Mot nya mål med dvärgciklider...å lite annat

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Inger H

    • December 2008
    • 11247

    Denna vecka har jag fått två PM, som har gjort mig så himla glad . Inte så mycket till uppdatering kanske, men dessa PM värmer i hjärtat .

    //Inger
    "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

    Kommentar

    • Mr Woods
      • March 2013
      • 3409

      Då blir man ju nyfiken på vad som stod i dem!

      Kommentar

      • Inger H

        • December 2008
        • 11247

        Ursprungligen postat av Mr Woods
        Då blir man ju nyfiken på vad som stod i dem!
        Det får du inte veta Johan .

        //Inger
        "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

        Kommentar

        • PiaJo

          • August 2009
          • 13001

          Ursprungligen postat av Inger H
          Det får du inte veta Johan .

          //Inger
          men Inger... du vet väl att om man säger A får man allt säga B

          Skojar bara! Härligt att du blev glad av dessa PM, det är det viktigaste av allt sen att vi andra får fundera och kanske vänta lite på att det kryper fram nåt det får vi bara ta
          /PIA

          Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

          Kommentar

          • PiaJo

            • August 2009
            • 13001

            Inger...jag har blivit glömsk på det senaste så att jag ibland nästanskäms ögonen ur mig .... ( får skylla på mycket på jobbet)...men har du haft svärdbärare? de gillar högt PH?
            /PIA

            Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

            Kommentar

            • Inger H

              • December 2008
              • 11247

              Ursprungligen postat av PiaJo
              men Inger... du vet väl att om man säger A får man allt säga B

              Skojar bara! Härligt att du blev glad av dessa PM, det är det viktigaste av allt sen att vi andra får fundera och kanske vänta lite på att det kryper fram nåt det får vi bara ta
              Det var "bara" sådana PM, som man blir så glad av att få , men behåller dessa för mig själv.
              Pia, läste om dina svärdbärare, så kul, att dom repar på sig. Kommer förmodligen att bli massor av avkommor så småningom

              Tänk ändå vad det känns frustrerande att ha ett sprillans nytt kar med noll fiskar i . Men, för tillfället far vi omkring som yra höns mellan två bostäder. Så inte så lämpligt just nu, att fylla på med fisk. Förtränger också flytten med fiskarna som finns kvar i mina två kar. Känns ibland som, att jag ska göra mig av med dessa fiskar och starta om allt på nytt igen på gott och ont. Jaja vi får se hur det blir, tankarna far lite hur som helst .

              //Inger
              "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

              Kommentar

              • PiaJo

                • August 2009
                • 13001

                Kommer säkert att bli kanon sen när ni har ett boende
                Skall bli spännande att se vad du hittar på med det tomma, du vet vad jag håller tummisarna för
                /PIA

                Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                Kommentar

                • Inger H

                  • December 2008
                  • 11247

                  Ursprungligen postat av PiaJo
                  Kommer säkert att bli kanon sen när ni har ett boende
                  Skall bli spännande att se vad du hittar på med det tomma, du vet vad jag håller tummisarna för
                  Japp, jag vet dina tummishållningar .

                  //Inger
                  "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                  Kommentar

                  • Inger H

                    • December 2008
                    • 11247

                    Ursprungligen postat av PiaJo
                    Inger...jag har blivit glömsk på det senaste så att jag ibland nästanskäms ögonen ur mig .... ( får skylla på mycket på jobbet)...men har du haft svärdbärare? de gillar högt PH?
                    (Skäms på dig, du har inte läst min tråd riktigt). Tyvärr, när jag tömde två av mina kar, så fick mina fina svärdbärare flytta till nya hem. Men dessa härliga fiskar kommer att finnas i mina kar när det blir dags igen .
                    Pia, bara så att du vet, så har jag också missat en hel massa inlägg den sista tiden .

                    //Inger
                    "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                    Kommentar

                    • PiaJo

                      • August 2009
                      • 13001

                      Aha.. Tycker jag låter bra med svärdisar hade för mig att du haft dessa men blev så osäker och orkade inte leta
                      /PIA

                      Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                      Kommentar

                      • HeidiH
                        • October 2014
                        • 629

                        Ursprungligen postat av Inger H
                        Det var "bara" sådana PM, som man blir så glad av att få , men behåller dessa för mig själv.
                        Pia, läste om dina svärdbärare, så kul, att dom repar på sig. Kommer förmodligen att bli massor av avkommor så småningom

                        Tänk ändå vad det känns frustrerande att ha ett sprillans nytt kar med noll fiskar i . Men, för tillfället far vi omkring som yra höns mellan två bostäder. Så inte så lämpligt just nu, att fylla på med fisk. Förtränger också flytten med fiskarna som finns kvar i mina två kar. Känns ibland som, att jag ska göra mig av med dessa fiskar och starta om allt på nytt igen på gott och ont. Jaja vi får se hur det blir, tankarna far lite hur som helst [emoji14].

                        //Inger
                        Så jobbigt är det inte att flytta fisk o akvarier! Jag flyttade ett 375 och ett 100 liters från jönköping till sthlm utan problem. Noll dödsfall. I december månad. Det fixar du!

                        Kommentar

                        • Inger H

                          • December 2008
                          • 11247

                          Ursprungligen postat av HeidiH
                          Så jobbigt är det inte att flytta fisk o akvarier! Jag flyttade ett 375 och ett 100 liters från jönköping till sthlm utan problem. Noll dödsfall. I december månad. Det fixar du!
                          Bra peptalk Heidi, har ju aldrig flyttat fiskar förut . Fast klarar sig Scalarer från Varberg till Sundsvall, så kommer det säker att funka för mig också.

                          //Inger
                          "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                          Kommentar

                          • HeidiH
                            • October 2014
                            • 629

                            Absolut att de gör! Klarar fiskar typ Asien sverige så! De är tuffare än man tror. Enda hjälpen jag hade var att bära stora karet.

                            Kommentar

                            • Inger H

                              • December 2008
                              • 11247

                              Jag har läst på lite om Guianacarorna, här ser man vad som skiljer dom åt. Synd, att inte dacryan finns med.
                              Bifogade filer
                              "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                              Kommentar

                              • Inger H

                                • December 2008
                                • 11247

                                Jag gör en paus tills vidare in min tråd (till er som kanske tittar in här ibland), finns inget att uppdatera, inga nya bilder eller nya intressanta fiskar.
                                Privat så har vi fullt upp just nu med renovering av nytt boende, vilket är prio ett just nu och ett bra tag framöver.
                                Kanske vi ses här igen med ett annat namn på min tråd .
                                Självklart kommer jag att följa alla andras trådar.

                                //Inger
                                "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                                Kommentar

                                Arbetssätt...