .

    Kul att du blivit intresserad av apistogramma. Dessa vackra ciklider är ju bottenlevande fiskar och därför ska bottenregionen inredas med en hel del rötter, pinnar, löv och växter som dom kan smyga runt i. Sen för att dämpa belysning lite så kan du ha flytväxter.
    Har du bara 3 liter sand i karet? Då tippar jag på att du inte får dit några växter, du bör nog ha 3-5 cm om växterna ska kunna rota sig.

    Jag skickar några läsvärda länkar så kan du läsa på om både fiskar och inredning. Moving Waves är en av några som fick mig att gilla apisar, tyärr har MV inte varit aktiv här på länge.
    Sen en låång tråd som c90368 är pappa till. Läs och njut

    ​/www.zoopet.com/forum/forum/-1-akvariet/-10-projekt/123930-moving-waves-akvarielya


    //Inger
    "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

    Kommentar

    • Mr Woods
      • March 2013
      • 3409

      Hur går det för dig då Inger?
      Bara regnbågar som gäller nuförtiden? Du brukade ju också hålla på med dvärgciklider!
      Senast redigerad av Mr Woods; 24 February 2016, 13:20.

      Kommentar

      • Inger H

        • December 2008
        • 11247

        Ursprungligen postat av Mr Woods
        Hur går det för dig då Inger?
        Bara regnbågar som gäller nuförtiden? Du brukade ju också hålla på med dvärgciklider!

        Men Johan läser du inte min tråd .
        Jag har sålt alla mina fiskar, så tomma kar bara skriker efter att fyllas på. Vi ska flytta i maj, så enligt mig då så var det enklaste sättet att starta upp på nytt igen med tomma kar framöver.
        Var så säker på, att karen kommer att befolkas med dvärgciklider, vilka vet jag inte riktigt än...

        Regnbågsfiskar är för mig väldigt vackra att titta på, men jag har aldrig kännt någon riktig "samhörighet" eller hur jag nu ska förklara mig. Det händer liksom ingenting annat än vid matdags då dom är helt galna. Jag saknar det där sköna"lunket" och lekbeteendet som dvärgciklider har
        "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

        Kommentar

        • Mr Woods
          • March 2013
          • 3409

          Ursprungligen postat av Inger H


          Men Johan läser du inte min tråd .
          Jag har inte läst någon zoopettråd på 45 år, och din har ingalunda blivit positivt särbehandlad.

          Ursprungligen postat av Inger H
          Jag har sålt alla mina fiskar, så tomma kar bara skriker efter att fyllas på. Vi ska flytta i maj, så enligt mig då så var det enklaste sättet att starta upp på nytt igen med tomma kar framöver.
          Var så säker på, att karen kommer att befolkas med dvärgciklider, vilka vet jag inte riktigt än...

          Regnbågsfiskar är för mig väldigt vackra att titta på, men jag har aldrig kännt någon riktig "samhörighet" eller hur jag nu ska förklara mig. Det händer liksom ingenting annat än vid matdags då dom är helt galna. Jag saknar det där sköna"lunket" och lekbeteendet som dvärgciklider har
          Gôtt att höra att det blir mer Sydamerika!

          Kommentar

          • Inger H

            • December 2008
            • 11247

            Ursprungligen postat av Mr Woods
            Jag har inte läst någon zoopettråd på 45 år, och din har ingalunda blivit positivt särbehandlad.



            Gôtt att höra att det blir mer Sydamerika!



            //Inger
            "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

            Kommentar

            • Mu(sic)
              • March 2012
              • 2305

              Nu känns det som att det börjar komma igång så smått här Inger Härligt! Jag tänker passa på att fråga om du ska på akvarieträffen den 3:e april? Vi är några här som funderar på att åka dit

              Kommentar

              • Inger H

                • December 2008
                • 11247

                Ursprungligen postat av Mu(sic)
                Nu känns det som att det börjar komma igång så smått här Inger Härligt! Jag tänker passa på att fråga om du ska på akvarieträffen den 3:e april? Vi är några här som funderar på att åka dit

                Huvva Cathrin, tror tyvärr att det inte finns tid just den här våren, men kanske till nästa träff . Skulle vara himla kul att träffas .

                //Inger
                "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                Kommentar

                • Inger H

                  • December 2008
                  • 11247

                  Ursprungligen postat av Mr Woods
                  Jag har inte läst någon zoopettråd på 45 år, och din har ingalunda blivit positivt särbehandlad.



                  Gôtt att höra att det blir mer Sydamerika!
                  Johan, hoppas att du läste mitt inlägg "Johan läser du inte min tråd" med glimten i ögat (därav min smiley). Självklart tror jag inte att min tråd blir särbehandlad av någon .

                  //Inger


                  "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                  Kommentar

                  • Mu(sic)
                    • March 2012
                    • 2305

                    Ursprungligen postat av Inger H


                    Huvva Cathrin, tror tyvärr att det inte finns tid just den här våren, men kanske till nästa träff . Skulle vara himla kul att träffas .

                    //Inger
                    Jo det var just det jag tänkte. Att det skulle ha varit kul

                    Kommentar

                    • Mr Woods
                      • March 2013
                      • 3409

                      Ursprungligen postat av Inger H

                      Johan, hoppas att du läste mitt inlägg "Johan läser du inte min tråd" med glimten i ögat (därav min smiley). Självklart tror jag inte att min tråd blir särbehandlad av någon .

                      //Inger

                      Jorå, höhö! Men eftersom jag tycker att smilies är en smula överskattade, så fick du ingen tillbaka. Det kanske var lite snålt av mig...

                      Kommentar

                      • Inger H

                        • December 2008
                        • 11247

                        Ursprungligen postat av Mr Woods
                        Jorå, höhö! Men eftersom jag tycker att smilies är en smula överskattade, så fick du ingen tillbaka. Det kanske var lite snålt av mig...



                        //Inger
                        "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                        Kommentar

                        • Inger H

                          • December 2008
                          • 11247

                          Igår fick två av mina tre (tomma) kar åka iväg till mitt nya hobbyrum, usch vad tomt det blev!
                          Vill att det ska bli snöfritt, varmt och tidig vår nu .

                          //Inger
                          "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                          Kommentar

                          • Bluewing

                            • August 2012
                            • 10522

                            Ursprungligen postat av Inger H
                            Igår fick två av mina tre (tomma) kar åka iväg till mitt nya hobbyrum, usch vad tomt det blev!
                            Vill att det ska bli snöfritt, varmt och tidig vår nu .

                            //Inger
                            Ja du får helt enkelt drömma desto mer gällande fisk, inredning etc. så länge
                            Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                            Juwel Lido 120

                            Kommentar

                            • Inger H

                              • December 2008
                              • 11247

                              Ursprungligen postat av Bluewing

                              Ja du får helt enkelt drömma desto mer gällande fisk, inredning etc. så länge

                              Kul att höra av dig Johnny, trevlig helg på dig . Japp, jag drömmer vilda tankar om fiskbesättning

                              //Inger
                              "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                              Kommentar

                              • Bluewing

                                • August 2012
                                • 10522

                                Gör du det Inger. Jag har bestämt mig för att jag jobbar mig in i Zoopet igen. Märker att om jag sitter vid en stationär dator eller laptop går det riktigt bra. Det har varit så tomt utan vår och andras kontakt. Så vi kommer att prata igen regelbundet. Så dela med dig du om dina drömmar, Inger. Längtar efter första bilderna på Ingers akvarierum
                                Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                                Juwel Lido 120

                                Kommentar

                                Arbetssätt...