Mot nya mål med dvärgciklider...å lite annat

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Inger H

    • December 2008
    • 11247

    Jag är hemma med en dunderförkylning, och vad är då bättre än att kolla på olika fiskarter av dom lite mindre cikliderna.
    Blev lite smått lyrisk över dessa vackra Gymnogeophagus - lite olika storleksmässigt och en art som som jag inte vet någonting om. Jag har läst och läst och tittat på filmer på YT. Svalare vatten under ett par månader behövs har jag läst, så vilka andra arter kan man då ha?
    Planera är kul

    Det skulle vara väldigt roligt om någon som har haft/har dessa som tittar in i den här lite tysta tråden och kan berätta lite .

    //Inger
    "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

    Kommentar

    • PiaJo

      • August 2009
      • 13001

      Krya på dig! Planering är bland det roligaste, passa på nu när du måste vara nerbäddad att leta och fundera
      /PIA

      Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

      Kommentar

      • Mu(sic)
        • March 2012
        • 2305

        Bra att du inte ligger och har tråkigt i alla fall Krya på dej!

        Kommentar

        • Inger H

          • December 2008
          • 11247

          Tack för krya på Pia å Cathrin - inte nerbäddad än i alla all

          //Inger
          "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

          Kommentar

          • Bluewing

            • August 2012
            • 10522

            Hoppas du snart blir frisk, Inger. Jag tror att Daniel (Jozi81) har haft G. Balzanii. Men är inte helt säker.
            Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
            Juwel Lido 120

            Kommentar

            • Inger H

              • December 2008
              • 11247

              Ursprungligen postat av Bluewing
              Hoppas du snart blir frisk, Inger. Jag tror att Daniel (Jozi81) har haft G. Balzanii. Men är inte helt säker.

              Tack Johnny . Det är kul att spåna på olika arter, men kanske G inte är något för mig. Några verkar vara lite aggresiva. Jag får se vad det blir, det är ju ett bit kvar innan jag är där .

              //Inger
              "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

              Kommentar

              • Bluewing

                • August 2012
                • 10522

                Många ciklider är ju lite lättantändliga. Även en liten Nannacara kan ju flippa ut ....
                Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                Juwel Lido 120

                Kommentar

                • Inger H

                  • December 2008
                  • 11247

                  Ursprungligen postat av Bluewing
                  Många ciklider är ju lite lättantändliga. Även en liten Nannacara kan ju flippa ut ....

                  Så är det ju såklart, jag hade N. anomala som verkligen flippade. Några mindre ciklider blir det allt, jag saknar dom väldigt mycket. I ett av karen skulle jag vilja testa någon gurami. I början av min "karriär" så hade jag Macropod där hanen var fruktansvärt aggresiv.

                  //Inger
                  "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                  Kommentar

                  • Mu(sic)
                    • March 2012
                    • 2305

                    Jag hade bl a bandgurami för länge sen och dom var så vackra i lekfärger så jag dånade nästan. Jag har inte sett nån bild som gör dom rättvisa alls.

                    Kommentar

                    • Inger H

                      • December 2008
                      • 11247

                      Ursprungligen postat av Mu(sic)
                      Jag hade bl a bandgurami för länge sen och dom var så vackra i lekfärger så jag dånade nästan. Jag har inte sett nån bild som gör dom rättvisa alls.

                      Ja guramis är ju så vackra, sen så är det skoj att ge sig på något nytt .

                      //Inger
                      "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                      Kommentar

                      • Inger H

                        • December 2008
                        • 11247

                        Jag har nog aldrig haft några fiskar som så tydligt visar vad dom uppskattar ett vattenbyte, dessa regnbågsfiskar visar upp hela sitt färgspectrum strax efer VB som jag har gjort nu ikväll.
                        "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                        Kommentar

                        • Mu(sic)
                          • March 2012
                          • 2305

                          Ooooh! Wow

                          Kommentar

                          • Bluewing

                            • August 2012
                            • 10522

                            Sanslöst vackert Inger! Underbar bild.
                            Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                            Juwel Lido 120

                            Kommentar

                            • PiaJo

                              • August 2009
                              • 13001

                              Så vackra! 😊
                              /PIA

                              Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                              Kommentar

                              • Inger H

                                • December 2008
                                • 11247

                                Kul att ni gillar bilden .

                                //Inger
                                "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                                Kommentar

                                Arbetssätt...