Mot nya mål med dvärgciklider...å lite annat

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Mu(sic)
    • March 2012
    • 2305

    Hur länge är det kvar till flytten?

    Kommentar

    • Inger H

      • December 2008
      • 11247

      Ursprungligen postat av Mu(sic)
      Hur länge är det kvar till flytten?
      Sent till hösten.

      //Inger
      "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

      Kommentar

      • Mu(sic)
        • March 2012
        • 2305

        Ooooh... Det blir till att öva på impulskontrollen då med det nya karet

        Kommentar

        • Inger H

          • December 2008
          • 11247

          Ursprungligen postat av Mu(sic)
          Ooooh... Det blir till att öva på impulskontrollen då med det nya karet
          Vet inte om jag klarar av, att sitta här och blänga på ett tomt kar .

          //Inger
          "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

          Kommentar

          • Mu(sic)
            • March 2012
            • 2305

            Ursprungligen postat av Inger H
            Vet inte om jag klarar av, att sitta här och blänga på ett tomt kar .

            //Inger
            Förstår det. Jag skulle inte klara det

            Kommentar

            • Inger H

              • December 2008
              • 11247

              Ursprungligen postat av Mu(sic)
              Förstår det. Jag skulle inte klara det
              Återstår att se .

              //Inger
              "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

              Kommentar

              • Inger H

                • December 2008
                • 11247

                Mina regnbågsfiskar växer så det knakar . Den där Parkinsoni är en riktig tuffing, som vill kivas lite snällt med dom flesta kompisarna i karet .

                Det är känns väldigt tomt med bara två kar som är igång .
                Bifogade filer
                "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                Kommentar

                • Tommy Vestlie
                  • August 2014
                  • 2097

                  Ursprungligen postat av Inger H
                  Mina regnbågsfiskar växer så det knakar . Den där Parkinsoni är en riktig tuffing, som vill kivas lite snällt med dom flesta kompisarna i karet .

                  Det är känns väldigt tomt med bara två kar som är igång .
                  Riktigt tjusiga bilder!
                  Proud member of Aquascapers of Sweden

                  Kommentar

                  • Inger H

                    • December 2008
                    • 11247

                    Ursprungligen postat av Tommy Vestlie
                    Riktigt tjusiga bilder!
                    Tack Tommy, det är fiskarna som gör dom tjusiga bilderna . Nästan lika vackra som Diskusar (och lika lättfotade), fast på ett lite annorlunda sätt (förstår om du inte håller med).

                    //Inger
                    "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                    Kommentar

                    • Inger H

                      • December 2008
                      • 11247

                      Lite förtydligande, det är dom stora regnbågarna som är lättfotade. Dom mindre arterna, då får man vara glad om det går att få till en ganska så bra bild på femtio fotade .

                      //Inger
                      "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                      Kommentar

                      • Bluewing

                        • August 2012
                        • 10522

                        Nu brukar ju lättfotad betyda att man är överdrivet flörtigt lagd egentligen, Inger. Men inser att det är det fotografiska som avses här [emoji56]
                        Vilka vackra bilder igen, Inger! Fantastiska fiskar och jag känner verkligen igen Parkinsonis fysiska stil. Den största hanen jag har är nu 15 cm och är bland det biffigaste jag sett i ett kar.
                        Så trevligt att du hittade regnbågarna, Inger [emoji5]️
                        Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                        Juwel Lido 120

                        Kommentar

                        • HeidiH
                          • October 2014
                          • 629

                          Vackra bilder på regnbågarna!! Lättfotade eller ej

                          Kommentar

                          • roxxor_swe
                            • April 2015
                            • 130

                            Tjusig tråd o fina fiskar ..

                            önskar mina kommande diskusar blir lättfotade i dubbel bemärkelse

                            Kommentar

                            • Inger H

                              • December 2008
                              • 11247

                              Tack Heidi och roxxor_swe (vilket besvärligt namn) .

                              Så fort jag hade skrivit "lättfotade", så förstod jag att någon sorts kommentar skulle komma - och den kom .
                              Johnny, önskar att fler skulle hitta dessa vackra fiskar, trots deras hysteriska matlust .

                              //Inger
                              "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                              Kommentar

                              • Bluewing

                                • August 2012
                                • 10522

                                Ja just detta att så få satsar på regnbågsfiskar är ett rent mysterium Inger. Många fiskar vi har i våra kar bara "hänger" på samma ställe eller simmar runt lite planlöst och lojt. Här är det stora maffiga, fartfyllda fiskar, som är precis överallt, speciellt om man har dem i en stor grupp. Flera arter har färger som är så vackra att det nästan drar åt salthållet. De är tåliga om vattenkvalitén är bra. De äter allt i foderväg. Här kan man inte fundera på att fodret ska gå åt på 2 minuter utan det är nästan lite pirajavarning. 2-10 sekunder. Sedan är det rent i mitt kar.
                                Fattar inte varför sånt motstånd. Att jag själv inte haft dem tidigare är ju bara för att ingen berättar om dem. Varför tog det emot för dig innan du skaffade dessa, Inger?
                                Detta är ju sötvattensgeparder. Blixtsnabba och vackra.
                                Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                                Juwel Lido 120

                                Kommentar

                                Arbetssätt...