Mot nya mål med dvärgciklider...å lite annat

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Inger H

    • December 2008
    • 11247

    Ja, det är kul .

    //Inger
    "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

    Kommentar

    • Bluewing

      • August 2012
      • 10522

      Det som är så spännande är just detta att varje uppstartat kar blir en egen individ. Gör man på exakt samma sätt händer det ändå olika saker i karen. Naturen är egensinnig.
      Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
      Juwel Lido 120

      Kommentar

      • Inger H

        • December 2008
        • 11247

        Ursprungligen postat av Bluewing
        Det som är så spännande är just detta att varje uppstartat kar blir en egen individ. Gör man på exakt samma sätt händer det ändå olika saker i karen. Naturen är egensinnig.
        Ja, hoppas att naturen är på min sida den här gången .

        //Inger
        "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

        Kommentar

        • Inger H

          • December 2008
          • 11247

          Apropå böcker, som Bygert skrev i en annan tråd (förmodligen den mest besökta tråden just nu), så var den här boken min bibel när jag startade mitt allra första kar - ett 54-liters 2006 .
          Bifogade filer
          "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

          Kommentar

          • Bluewing

            • August 2012
            • 10522

            Jag har ett ännu äldre exemplar av samma bok. Den lästes dagligen i perioder.
            Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
            Juwel Lido 120

            Kommentar

            • Inger H

              • December 2008
              • 11247

              Ursprungligen postat av Bluewing
              Jag har ett ännu äldre exemplar av samma bok. Den lästes dagligen i perioder.
              Ja, det är kul med böcker .

              //Inger
              "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

              Kommentar

              • Mr Woods
                • March 2013
                • 3409

                Ursprungligen postat av Inger H
                Så här bor nu mina nya viltfångade svärdbärare i mitt återuppstartade 125-liters (Ingerinrett som vanligt). Har försökt att få tag på lite flytväxter, men fanns inte i lager när jag skulle beställa. Kastade bort massor när jag tömde karet eftersom jag hade claddo i det.
                Tanken var, att karet även skulle fyllas på med några Garra flavatra. Jag hade beställt sju svärdbärare, men fick tio eftersom grossisten skickade minst det antalet. Karet känns då tyvärr för litet för att fyllas på med garror - tråkigt . Vill inte flytta över några till regnbågskaret heller, eftersom dessa växer så det knakar och behöver sitt utrymme i det karet.
                Det var länge sedan jag bevakade trådarna ordentligt. Din verkar ju fortfarande leva och det här har du gjort bra!

                Kommentar

                • Inger H

                  • December 2008
                  • 11247

                  Ursprungligen postat av Mr Woods
                  Det var länge sedan jag bevakade trådarna ordentligt. Din verkar ju fortfarande leva och det här har du gjort bra!
                  Nja, tråden lever väl lite i det tysta kan man väl säga .

                  //Inger
                  "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                  Kommentar

                  • Inger H

                    • December 2008
                    • 11247

                    Det har varit väldigt kul och framförallt givande med "Mot nya måltråden", men känner nu att den har nått sitt mål...
                    Jag känner inte längre något engangemang att skriva i den, arterna jag har just nu gillas inte av dom flesta här - ciklider finns inte längre i mina kar tills vidare.
                    Jag kommer säkert igen med en ny tråd och med ett nytt namn till våren.
                    Tack alla som har ställt upp till 100% under trådens gång .

                    //Inger
                    "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                    Kommentar

                    • Marten64

                      • July 2012
                      • 1020

                      Jag bockar och bugar och ser fram emot nästa tråd som förhoppningsvis kommer lite tidigare än våren.
                      /Johan
                      / Johan 720 l. Regnbågsfisk, 375 l. Glossolepis Wanamensis, 142 l. -. Medlem i IRG.

                      Kommentar

                      • Inger H

                        • December 2008
                        • 11247

                        Ursprungligen postat av Marten88
                        Jag bockar och bugar och ser fram emot nästa tråd som förhoppningsvis kommer lite tidigare än våren.
                        /Johan
                        Tack Johan .

                        //Inger
                        "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                        Kommentar

                        • Marten64

                          • July 2012
                          • 1020

                          Hur går det med dina Pseudomugil Furcatus? Jag hade ett gäng av dessa men endast en är kvar, de har fallit ifrån en efter en. Flera av dem har fått krumrygg och dött är det något du råkat ut för? Jag upplever de mindre regnbågarna som känsliga, till skillnad mot de större. Jag vet att de är känsliga när det gäller vattenkvalite och temperatur. Det har gått i ett kar på andravåningen där temperaturen ibland kan stiga rejält. De jag har erfarenhet av är Pseudomugil Furcatus, Iriatherina Werneri och Melanotaenia Praecox.
                          Johan
                          Senast redigerad av Marten64; 09 October 2015, 21:02.
                          / Johan 720 l. Regnbågsfisk, 375 l. Glossolepis Wanamensis, 142 l. -. Medlem i IRG.

                          Kommentar

                          • Marten64

                            • July 2012
                            • 1020

                            PS. Hoppas på svar innan luckan stänger.
                            / Johan 720 l. Regnbågsfisk, 375 l. Glossolepis Wanamensis, 142 l. -. Medlem i IRG.

                            Kommentar

                            • Inger H

                              • December 2008
                              • 11247

                              , luckan är inte stängd än.
                              Mina PF, finns hos en kompis som fosterfiskar tillsammans med mina L. dorsigera tills vidare där dom lever alla livets glada dagar. Inga krumryggar eller annat - hur friska som helst - och matfriska .
                              Jag tyckte att övriga lite större regnbågar behövde mer plats, så därför fosterfiskar tills i vår (hoppas verkligen att dom överlever vintern).

                              //Inger
                              "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                              Kommentar

                              • Marten64

                                • July 2012
                                • 1020

                                Ok, tack för uppdateringen.
                                /Johan
                                / Johan 720 l. Regnbågsfisk, 375 l. Glossolepis Wanamensis, 142 l. -. Medlem i IRG.

                                Kommentar

                                Arbetssätt...