Mot nya mål med dvärgciklider...å lite annat

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Inger H

    • December 2008
    • 11247

    Ursprungligen postat av Bluewing
    Låter så spännande. Blev det golvbrunn?
    Wow, någon finns ändå här och gör inlägg i min tråd fast jag har varit så "borta" . Johnny, jag fick inte igenom det här med golvbrunn av någon konstig anledning . Men mattan kommer att bli lite uppdragen (som i våtrum) - får duga enligt Håkan. Behövs inte någon våtrumsmatta - en vanlig plastmatta är bra nog enl. mattläggaren.

    //Inger
    "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

    Kommentar

    • Bluewing

      • August 2012
      • 10522

      Japp. Och det inom åtta minuter [emoji12] Allt som gör att ev. vattenspill är enkelt att ta reda på gör ju livet lättare [emoji4] Tror det där blir toppen.
      Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
      Juwel Lido 120

      Kommentar

      • Mu(sic)
        • March 2012
        • 2305

        Vad spännande att komma till nåt helt nytt Jag skulle också vilja ha ett akvarierum. Och en våtsug. Jag kanske får offra mitt "hobbyrum"

        Kommentar

        • Inger H

          • December 2008
          • 11247

          Ursprungligen postat av Bluewing
          Japp. Och det inom åtta minuter [emoji12] Allt som gör att ev. vattenspill är enkelt att ta reda på gör ju livet lättare [emoji4] Tror det där blir toppen.
          Tror att allt kommer att bli toppenbra . Man bara känner lugnet där några mil till till norröver .
          Som Håkan säger; "här kan man gå bakom knuten å pissa (kan man skriva så) utan att någon ser en" .

          //Inger
          "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

          Kommentar

          • Inger H

            • December 2008
            • 11247

            Ursprungligen postat av Mu(sic)
            Vad spännande att komma till nåt helt nytt Jag skulle också vilja ha ett akvarierum. Och en våtsug. Jag kanske får offra mitt "hobbyrum"
            Det duger gott med en vanlig grovdammsugare Cathrin .

            //Inger
            "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

            Kommentar

            • Fanbyalperna

              • September 2005
              • 752

              Ursprungligen postat av Inger H
              Tror att allt kommer att bli toppenbra . Man bara känner lugnet där några mil till till norröver .
              Som Håkan säger; "här kan man gå bakom knuten å pissa (kan man skriva så) utan att någon ser en" .

              //Inger
              Förstår känslan. Bor själv rätt ogenerat.
              Har inte alltid rätt, men fel ibland

              Kommentar

              • Mu(sic)
                • March 2012
                • 2305

                Ursprungligen postat av Inger H
                Det duger gott med en vanlig grovdammsugare Cathrin .

                //Inger
                Jo den tar väl mindre plats kan jag tänka

                Kommentar

                • Inger H

                  • December 2008
                  • 11247

                  Känns lite trist att bara ha ett kar igång, vattenbytet som jag håller på med nu i regnbågskaret går ju på ett kick . Inte ens en endaste lite alg att skrapa eller plocka bort.
                  Bra ändå, att jag har några månader (för många tycker jag) på mig att planera vad som kommer att simma i dom andra karen .

                  //Inger
                  "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                  Kommentar

                  • Mu(sic)
                    • March 2012
                    • 2305

                    Ursprungligen postat av Inger H
                    Känns lite trist att bara ha ett kar igång, vattenbytet som jag håller på med nu i regnbågskaret går ju på ett kick . Inte ens en endaste lite alg att skrapa eller plocka bort.
                    Bra ändå, att jag har några månader (för många tycker jag) på mig att planera vad som kommer att simma i dom andra karen .

                    //Inger
                    Min hjärna skulle brinna i ett sånt läge Fast det är ju väldans roligt att planera och drömma

                    Kommentar

                    • Inger H

                      • December 2008
                      • 11247

                      Ursprungligen postat av Mu(sic)
                      Min hjärna skulle brinna i ett sånt läge Fast det är ju väldans roligt att planera och drömma
                      Nejdå, min hjärna brinner inte...än. Jag vet vilken inriktning jag vill ha . Den riktiga inspirationen kommer nog när Zoopet har kommit igång igen efter allas semestrar och det blir full rulle här igen.
                      Just nu så drömmer jag mardrömmar om tapeter, färgnyanser som ska matchas och allt som hör till när "det blir omstart" .

                      //Inger
                      "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                      Kommentar

                      • Micke L
                        • December 2013
                        • 456

                        Ursprungligen postat av Inger H
                        Känns lite trist att bara ha ett kar igång, vattenbytet som jag håller på med nu i regnbågskaret går ju på ett kick . Inte ens en endaste lite alg att skrapa eller plocka bort.
                        Bra ändå, att jag har några månader (för många tycker jag) på mig att planera vad som kommer att simma i dom andra karen .

                        //Inger
                        Haha kul med någon som klagar på att vattenbyten går för snabbt och att det finns för lite alger att skrapa. Det måste ju vara en sann akvarist👍

                        Kommentar

                        • Inger H

                          • December 2008
                          • 11247

                          Ursprungligen postat av Micke L
                          Haha kul med någon som klagar på att vattenbyten går för snabbt och att det finns för lite alger att skrapa. Det måste ju vara en sann akvarist
                          Micke, bara så att du vet så är jag ingen "sann" akvarist gällande alger. Du skulle bara ha sett mitt 125-liters, som jag nyligen har torrlagt. Kändes faktiskt skönt med den torrläggningen, där fanns alla alger som tänkas kan . Av någon konstig anledning, så funkar regnbågskaret nu helt utan problem, men även där har många icke önskvärda alger bara försvunnit.
                          Men där finns Amanoräkor och Ancistrus, som har knapra icke önsvärda .

                          //Inger
                          "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                          Kommentar

                          • Bluewing

                            • August 2012
                            • 10522

                            Låter härligt med ett kar som landat i perfekt balans. Inte helt enkelt att få till. Förstår att det ändå blir lite trist med ett enda kar och att allt bara fungerar. Du är ju van med en rejält större pysseldos varje vecka. [emoji6]
                            Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                            Juwel Lido 120

                            Kommentar

                            • Inger H

                              • December 2008
                              • 11247

                              Ursprungligen postat av Bluewing
                              Låter härligt med ett kar som landat i perfekt balans. Inte helt enkelt att få till. Förstår att det ändå blir lite trist med ett enda kar och att allt bara fungerar. Du är ju van med en rejält större pysseldos varje vecka. [emoji6]
                              Ja, jag är förvånad själv hur det balansen kom till .

                              //Inger
                              "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                              Kommentar

                              • Bluewing

                                • August 2012
                                • 10522

                                Jag fick det ju så i diskuskaret i förra versionen. I mitt regnbågskar på jobbet är det faktiskt lika som ditt. Det går som tåget. Kanske nåt med regnbågarna, våra favoriter [emoji6]
                                Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                                Juwel Lido 120

                                Kommentar

                                Arbetssätt...