Mot nya mål med dvärgciklider...å lite annat

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • flygrc
    • June 2006
    • 2755

    Allt är ju vad man ska ha den till men till att surfa och skriva på så blir det en värstingdator . Jag tolkar 8GB Flash driver att den startar snabbare än vanlig hårdisk och det är en riktigt trevlig egenskap.
    W8 är en liten utmaning om man inte är van, kör med den själv och jag saknar fortfarande det klassiska utseendet.. men som system känns det stabilt.
    Fast bara att alla knapparna fungerar är ju ett lyft
    https://www.zoopet.com/forum/showthread.php?t=159029
    Nr 11.. Infinity 153, 900 l blivande SA.

    Kommentar

    • Webo
      • August 2014
      • 1968

      Ursprungligen postat av Inger H
      ...var ska jag skriva IE någonstans, kommer inte upp något där jag kan skriva?

      //Inger
      Det är bara att börja skriva. Där finns ingen ruta utan den kommer när du börjar skriva.
      Ursprungligen postat av Inger H
      Puhh, du menar att jag ska kunna fixa det du beskriver [emoji14]. Jag tänker försöka i alla fall. Hum, blir Edge automatisk webbläsare med Windows 10 - då har jag både Edge och Chrome i så fall .
      Jag har ingen flagga kvar nere till vänster utan ett fönster, med det spelar väl ingen roll?

      //Inger
      Edge blir den som man ser nere på aktivitetslisten längst ner och Edge blir standard program för webbläsare osv. Flagga eller 4 fönster.. Samma :-)
      Ursprungligen postat av Inger H
      ...fick upp ett meddelande (vad jag nu klickade på) där det står "du kan tyvärr inte återgå till tidigare version filerna har tagits bort från datorn". Det här är för avancerat för mig tror jag bestämt.

      //Inger
      Jag misstänker du var inne där man kan återgå till förra versionen du hade av Windows.

      Skickat från min SGP311 via Tapatalk
      Juwel Vision 450 med Malawi och malar. Juwel Rio 400 med malar, Praktbotia, Röd Fantomtetra, Kilfläck Rasbora, Kardinaltetra, Svart Neontetra och Siameser. Juwel Rio 240 Växtkar med räkor, Siameser och malar. Juwel Lido 120 med Guldbarb och malar. Ställning med 6 st 30 l räkkar och 3 st 40 l odlingskar.

      Kommentar

      • Webo
        • August 2014
        • 1968

        Ursprungligen postat av Fanbyalperna
        Tyvärr är det alltid lite barnsjukdomar i nya versoner. Jag uppgraderade til w10, men det blev inte bra. Gjorde en ny ren installation av densamma, men inte heller det blev bra så nu är jag tillbaka till w7. Tror att w10 blir bra så småningom och då kommer jag att uppdatera igen för jag gillade det som fungerade. Jag var trots bättre vetande lite väl snabb den här gången.
        Som webläsare använder jag Firefox, som jag nu kört i många år och är mycket nöjd med och som går att i princip skrädarsy med alla addons och extensions.
        Har kört windows sedan 95:an och varje ny version har haft sina problem i början.
        Jag har uppdaterat ca 40 datorer till Windows 10 och kört ca 20 st rena installationer och har bara haft 2 datorer som strulade och det var för att Windows som de hade innan uppgraderingen inte var helt frisk men en ren ominstallation löste problemet. Windows 10 är det bästa Windows system som Microsoft har gjort. Att sen Edge webbläsaren inte är så bra spelar mindre roll eftersom man fortfarande kan använda vanliga IE.

        Skickat från min SGP311 via Tapatalk
        Juwel Vision 450 med Malawi och malar. Juwel Rio 400 med malar, Praktbotia, Röd Fantomtetra, Kilfläck Rasbora, Kardinaltetra, Svart Neontetra och Siameser. Juwel Rio 240 Växtkar med räkor, Siameser och malar. Juwel Lido 120 med Guldbarb och malar. Ställning med 6 st 30 l räkkar och 3 st 40 l odlingskar.

        Kommentar

        • Webo
          • August 2014
          • 1968

          Ursprungligen postat av admin
          Jag vill påstå att den är jobbigast av de alla. Windows 10 är mer lik Windows 7, men det går ju uppgradera. Däremot är Windows 7 inget alternativ.
          +1

          Skickat från min SGP311 via Tapatalk
          Juwel Vision 450 med Malawi och malar. Juwel Rio 400 med malar, Praktbotia, Röd Fantomtetra, Kilfläck Rasbora, Kardinaltetra, Svart Neontetra och Siameser. Juwel Rio 240 Växtkar med räkor, Siameser och malar. Juwel Lido 120 med Guldbarb och malar. Ställning med 6 st 30 l räkkar och 3 st 40 l odlingskar.

          Kommentar

          • Inger H

            • December 2008
            • 11247

            Det ska i alla fall bli härligt med en ny dator, även om det kanske kommer att ta sin lilla tid att lära sig den. Så nu fár ni allt vara lite lite positiva .

            //Inger
            "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

            Kommentar

            • Inger H

              • December 2008
              • 11247

              Á du Webo, tack för att du har tagit dig tid .

              //Inger
              "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

              Kommentar

              • PiaJo

                • August 2009
                • 13001

                Hoppas få se lite bilder på svärdisarna snart
                /PIA

                Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                Kommentar

                • Inger H

                  • December 2008
                  • 11247

                  Ursprungligen postat av PiaJo
                  Hoppas få se lite bilder på svärdisarna snart
                  Kanske kanske idag. Min livlina gällande datorer kommer hit och ska försöka fixa till så att jag kommer in på nya datorn, råkade glömma bort mitt lösenord (för att registrera datorn eller vad det nu är), fick besök när jag höll på med det så hjärnkontoret (mitt) glömde liksom bort att komma ihåg det

                  //Inger
                  "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                  Kommentar

                  • Inger H

                    • December 2008
                    • 11247

                    Njae, med närmare eftertanke så blir det inga bilder. Väntar tills "nya artbeskrivningar" har passerat .

                    //Inger
                    "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                    Kommentar

                    • PiaJo

                      • August 2009
                      • 13001

                      Det gör du rätt i
                      /PIA

                      Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                      Kommentar

                      • Webo
                        • August 2014
                        • 1968

                        Ursprungligen postat av Inger H
                        Á du Webo, tack för att du har tagit dig tid .

                        //Inger
                        Inga problem. Bara att säga till om du behöver hjälp med något.

                        Skickat från min SGP311 via Tapatalk
                        Juwel Vision 450 med Malawi och malar. Juwel Rio 400 med malar, Praktbotia, Röd Fantomtetra, Kilfläck Rasbora, Kardinaltetra, Svart Neontetra och Siameser. Juwel Rio 240 Växtkar med räkor, Siameser och malar. Juwel Lido 120 med Guldbarb och malar. Ställning med 6 st 30 l räkkar och 3 st 40 l odlingskar.

                        Kommentar

                        • Inger H

                          • December 2008
                          • 11247

                          Testar bara om jag kan posta en bild med nya datorn.
                          Bifogade filer
                          "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                          Kommentar

                          • Inger H

                            • December 2008
                            • 11247

                            Funkade .

                            //Inger
                            "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                            Kommentar

                            • PiaJo

                              • August 2009
                              • 13001

                              Det var en kanonbild på en snygg fisk!
                              /PIA

                              Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                              Kommentar

                              • Inger H

                                • December 2008
                                • 11247

                                Ursprungligen postat av PiaJo
                                Det var en kanonbild på en snygg fisk!
                                Tack Pia, regnbågar är lättfotade = lätta att fota .

                                //Inger
                                "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                                Kommentar

                                Arbetssätt...