Mot nya mål med dvärgciklider...å lite annat

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Bluewing

    • August 2012
    • 10522

    När du väl har flyttat till ert paradis Inger, hur ser planen ut då? Vet du precis hur många kar du ska ha och i vilken storlek? Har du redan dina kar (fast tömda just nu)? Eller är det nytt på gång? Hur ser önskelistan ut gällande fisk?
    Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
    Juwel Lido 120

    Kommentar

    • Inger H

      • December 2008
      • 11247

      Ursprungligen postat av Bluewing
      När du väl har flyttat till ert paradis Inger, hur ser planen ut då? Vet du precis hur många kar du ska ha och i vilken storlek? Har du redan dina kar (fast tömda just nu)? Eller är det nytt på gång? Hur ser önskelistan ut gällande fisk?
      Planerna far omkring som yra höns i skallen gällande fiskbesättnigen Johnny. Jag kollar filmer, listor och läser. Tanken är att jag bara ska ha tre kar, men det är tanken just nu - tankarna har ju en förmåga att ändra sig som du vet . Jag har två kar igång fortfarande, 120 med X. nezahualcoyotls, som snart kommer att kännas aningen för litet eftersom yngel hela tiden ploppar ut (jag tycker faktiskt synd om dom stackars honorna). 180 regnbågskar är också igång.
      Det nya 240L Eheimkaret står fortfarande ouppackat, där kommer i alla fall simma några söta små ciklider

      Ibland, så tänker jag som så, att jag säljer fiskarna innan flytt, men då skär det till i hjärtat. Samtidigt så tycker jag att det känns så himla bökigt med fiskflyttandet eftersom att jag vet att vi kommer att ha massor med jobb även när vi är på plats.

      //Inger
      "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

      Kommentar

      • Inger H

        • December 2008
        • 11247

        Om jag skulle vinna pengar, så är dessa prio ett. Nannostomus mortenhaleri för drygt 200kr/st

        /www.google.se/search?q=Nannostomus+mortenthaleri&tbm=isch&gws_rd =ssl#gws_rd=ssl&imgrc=tA5aZdxmyZb6mM%3A

        //Inger
        "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

        Kommentar

        • Inger H

          • December 2008
          • 11247

          ...trodde jag kopierade en bild bara .

          //Inger
          "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

          Kommentar

          • Mats Bryzell

            • February 2007
            • 18956

            Ursprungligen postat av Inger H
            Om jag skulle vinna pengar, så är dessa prio ett. Nannostomus mortenhaleri för drygt 200kr/st

            /www.google.se/search?q=Nannostomus+mortenthaleri&tbm=isch&gws_rd =ssl#gws_rd=ssl&imgrc=tA5aZdxmyZb6mM%3A

            //Inger
            Jag håller med dig, Inger! Fasiken, vad man skulle vilja, bara köpa en saftig grupp av dessa...

            Väldigt fin bild på dina regnbågar, underbart vackra!

            Kommentar

            • Inger H

              • December 2008
              • 11247

              Ursprungligen postat av Mats Bryzell

              Jag håller med dig, Inger! Fasiken, vad man skulle vilja, bara köpa en saftig grupp av dessa...

              Väldigt fin bild på dina regnbågar, underbart vackra!

              Ja, tänk dig en svart bakgrund som bara försvinner i intet, och sen dessa rödingar , det vore nåt det .
              Kul att du gillar bilden på regnbågarna .

              //Inger
              "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

              Kommentar

              • Mats Bryzell

                • February 2007
                • 18956

                Ursprungligen postat av Inger H


                Ja, tänk dig en svart bakgrund som bara försvinner i intet, och sen dessa rödingar , det vore nåt det .
                Kul att du gillar bilden på regnbågarna .

                //Inger
                Ja, jag stirrade på din bild i flera minuter - fantastiskt fint fotografi på otroligt vackra fiskar!

                Nannostomus mortenthaleri är något man får drömma om, spara deg till, och kanske, kanske någon gång...

                Kommentar

                • Inger H

                  • December 2008
                  • 11247

                  Ursprungligen postat av Mats Bryzell

                  Ja, jag stirrade på din bild i flera minuter - fantastiskt fint fotografi på otroligt vackra fiskar!

                  Nannostomus mortenthaleri är något man får drömma om, spara deg till, och kanske, kanske någon gång...

                  Mats, jag tror bestämt att det är första gången som du skriver en kommentar om mina regnbågar, säger jag förstås då med glimten i ögat .

                  //Inger
                  "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                  Kommentar

                  • Mats Bryzell

                    • February 2007
                    • 18956

                    Ursprungligen postat av Inger H


                    Mats, jag tror bestämt att det är första gången som du skriver en kommentar om mina regnbågar, säger jag förstås då med glimten i ögat .

                    //Inger
                    Japp, så är det!
                    Regnbågar är fiskar jag inte har någon erfarenhet av, därav min tystnad. Det är lite; "se och lär". Men, jag har beundrat och betraktat, inte bara dina utan även andras regnbågar här på forumet.
                    Senast redigerad av Mats Bryzell; 24 January 2016, 16:07.

                    Kommentar

                    • Inger H

                      • December 2008
                      • 11247

                      Ursprungligen postat av Mats Bryzell

                      Japp, så är det!
                      Regnbågar är fiskar jag inte har någon erfarenhet av, därav min tystnad. Det är lite; "se och lär". Men, jag har beundrat och betraktat, inte bara dina utan även andras regnbågar här på forumet.

                      Jag förstod nästan det .

                      //Inger
                      "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                      Kommentar

                      • Mats Bryzell

                        • February 2007
                        • 18956

                        Ursprungligen postat av Inger H
                        Jag förstod nästan det .
                        //Inger
                        Jag är ju förespråkare för att replikera i de trådar man besöker, att liksom ge någon indikation att man läser, tittar och kan tänka sig att ge lite respons på det som visas.
                        Jag har varit dålig på detta i din tråd, Inger - speciellt när det gäller Regnbågsfiskarna... Jag ber om ursäkt för det!
                        Men du skall veta att jag följer din tråd noga - och när det finns möjlighet att flika in något vettigt, som kan vara dig till gagn, så gör jag, och skall göra så!

                        Kommentar

                        • Inger H

                          • December 2008
                          • 11247

                          Ursprungligen postat av Mats Bryzell

                          Jag är ju förespråkare för att replikera i de trådar man besöker, att liksom ge någon indikation att man läser, tittar och kan tänka sig att ge lite respons på det som visas.
                          Jag har varit dålig på detta i din tråd, Inger - speciellt när det gäller Regnbågsfiskarna... Jag ber om ursäkt för det!
                          Men du skall veta att jag följer din tråd noga - och när det finns möjlighet att flika in något vettigt, som kan vara dig till gagn, så gör jag, och skall göra så!
                          Nämen Mats, du ska absolut inte be om ursäkt, hör du det!! Det är samma för mig, känner jag inte till fiskarter som det skrivs om i trådarna så uteblir kommentarerna från mig med, det är ju faktiskt inte så konstigt . Du och några till har väl peppat mig under åren så det räcker och blir över, så det så .

                          //Inger




                          "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                          Kommentar

                          • Mats Bryzell

                            • February 2007
                            • 18956

                            Ursprungligen postat av Inger H

                            Nämen Mats, du ska absolut inte be om ursäkt, hör du det!! Det är samma för mig, känner jag inte till fiskarter som det skrivs om i trådarna så uteblir kommentarerna från mig med, det är ju faktiskt inte så konstigt . Du och några till har väl peppat mig under åren så det räcker och blir över, så det så .
                            //Inger
                            OK... Du är då för go' Inger!

                            Kommentar

                            • Inger H

                              • December 2008
                              • 11247



                              //Inger
                              "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                              Kommentar

                              • Mats Bryzell

                                • February 2007
                                • 18956

                                Ursprungligen postat av Inger H

                                //Inger
                                Inger, jag gör en liten "inläggstest" - bara i förbigående.
                                Nu fick jag din avatar, när man tittar på "senaste dygnet" (har hänt förr), eller rättare sagt ditt senaste inlägg fick din avatar och mitt namn...
                                Så, jag kör in ett inlägg bara för att kolla, OK?

                                Kommentar

                                Arbetssätt...