Mot nya mål med dvärgciklider...å lite annat

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Inger H

    • December 2008
    • 11247

    Ursprungligen postat av PiaJo
    Jag kör med tetra aquasafe pga kloraminer.
    Tycker inte du skall vara orolig utan se att pirret är att åhhhh... Vad jag längtar till flytt och fylla kar-känsla 😊

    Jodå, pirret är åhh flytt och fylla-kar känsla också såklart, bara själva flytten av oss människor är ju pirrig som bara den. Mentalt så har jag redan flyttat .
    Nu vattenbyte

    //Inger
    "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

    Kommentar

    • Bluewing

      • August 2012
      • 10522

      Inger, apropå pirret så är väl du som många en person som vill ha koll och nu vet du ju inte hur det blir på nya stället. Gissar att det ska rinna en del vatten över huvud taget med nya vattenledningar. Är du fundersam så kan du ju skicka in nya prover så vet du hur det står till. Om fyra månader bor du ju i paradiset vad jag förstått.
      Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
      Juwel Lido 120

      Kommentar

      • Inger H

        • December 2008
        • 11247

        Ursprungligen postat av Bluewing
        Inger, apropå pirret så är väl du som många en person som vill ha koll och nu vet du ju inte hur det blir på nya stället. Gissar att det ska rinna en del vatten över huvud taget med nya vattenledningar. Är du fundersam så kan du ju skicka in nya prover så vet du hur det står till. Om fyra månader bor du ju i paradiset vad jag förstått.

        Klart jag vill ha koll, det vet du väl . Det rinner massor av vatten i ledningarna varje dag nu - tätt är det dessutom till Håkans stora lycka. Kanske det blir ytterligare ett prov när vi har bott in oss.

        //Inger
        "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

        Kommentar

        • Mu(sic)
          • March 2012
          • 2305

          I maj? Oooh va spännande!

          Kommentar

          • Inger H

            • December 2008
            • 11247

            Japp jättespännande de luxe

            Lite kul faktiskt, det finns en granne en bit därifrån (ganska så långt), som Håkan har pratat med, jag har inte träffat dom än - i alla fall så är herrn i huset väldigt intresserad av akvarifiskar och dess leverne. Men tyvärr verkar det vara ganska så vanligt, att andra hälften säger stopp! Jag förstår mig inte på sånt prat, själv så skulle jag aldrig acceptera ett stopp och belägg. Brinner man för något, så måste man få göra som man själv vill. Vi har blivit ditbjuden på fika, men tror bestämt att jag bjuder först .

            //Inger
            "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

            Kommentar

            • Inger H

              • December 2008
              • 11247

              Tog ett tag att leta fram min egen tråd .
              Tidigt på förmiddagen så hämtades både mina regnbågsfiskar och svärdbärare - ja jag har sålt dom, tanken har funnits länge , och jag tror att dom får det bra hos sina nya ägare. Vemodig självklart, men på ett sätt så känns det ändå skönt. Ibland så kommer själva livet emellan och annat är viktigare. Just nu i en kommande flytt, som redan är påbörjad - och som kommer att ta sin lilla tid med allt "skrot" (enligt mig då).
              Det har tagit nästan hela dagen, att rengöra allt - slangar, skrubba alger på bakgrunderna, gjort ren impeller + impellhus. Allt är renskrubbat tills allt körs igång igen. Jag längtar verkligen till dess

              Ha det så gott alla,

              //Inger
              "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

              Kommentar

              • Robot
                • February 2004
                • 1174

                Ursprungligen postat av Inger H
                Tog ett tag att leta fram min egen tråd .
                Tidigt på förmiddagen så hämtades både mina regnbågsfiskar och svärdbärare - ja jag har sålt dom, tanken har funnits länge , och jag tror att dom får det bra hos sina nya ägare. Vemodig självklart, men på ett sätt så känns det ändå skönt. Ibland så kommer själva livet emellan och annat är viktigare. Just nu i en kommande flytt, som redan är påbörjad - och som kommer att ta sin lilla tid med allt "skrot" (enligt mig då).
                Det har tagit nästan hela dagen, att rengöra allt - slangar, skrubba alger på bakgrunderna, gjort ren impeller + impellhus. Allt är renskrubbat tills allt körs igång igen. Jag längtar verkligen till dess

                Ha det så gott alla,

                //Inger
                Att få bygga en ny akvarievärld är ju bland det roligaste i vår hobby så där har du något att se framemot!

                Kommentar

                • Mu(sic)
                  • March 2012
                  • 2305

                  Vad duktig du är som rengör allt innan det packas ihop Mot bättre vetande brukar jag strunta i det...

                  Kommentar

                  • Inger H

                    • December 2008
                    • 11247

                    Ursprungligen postat av Robot

                    Att få bygga en ny akvarievärld är ju bland det roligaste i vår hobby så där har du något att se framemot!

                    Japp Robot, jag riktigt längtar till att börja om på ny kula med allt vad det innebär, men nystarten kommer att få ta sin tid - när den tiden kommer... .

                    //Inger
                    "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                    Kommentar

                    • Inger H

                      • December 2008
                      • 11247

                      Ursprungligen postat av Mu(sic)
                      Vad duktig du är som rengör allt innan det packas ihop Mot bättre vetande brukar jag strunta i det...
                      Sån är jag Cathrin , jäkligt skönt när tiden är inne...

                      //Inger
                      "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                      Kommentar

                      • Mu(sic)
                        • March 2012
                        • 2305

                        Ja det är nog nåt att ta efter

                        Kommentar

                        • Bluewing

                          • August 2012
                          • 10522

                          Man kan säga att du börjat packa i tid, Inger Få se hur du klarar av att vara fiskbefriad ett tag nu.
                          Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                          Juwel Lido 120

                          Kommentar

                          • Inger H

                            • December 2008
                            • 11247

                            Japp, vi har ju en del byggnader som ska tömmas, sen är det skönt att ta lite pö om pö och slippa stressa mot slutet . Det "värsta" är, att vi skulle kunna bo där redan - allt är klart där lite längre norröver .

                            //Inger
                            "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                            Kommentar

                            • Bluewing

                              • August 2012
                              • 10522

                              Har ni något flyttdatum nu då?
                              Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                              Juwel Lido 120

                              Kommentar

                              • Inger H

                                • December 2008
                                • 11247

                                Ursprungligen postat av Bluewing
                                Har ni något flyttdatum nu då?
                                31/5

                                //Inger
                                "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                                Kommentar

                                Arbetssätt...