Mot nya mål med dvärgciklider...å lite annat

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • flygrc
    • June 2006
    • 2755

    Ursprungligen postat av Inger H
    Testar bara om jag kan posta en bild med nya datorn.
    Riktigt snyggt, regnbågarna jag hade var aldrig stilla så är dessa lika rörliga är det ännu mer imponerande
    https://www.zoopet.com/forum/showthread.php?t=159029
    Nr 11.. Infinity 153, 900 l blivande SA.

    Kommentar

    • Inger H

      • December 2008
      • 11247

      Ursprungligen postat av flygrc
      Riktigt snyggt, regnbågarna jag hade var aldrig stilla så är dessa lika rörliga är det ännu mer imponerande
      Jodå snabba är dom, så det blir en del bilder innan jag blir nöjd. Sen gäller det att vara snabb på avtryckaren .

      //Inger
      "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

      Kommentar

      • Inger H

        • December 2008
        • 11247

        Så här bor nu mina nya viltfångade svärdbärare i mitt återuppstartade 125-liters (Ingerinrett som vanligt). Har försökt att få tag på lite flytväxter, men fanns inte i lager när jag skulle beställa. Kastade bort massor när jag tömde karet eftersom jag hade claddo i det.
        Tanken var, att karet även skulle fyllas på med några Garra flavatra. Jag hade beställt sju svärdbärare, men fick tio eftersom grossisten skickade minst det antalet. Karet känns då tyvärr för litet för att fyllas på med garror - tråkigt . Vill inte flytta över några till regnbågskaret heller, eftersom dessa växer så det knakar och behöver sitt utrymme i det karet.
        Bifogade filer
        "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

        Kommentar

        • Mu(sic)
          • March 2012
          • 2305

          Va fint Inger!

          Kommentar

          • Inger H

            • December 2008
            • 11247

            Ursprungligen postat av Mu(sic)
            Va fint Inger!
            Kul att du tycker det Cathrin

            //Inger
            "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

            Kommentar

            • Marten64

              • July 2012
              • 1020

              Ursprungligen postat av Inger H
              Testar bara om jag kan posta en bild med nya datorn.
              Härligt! Bra bild på mycket vacker fisk.
              /Johan
              / Johan 720 l. Regnbågsfisk, 375 l. Glossolepis Wanamensis, 142 l. -. Medlem i IRG.

              Kommentar

              • Jesper Broman
                • November 2012
                • 3445

                Ursprungligen postat av Inger H
                Så här bor nu mina nya viltfångade svärdbärare i mitt återuppstartade 125-liters (Ingerinrett som vanligt). Har försökt att få tag på lite flytväxter, men fanns inte i lager när jag skulle beställa. Kastade bort massor när jag tömde karet eftersom jag hade claddo i det.
                Tanken var, att karet även skulle fyllas på med några Garra flavatra. Jag hade beställt sju svärdbärare, men fick tio eftersom grossisten skickade minst det antalet. Karet känns då tyvärr för litet för att fyllas på med garror - tråkigt . Vill inte flytta över några till regnbågskaret heller, eftersom dessa växer så det knakar och behöver sitt utrymme i det karet.
                Skitsnyggt!

                Kommentar

                • Inger H

                  • December 2008
                  • 11247

                  Tack Johan och Jesper .

                  //Inger
                  "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                  Kommentar

                  • Bluewing

                    • August 2012
                    • 10522

                    Mycket vacker bild på dina regnbågar! Vilka färger!
                    Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                    Juwel Lido 120

                    Kommentar

                    • Inger H

                      • December 2008
                      • 11247

                      Ursprungligen postat av Bluewing
                      Mycket vacker bild på dina regnbågar! Vilka färger!
                      Ja visst är dom vackra .

                      //Inger
                      "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                      Kommentar

                      • Inger H

                        • December 2008
                        • 11247

                        Idag har det verkligen varit regnväder här uppe - inte så lite heller kan jag säga . Så då jag har pysslat lite med mina bilder, som jag har lagt in i goldenmedlemmars fotoarkiv, varför har jag inte gjort det förut? Det skulle ju ha varit väldans kul att se alla bilder som jag har tagit under åren - mindre bra som dåliga. Fast det blev bara några få, eftersom jag inte tyckte att så många var speciellt bra.

                        Mina nya viltfångade svärdbärare, så vackra, men jag måste nog sära på hannarna (det ante mig faktiskt). Jag har tre hannar, varav två som är jämnstora. En är "big papa", störst, bäst och vackrast - i alla fall så tycker han själv det (han har helt rätt kan jag säga) .Den minsta får fortfarande vara ifred ganska så bra än så länge.
                        Tänker flytta ena hannen och ett par honor till regnbågskaret, hoppas att det kommer att fungera. Som jag har skrivit tidigare, så var inte tre hannar beställda, men nu är det som det är och då får det bli på det här sättet (finns för närvarande inget annat kar att tillgå).

                        //Inger
                        "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                        Kommentar

                        • Mu(sic)
                          • March 2012
                          • 2305

                          Jo det strilade på rätt bra här också. Bilen blev ganska ren

                          Kommentar

                          • Inger H

                            • December 2008
                            • 11247

                            Ibland blir jag väldigt snopet positivt överraskad av mina växter. Startade ju upp mitt 125-liters på nytt för drygt en månad sedan. Som vanligt med långsamtväxande växter.
                            Mina javaormbuskar brukar bli svarta och bedrövliga och vägra att växa, men har nu vuxit dryga centimetern. Anubisarna brukar även dom se bedrövliga ut efter bara några få veckor - men har nu fått några nya fina blad. Cryptocorynerna - läste någonstans att man skulle plocka bort dom största yttersta bladen innan plantering vilket jag gjorde. Döm om min förvåning, men den minsta plantan har sen uppstart fått sex små nya blad, likaså dom andra cryptoplantorna . Vallisarna, som jag tog skott av från regnbågskaret växer även dom hej vilt.
                            Jag har inte tillsatt någon växtnäring eller annat i vattnet. Ska bli intressant att se om det forsätter så...

                            //Inger
                            "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                            Kommentar

                            • PiaJo

                              • August 2009
                              • 13001

                              Så härligt och kul
                              /PIA

                              Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                              Kommentar

                              • Mu(sic)
                                • March 2012
                                • 2305

                                Så roligt med växter som växer

                                Kommentar

                                Arbetssätt...