Mot nya mål med dvärgciklider...å lite annat

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Knax
    • November 2012
    • 1148

    Ursprungligen postat av Inger H
    http://www.st.nu/ekonomi/text-tv-kla...ga-i-sundsvall

    Väldigt tråkigt för Sundsvall

    //Inger
    Inga planer på att starta eget i den här lokalen, då?
    // Mats, a.k.a. Knax



    "All's well that ends." - Unknown

    Kommentar

    • Inger H

      • December 2008
      • 11247

      Ursprungligen postat av Knax
      Inga planer på att starta eget i den här lokalen, då?
      Nää absolut inte, usch skulle inte palla för allt som kanske skulle gå snett, sen i min ålder "40" som Johnny skriver så är jag för gammal .

      //Inger
      "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

      Kommentar

      • Knax
        • November 2012
        • 1148

        Ursprungligen postat av Inger H
        Nää absolut inte, usch skulle inte palla för allt som kanske skulle gå snett, sen i min ålder "40" som Johnny skriver så är jag för gammal .

        //Inger
        Men du är ju så ung i själen! Trist om det inte dyker upp någon som vill ta över. Jag har själv varit på Ströms och botaniserat. Synd att det är 70 mil hemifrån, det blev ingen fisk den gången. (Inte för att det ensamt hade räddat dem. )
        // Mats, a.k.a. Knax



        "All's well that ends." - Unknown

        Kommentar

        • Inger H

          • December 2008
          • 11247

          Ursprungligen postat av Knax
          Men du är ju så ung i själen! Trist om det inte dyker upp någon som vill ta över. Jag har själv varit på Ströms och botaniserat. Synd att det är 70 mil hemifrån, det blev ingen fisk den gången. (Inte för att det ensamt hade räddat dem. )
          Ja, hoppas verkligen att någon entusiast kommer att ta över. Tyvärr är inte läget något vidare, affären ligger liksom lite bakom stan. Sen går det nog inte att kriga med dom större kedjorna.

          //Inger
          "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

          Kommentar

          • Inger H

            • December 2008
            • 11247

            Länge sen sist i en vilande tråd...
            I alla fall en bild av en av dom större (första kullen) X. montezumae, som inte var X. montezumae - utan X. netzahualcoyot (Kjell om du läser detta så rätta mig om jag har fel ang. namnet)!

            Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_5741.JPG
Visningar: 179
Storlek: 107,4 KB
ID: 2346584

            Sen väldigt mycket OT, men har inte så mycket att skriva om gällande fiskarna som jag nu har kvar.
            Idag så har vi fått golvmatta och vägg klart i vårat lilla badrum. Iväg och köpte toastol och tvättställ + plus snygga prydnadskuddar . I morrn får vi hem bänkskiva och en soffa (den vi hade köpte "svägerskan" eftersom vi inte fick plats med den) - vidare så är köksluckor beställt. Håller på att måla ett gammalt hörskåp som jag har fått av dottern som kommer att bli så fint så.

            Ibland så känner jag att jag säljer fiskarna innan flytt (bekvämt), men spara en del algfria växter och kör igång det nya karet (240L och kanske filtergojs - eller inte), så får det puttra på tills jag får tid med fiskar m. m).
            Det är ganska så mycket nu kan jag säga, men såklart väldigt roligt .
            Saknar gamla Zoopetutseendet väldigt mycket, jag kommer inte riktigt överens med det nya men blir säkert bra när det är klart.
            Ja, inte mycket att läsa för fiskälskande zoopetare, men lite kul att få läsa av mig senare

            //Inger



            "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

            Kommentar

            • PiaJo

              • August 2009
              • 13001

              Kul att läsa lite hur det går för dig även om det nu inte är fiskgrejer
              /PIA

              Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

              Kommentar

              • Mats Bryzell

                • February 2007
                • 18956

                Håller med Pia!
                Härligt att du uppdaterar tråden, Inger!
                Det skall bli väldigt spännande att få se vad du hittar på i karen senare!

                Kommentar

                • Inger H

                  • December 2008
                  • 11247

                  Pia å Mats, kul att ni kikade in .

                  //Inger
                  "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                  Kommentar

                  • Mu(sic)
                    • March 2012
                    • 2305

                    Jag håller med Pia och Mats och det är kul även om det är OT.

                    Kommentar

                    • Inger H

                      • December 2008
                      • 11247

                      Ursprungligen postat av Mu(sic)
                      Jag håller med Pia och Mats och det är kul även om det är OT.

                      .

                      //Inger
                      "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                      Kommentar

                      • Mats Bryzell

                        • February 2007
                        • 18956

                        Aha! Ny avatar. Fin!

                        Kommentar

                        • Inger H

                          • December 2008
                          • 11247

                          Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                          Aha! Ny avatar. Fin!

                          Haha, jäklar vad snabb du var . Jag fick på moppe av min dotter för att jag hade lekt i photoshop och raderat mina livslinjer i förra profilbilden som hon sa. Hon ville ha tillbaks sin naturliga mammi . Jaja, nu har jag väldigt få bilder av mig själv eftersom jag avskyr att bli fotad så då hittade jag dessa söta pippin i stället.

                          //Inger
                          "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                          Kommentar

                          • Mats Bryzell

                            • February 2007
                            • 18956

                            Ursprungligen postat av Inger H


                            Haha, jäklar vad snabb du var . Jag fick på moppe av min dotter för att jag hade lekt i photoshop och raderat mina livslinjer i förra profilbilden som hon sa. Hon ville ha tillbaks sin naturliga mammi . Jaja, nu har jag väldigt få bilder av mig själv eftersom jag avskyr att bli fotad så då hittade jag dessa söta pippin i stället.

                            //Inger
                            För min del är det nästan tvärtom, jag har en vansinnig massa bilder på mig själv... tyvärr.
                            En kompis som är fotograf sa till mig en gång; Jo, Mats, kameran ljuger faktiskt, det är inte så jävligt i verkligheten.

                            Både den gamla avataren - och den nya - är fina!


                            Kommentar

                            • Inger H

                              • December 2008
                              • 11247

                              Ursprungligen postat av Mats Bryzell

                              För min del är det nästan tvärtom, jag har en vansinnig massa bilder på mig själv... tyvärr.
                              En kompis som är fotograf sa till mig en gång; Jo, Mats, kameran ljuger faktiskt, det är inte så jävligt i verkligheten.

                              Både den gamla avataren - och den nya - är fina!


                              Jag ska nog få till ett foto med rara livslinjer å allt så småningom

                              //Inger
                              "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                              Kommentar

                              • Mats Bryzell

                                • February 2007
                                • 18956

                                Ursprungligen postat av Inger H


                                Jag ska nog få till ett foto med rara livslinjer å allt så småningom

                                //Inger
                                Självklart! Du är fin som du är!

                                Kommentar

                                Arbetssätt...