Mot nya mål med dvärgciklider...å lite annat

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Inger H

    • December 2008
    • 11247

    Ursprungligen postat av Bluewing
    Jag fick det ju så i diskuskaret i förra versionen. I mitt regnbågskar på jobbet är det faktiskt lika som ditt. Det går som tåget. Kanske nåt med regnbågarna, våra favoriter [emoji6]
    Ja, upp till kamp för regnbågsfiskar! .

    //Inger
    "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

    Kommentar

    • Bluewing

      • August 2012
      • 10522

      Mot nya mål med dvärgciklider...å lite annat

      Vill åter igen påminna de som blir nyfikna på dessa fantastiska regnbågsfiskar om den boken som finns för nedladdning:
      MediaFire is a simple to use free service that lets you put all your photos, documents, music, and video in a single place so you can access them anywhere and share them everywhere.


      OBS. att språket är engelska men bilderna har ju inget språk [emoji12]
      Senast redigerad av Bluewing; 16 July 2015, 09:42.
      Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
      Juwel Lido 120

      Kommentar

      • Inger H

        • December 2008
        • 11247

        Har varit "ledig" i två dagar från renovering, så då har jag funderat/planerat tillsammans med google och YT .
        Vet att Johan har dessa, och även Anders tror jag om jag inte minns helt fel. Hittade även en film av Maths (C90) på dessa skönheter .

        "Biotodoma Cupido"Quelques petites vidéos pour essayer de vous faire découvrir un peu plus en détail, le comportement de mes 6 Biotodoma.Depuis leur arrivés...


        Så, funderingarna går lite hur som helst - Guianacaror eller Biotodoma? Den sistnämnda verkar att vara lite kinkigare på PH:t.
        Planera är kul det :-)

        //Inger
        "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

        Kommentar

        • Mu(sic)
          • March 2012
          • 2305

          Ursprungligen postat av Inger H
          Har varit "ledig" i två dagar från renovering, så då har jag funderat/planerat tillsammans med google och YT .
          Vet att Johan har dessa, och även Anders tror jag om jag inte minns helt fel. Hittade även en film av Maths (C90) på dessa skönheter .

          "Biotodoma Cupido"Quelques petites vidéos pour essayer de vous faire découvrir un peu plus en détail, le comportement de mes 6 Biotodoma.Depuis leur arrivés...


          Så, funderingarna går lite hur som helst - Guianacaror eller Biotodoma? Den sistnämnda verkar att vara lite kinkigare på PH:t.
          Planera är kul det :-)

          //Inger
          Dom är ju väldigt fina båda två Hur går det med renoveringen?

          Kommentar

          • Inger H

            • December 2008
            • 11247

            Det går bra med renoveringen, men väntar på några hantverkare som just nu har semester, så det är bara skönt med lite andrum.
            Jag verkligen längtar nu att få köra igång något av karen/karet åt några små spännande ciklider. Så kul, att bara sitta och kolla runt lite hur som helst. Vad det nu blir för några vet jag inte riktigt än .

            //Inger
            "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

            Kommentar

            • Bluewing

              • August 2012
              • 10522

              Om man nu låtsas att man är trögfattad fast man egentligen är supersmart kan man ju fråga varför du inte kickar igång karet nu då och tömmer och flyttar över vid flytten? [emoji6]
              Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
              Juwel Lido 120

              Kommentar

              • Inger H

                • December 2008
                • 11247

                Ursprungligen postat av Bluewing
                Om man nu låtsas att man är trögfattad fast man egentligen är supersmart kan man ju fråga varför du inte kickar igång karet nu då och tömmer och flyttar över vid flytten? [emoji6]
                Du är trögfattad och inte alls så supersmart , men jag orkar bara inte med att flytta mer än ett kar med fiskar (pirrigt), gruvar mig redan för att flytta regnbågarna. Har ju aldrig flyttad några kar förut, sen vet jag ju inte hur det nya vattnet kommer att funka heller. Så ett kar från början bara för att kolla upp hur det fungerar .

                //Inger
                "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                Kommentar

                • Bluewing

                  • August 2012
                  • 10522

                  Skönt att få det klarlagt Inger. Har alltid undrat. Men nu vet jag[emoji12]
                  Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                  Juwel Lido 120

                  Kommentar

                  • Christian Alfredsson

                    • December 2001
                    • 707

                    Jag brukar köpa spänner med lock hos bageriet. De brukar kosta lite och rymma mycket (typ sirap innan). Livsmedelsgodkänd plast och det är bra med många när man flyttar...
                    ________________________
                    Christian Alfredsson
                    http://www.tropheus.info

                    Kommentar

                    • Inger H

                      • December 2008
                      • 11247

                      Ursprungligen postat av Christian Alfredsson
                      Jag brukar köpa spänner med lock hos bageriet. De brukar kosta lite och rymma mycket (typ sirap innan). Livsmedelsgodkänd plast och det är bra med många när man flyttar...
                      Tack för tipset Christian .

                      //Inger
                      "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                      Kommentar

                      • Inger H

                        • December 2008
                        • 11247

                        Ursprungligen postat av Bluewing
                        Skönt att få det klarlagt Inger. Har alltid undrat. Men nu vet jag[emoji12]
                        Tur att vi förstår varandra .

                        //Inger
                        "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                        Kommentar

                        • Inger H

                          • December 2008
                          • 11247

                          Den här tråden skulle ju egentligen vara i vila skrev jag ju för en tid sedan, men för att uppdatera mig själv lite sådär, så skriver jag lite. Tidsoptimister som vi är gällande inflyttningen till vårat nya boende, så kommer den flytten inte att äga rum på den här sidan av året. Vi väntar på hantverkare, sen har några problem dykt upp - inga allvarligare, men dessa måste åtgärdas och kommer att ta lite tid. Vi har pratat, och känner bägge att vi inte vill jäkta och flytta innan snön kommer. Så när snön har försvunnit - eller i alla fall avtagit så ser vi fram emot flytt tidig vår 2016 .

                          Därför så måste jag helt enkelt starta upp mitt lille 125-literskar igen - ett endaste kar i ett halvårs väntan går bara inte känner jag. Så får det bli .

                          //Inger
                          "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                          Kommentar

                          • Mu(sic)
                            • March 2012
                            • 2305

                            Ja då blir det väl en del uppdateringar trots allt då (hoppas jag)

                            Kommentar

                            • Inger H

                              • December 2008
                              • 11247

                              Ursprungligen postat av Mu(sic)
                              Ja då blir det väl en del uppdateringar trots allt då (hoppas jag)
                              ...kanske det .

                              //Inger
                              "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                              Kommentar

                              • Jesper Broman
                                • November 2012
                                • 3445

                                Ursprungligen postat av Inger H
                                Den här tråden skulle ju egentligen vara i vila skrev jag ju för en tid sedan, men för att uppdatera mig själv lite sådär, så skriver jag lite. Tidsoptimister som vi är gällande inflyttningen till vårat nya boende, så kommer den flytten inte att äga rum på den här sidan av året. Vi väntar på hantverkare, sen har några problem dykt upp - inga allvarligare, men dessa måste åtgärdas och kommer att ta lite tid. Vi har pratat, och känner bägge att vi inte vill jäkta och flytta innan snön kommer. Så när snön har försvunnit - eller i alla fall avtagit så ser vi fram emot flytt tidig vår 2016 .

                                Därför så måste jag helt enkelt starta upp mitt lille 125-literskar igen - ett endaste kar i ett halvårs väntan går bara inte känner jag. Så får det bli .

                                //Inger
                                Det gör du helt rätt i tycker jag

                                Kommentar

                                Arbetssätt...