Mot nya mål med dvärgciklider...å lite annat

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Inger H

    • December 2008
    • 11247

    Ursprungligen postat av Mats Bryzell
    Haha!
    Jag sitter precis här nu med en stor rutig jädra skogshuggarjacka i just, Fleece!
    Här är det storstädning som gäller idag, blir ett skönt gäng här imorgon. Jag skall jävlarimej rulla fram Landemann-grillen om det så snöar och blir minusgrader, för jag har förberett härliga, feta ribs som skall få lite flame and love over grillkolen!
    De små figurerna i 112:an har fått ett midsommarvattenbyte idag också, och så var jag nere på Herkules Zoo idag och hämtade hem några rejäla plastpåsar, nästa vecka åker merparten av Endlersguppyna ner dit - så har man försett GBG med en dos Endlers i kommande tider - fick en jävla dos med fryst Artemia i byte!

    Ha det bäst nu, Inger!
    .

    //Inger
    "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

    Kommentar

    • Tommy Vestlie
      • August 2014
      • 2097

      Ursprungligen postat av Inger H
      Tittar in i min tråd en stund och önskar alla;
      Tack detsamma Inger
      Proud member of Aquascapers of Sweden

      Kommentar

      • Inger H

        • December 2008
        • 11247

        Ursprungligen postat av Tommy Vestlie
        Tack detsamma Inger
        Detsamma till dig och din familj (inklusive Diskusfamiljen) Tommy .

        //Inger
        "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

        Kommentar

        • Bluewing

          • August 2012
          • 10522

          Tack detsamma, genomtrevliga Inger [emoji5]️
          Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
          Juwel Lido 120

          Kommentar

          • Inger H

            • December 2008
            • 11247

            Ursprungligen postat av Bluewing
            Tack detsamma, genomtrevliga Inger [emoji5]️
            Tack Johnny, tycker att du är ganska så trevlig du med . Ha nu en fin midsommar tillsammans med dina nära och kära (gäller förstås din knäppa flat Cilla och även fiskarna förstås) .

            //Inger
            "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

            Kommentar

            • Fanbyalperna

              • September 2005
              • 752

              Tack detsamma. Sedan väderspåmännen ändrat sig så ser det ut som om vi klarar oss utan stövlar, flytväst och paraply.
              Har inte alltid rätt, men fel ibland

              Kommentar

              • Inger H

                • December 2008
                • 11247

                Ursprungligen postat av Fanbyalperna
                Tack detsamma. Sedan väderspåmännen ändrat sig så ser det ut som om vi klarar oss utan stövlar, flytväst och paraply.
                Solen skiner i alla fall här hos oss nu, hos dig med skulle jag tro, vi bor ju nästan grannar
                Ha en fin midsommar!

                //Inger
                "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                Kommentar

                • Inger H

                  • December 2008
                  • 11247

                  Dessa bamseekar har vi på tomten dit vi ska flytta, blir mumma det i karen till hösten . Så nu behöver jag inte gå flera kilometer och leta efter någon fjuttig liten halvdöd ek .
                  Bifogade filer
                  "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                  Kommentar

                  • ansjo
                    • November 2005
                    • 29967

                    Börjar bli väl förspänt nu, Inger. Hur många kar flyttar du med dig, och vad blir det för innehåll i dessa?
                    Kolla även upp om du kan få tag på någon Guinacara, annars kör vi förbi Sundsvall den 1/8...
                    /Anders

                    Medlem i NCS - givetvis!

                    Kommentar

                    • Inger H

                      • December 2008
                      • 11247

                      Ursprungligen postat av ansjo
                      Börjar bli väl förspänt nu, Inger. Hur många kar flyttar du med dig, och vad blir det för innehåll i dessa?
                      Kolla även upp om du kan få tag på någon Guinacara, annars kör vi förbi Sundsvall den 1/8...
                      Halloj Anders, jag har snart bara ett kar igång (regnbågsfiskarna). Tänker låta mina unga sex dorsigera (125L) få bli fosterfiskar hos en kompis tills vi har flyttat. Jag har ett sprillans nytt Eheimkar (tomt 240L), som jag köpte efter att ha sålt det större karet. Så till att börja med så kommer det att bli tre kar (125L+180L 240L). Har just för tillfället ingenting planerat vad det kommer att bli för arter.
                      Guianacara vill jag ha (kanske du har läst), finns någon/några på Imazos lista nu har jag sett. Men åker du förbi och vill ta dig tid, så självklart affärar vi...
                      Jag blir himla glad och tacksam i så fall .

                      //Inger
                      "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                      Kommentar

                      • PiaJo

                        • August 2009
                        • 13001

                        Ursprungligen postat av Inger H
                        Dessa bamseekar har vi på tomten dit vi ska flytta, blir mumma det i karen till hösten . Så nu behöver jag inte gå flera kilometer och leta efter någon fjuttig liten halvdöd ek .
                        Vilken härlig bild!
                        gott att flera sånna fina ekar, ger ju både fin grönska, och sen torkade blad och en och annan gren till karen
                        Senast redigerad av PiaJo; 20 June 2015, 20:55.
                        /PIA

                        Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                        Kommentar

                        • PiaJo

                          • August 2009
                          • 13001

                          Ursprungligen postat av Inger H
                          Halloj Anders, jag har snart bara ett kar igång (regnbågsfiskarna). Tänker låta mina unga sex dorsigera (125L) få bli fosterfiskar hos en kompis tills vi har flyttat. Jag har ett sprillans nytt Eheimkar (tomt 240L), som jag köpte efter att ha sålt det större karet. Så till att börja med så kommer det att bli tre kar (125L+180L 240L). Har just för tillfället ingenting planerat vad det kommer att bli för arter.
                          Guianacara vill jag ha (kanske du har läst), finns någon/några på Imazos lista nu har jag sett. Men åker du förbi och vill ta dig tid, så självklart affärar vi...
                          Jag blir himla glad och tacksam i så fall .

                          //Inger
                          Låter härligt, alltid kul att ha detta att se framemot
                          /PIA

                          Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                          Kommentar

                          • Inger H

                            • December 2008
                            • 11247

                            Ursprungligen postat av PiaJo
                            Vilken härlig bild!
                            gott att flera sånna fina ekar, ger ju både fin grönska, och sen torkade blad och en och annan gren till karen
                            Visst ja, grenar också .

                            //Inger
                            "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                            Kommentar

                            • Inger H

                              • December 2008
                              • 11247

                              Skriver lite, för idag har vi tapetserat mitt hobby/mys/akvarierum som går i rött i kommande boende (gillar den färgen) . Mattläggaren har semester nu, men bara han har fått in mattan i början av augusti så kommer karen att flyttas - längtar till dess. Fast än finns mycket jobb kvar. Har ju bara ett kar igång nu, så det kommer att bli ganska så enkelt. Fast enkelt å enkelt är det ju inte såklart, att starta upp dom andra på nytt, men den dagen den sorgen .

                              //Inger
                              "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                              Kommentar

                              • Bluewing

                                • August 2012
                                • 10522

                                Låter så spännande. Blev det golvbrunn?
                                Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                                Juwel Lido 120

                                Kommentar

                                Arbetssätt...