Mot nya mål med dvärgciklider...å lite annat

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • PiaJo

    • August 2009
    • 13001

    Åh, så härligt! då är du igång med nytt kar redan den 1/6
    /PIA

    Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

    Kommentar

    • Bluewing

      • August 2012
      • 10522

      Strax efter midnatt den 1/6
      Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
      Juwel Lido 120

      Kommentar

      • Inger H

        • December 2008
        • 11247

        Njaa, jag får se hur allt utvecklar sig, jag kommer att ha en låååång uppstartsprocedur . Det känns så knepigt med forumet nu, men jag hoppas att alla vänner finns kvar när jag tids nog kommer till skott. Är det bara jag tro, som tycker att något känns "fel" med flödet i forumet?

        //Inger
        "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

        Kommentar

        • Inger H

          • December 2008
          • 11247

          ...läste precis vad du hade skrivit Johnny och du med Mr Wood i "uppdateringstråden". Känns tråkigt och jag lider med Christian som får ta alla problem.

          //Inger
          "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

          Kommentar

          • Mats Bryzell

            • February 2007
            • 18956

            Ursprungligen postat av Inger H
            Det känns så knepigt med forumet nu, men jag hoppas att alla vänner finns kvar när jag tids nog kommer till skott. Är det bara jag tro, som tycker att något känns "fel" med flödet i forumet?
            //Inger
            Halloj Inger!
            Nej, det är nog fler som tycker det känns "fel" i forumet.
            Själv har jag inga direkta problem med själva forumfunktionerna, allt fungerar som det skall - men jag har å andra sidan inte så bråttom när jag kollar läget. Tittar bara på vad som hänt det senaste dygnet och då ser jag vilka trådar (om några) som blivit uppdaterade.
            Vad som känns lite knepigt, för min del, är att det är så få som skriver något överhuvudtaget... Så, jag skiter liksom i det jag också, mer och mer.
            Jag kollar alltid din tråd, Inger - så det skall bli spännande att se vad du hittar på när ni kommit igång på nya plejset!


            Kommentar

            • Inger H

              • December 2008
              • 11247

              Ursprungligen postat av Mats Bryzell

              Halloj Inger!
              Nej, det är nog fler som tycker det känns "fel" i forumet.
              Själv har jag inga direkta problem med själva forumfunktionerna, allt fungerar som det skall - men jag har å andra sidan inte så bråttom när jag kollar läget. Tittar bara på vad som hänt det senaste dygnet och då ser jag vilka trådar (om några) som blivit uppdaterade.
              Vad som känns lite knepigt, för min del, är att det är så få som skriver något överhuvudtaget... Så, jag skiter liksom i det jag också, mer och mer.
              Jag kollar alltid din tråd, Inger - så det skall bli spännande att se vad du hittar på när ni kommit igång på nya plejset!


              Mats, jag har inte heller några problem med forumsfunktionerna (laptop), men kollar ganska så ofta vilka som är online, väldigt få goldisar finns där vilket känns lite snopet.
              Trots allt, så hittar jag ibland några få tappra fortfarande .
              För min egen del, så trånar jag efter det gamla, trogna och hederliga forumet - fast det är jag det .

              //Inger
              "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

              Kommentar

              • Mats Bryzell

                • February 2007
                • 18956

                Ursprungligen postat av Inger H


                Mats, jag har inte heller några problem med forumsfunktionerna (laptop), men kollar ganska så ofta vilka som är online, väldigt få goldisar finns där vilket känns lite snopet.
                Trots allt, så hittar jag ibland några få tappra fortfarande .
                För min egen del, så trånar jag efter det gamla, trogna och hederliga forumet - fast det är jag det .
                //Inger
                Ja, det verkar som att de allra flesta använder forumet via Tapatalk och kanske andra "sätt", och det blir ju knasigt då om det inte fungerar som det skall - och på så sätt kanske det även blir ebb i flödet, så att säga.
                Forumet är verkligen dött nu för tiden, och tja... man struntar liksom i att uppdatera så mycket och ofta längre.
                Jag håller med dig, det är roligare när det är lite flow i trådarna. Men, jag hade lite flyt och fick en växt jag suktat efter ett tag, via forumet - så jag är tacksam, glad och nöjd.

                Kommentar

                • Inger H

                  • December 2008
                  • 11247

                  Vet ju vilken växt du har suktat efter, så kul att du fick napp .

                  //Inger
                  "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                  Kommentar

                  • Inger H

                    • December 2008
                    • 11247

                    Mats, är du kvar? Vet att både du och Pia har haft denna vackra apis, hur är den i sitt temperament?



                    //Inger
                    "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                    Kommentar

                    • Mats Bryzell

                      • February 2007
                      • 18956

                      Ursprungligen postat av Inger H
                      Mats, är du kvar? Vet att både du och Pia har haft denna vackra apis, hur är den i sitt temperament?




                      //Inger
                      Nä, jag försvann en stund. Jag tror du kan tänka i kakadua-termer när det gäller denna. Murrig djungelinredning, mycket blad, pinnar och många små skrymslen så blir det finemang!

                      Kommentar

                      • Inger H

                        • December 2008
                        • 11247

                        Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                        Nä, jag försvann en stund. Jag tror du kan tänka i kakadua-termer när det gäller denna. Murrig djungelinredning, mycket blad, pinnar och många små skrymslen så blir det finemang!

                        Tack , ungefär som vanligt då gällande inredning hos apistogramma. Vad tror du gällande liter på kar, har ju tomma 125, 180 och 240L? Fast om jag tänker efter, så tror jag att jag utesluter 240. I detta kar så kommer i alla fall tankemässigt att simma andra små ciklider .

                        Det är ju faktiskt hur knäppt som helst, att dessa apisar kan fånga ens hjärta, trots att dom inte alls är någon lätt art att hålla.

                        //Inger
                        "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                        Kommentar

                        • PiaJo

                          • August 2009
                          • 13001

                          Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                          Ja, det verkar som att de allra flesta använder forumet via Tapatalk och kanske andra "sätt", och det blir ju knasigt då om det inte fungerar som det skall - och på så sätt kanske det även blir ebb i flödet, så att säga.
                          Forumet är verkligen dött nu för tiden, och tja... man struntar liksom i att uppdatera så mycket och ofta längre.
                          Jag håller med dig, det är roligare när det är lite flow i trådarna. Men, jag hade lite flyt och fick en växt jag suktat efter ett tag, via forumet - så jag är tacksam, glad och nöjd.
                          Lovar att bättra mig jag... har varit lite tight med tid bara det senaste och jag testade Tapatalk med det gillade jag inte så jag kör zoopet på "hederligt vis" dvs padda, telefon och dator
                          /PIA

                          Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                          Kommentar

                          • PiaJo

                            • August 2009
                            • 13001

                            Ursprungligen postat av Inger H


                            Tack , ungefär som vanligt då gällande inredning hos apistogramma. Vad tror du gällande liter på kar, har ju tomma 125, 180 och 240L? Fast om jag tänker efter, så tror jag att jag utesluter 240. I detta kar så kommer i alla fall tankemässigt att simma andra små ciklider .

                            Det är ju faktiskt hur knäppt som helst, att dessa apisar kan fånga ens hjärta, trots att dom inte alls är någon lätt art att hålla.

                            //Inger
                            Kör två sorter en i vardera kar

                            det är helt knäppt men så är det bara... de fångar ens hjärta hårt och verkar inte släppa taget nä de väl fått sitt grepp, härligt faktiskt på nåt sätt ändå
                            /PIA

                            Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                            Kommentar

                            • Inger H

                              • December 2008
                              • 11247

                              Ursprungligen postat av PiaJo

                              Kör två sorter en i vardera kar

                              det är helt knäppt men så är det bara... de fångar ens hjärta hårt och verkar inte släppa taget nä de väl fått sitt grepp, härligt faktiskt på nåt sätt ändå

                              Härligt med en själsfrände, vi ger liksom inte upp i första taget .
                              Det är skoj att fundera med likasinnade . Dessutom himla kul att att åtminstone planera framåt lite i alla fall.

                              //Inger
                              "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                              Kommentar

                              • Magnus.J
                                • February 2016
                                • 4

                                Härligt att läsa igenom lite av olikas äventyr här på forumet, blev väldigt sugen på att skaffa dvärgciklider då man läst här på forumet några dagar, hade tänkt starta en ny tråd med min egen lilla vattenvärld men efter att ha letat runt i 10min nu för att starta en tråd så ger jag upp och skriver ett inlägg här istället, har nu införskaffat 2st regnbågsciklider, 3L finare sand då jag bara har stenar och några till växter för att de ska trivas lite bättre i mitt 120L akvarium, hanen har granskat varenda liten vrå i akvariet väääldigt nogrant och man märker efter ett tag att man sitter en lång stund och bara tittar vad de har för sig

                                Kommentar

                                Arbetssätt...