Mot nya mål med dvärgciklider...å lite annat

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • PiaJo

    • August 2009
    • 13001

    Riktigt snygg apa påminner lite om baenschin med de stora läpparna och oranga i fanstrålarna
    /PIA

    Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

    Kommentar

    • Inger H

      • December 2008
      • 11247

      Anders & Pia; ja, han börjar bli så himla fin nu när han har blivit i alla fall lite rund om magen . Vet inte om ni läste det tidigare i tråden att jag fick men en A.Gephyrahane istället för en av två A. Norbertihonor. Så jag har 1+1 av norberti och en gephyrahane - inte så bra, men det funkar även om det är lite lugna fighter ibland.

      //Inger
      "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

      Kommentar

      • ansjo
        • November 2005
        • 29967

        Tråkigt, för man vill ändå ha ett par oavsett om man vill odla eller inte...går det att få tag på en hona till honom?
        /Anders

        Medlem i NCS - givetvis!

        Kommentar

        • Inger H

          • December 2008
          • 11247

          Ursprungligen postat av ansjo
          Tråkigt, för man vill ändå ha ett par oavsett om man vill odla eller inte...går det att få tag på en hona till honom?
          Tror nog det, fast egentligen har jag köpstopp. Fast tänker ändå, att det är bäst att passa på innan den försvinner från listan .

          //Inger
          "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

          Kommentar

          • Mu(sic)
            • March 2012
            • 2305

            Jag har köpstopp lite då och då men...

            Kommentar

            • Inger H

              • December 2008
              • 11247

              Ursprungligen postat av Mu(sic)
              Jag har köpstopp lite då och då men...
              Jag har sällan köpstopp (köpstopp suger ska du veta), men tänker ju på kommande flytt så att det ska bli så smärtfritt som möjligt .

              //Inger
              "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

              Kommentar

              • Mu(sic)
                • March 2012
                • 2305

                Ursprungligen postat av Inger H
                Jag har sällan köpstopp (köpstopp suger ska du veta), men tänker ju på kommande flytt så att det ska bli så smärtfritt som möjligt .

                //Inger
                Ja det finns ju oftast annat att ta hänsyn till också

                Kommentar

                • HeidiH
                  • October 2014
                  • 629

                  Snygg bild på regnbågarna!Så sugen på Boesemani till mitt kommande 375 liters! Men de lär väl äta alla svärdyngel...

                  Kommentar

                  • Inger H

                    • December 2008
                    • 11247

                    Ursprungligen postat av HeidiH
                    Snygg bild på regnbågarna!Så sugen på Boesemani till mitt kommande 375 liters! Men de lär väl äta alla svärdyngel...
                    Ja, säkerligen käkar dom upp dina yngel. Det bästa är nog, att regnbågar får gå i ett eget artkar, bottenfiskar kan förmodligen svälta ihjäl p.g.a. matbrist. Nu i påskhelgen fick jag plocka upp en som hade ett hårt wels-chips (foder åt ancistrus), som hade fastnat. Fick bort chipset med en pincett, så nu smulas dessa chips.
                    Läser din tråd om dina svärdbärare, gillar dessa väldigt mycket .

                    //Inger
                    "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                    Kommentar

                    • HeidiH
                      • October 2014
                      • 629

                      Då blir det nog inga regnbågar här då... Svärdisarna får gå först... Kul att du läser!

                      Kommentar

                      • PiaJo

                        • August 2009
                        • 13001

                        Ursprungligen postat av Inger H
                        Ja, säkerligen käkar dom upp dina yngel. Det bästa är nog, att regnbågar får gå i ett eget artkar, bottenfiskar kan förmodligen svälta ihjäl p.g.a. matbrist. Nu i påskhelgen fick jag plocka upp en som hade ett hårt wels-chips (foder åt ancistrus), som hade fastnat. Fick bort chipset med en pincett, så nu smulas dessa chips.
                        Läser din tråd om dina svärdbärare, gillar dessa väldigt mycket .

                        //Inger
                        vad modig du är, hade aldrig vågat göra nåt sånt... Hade nog väntat extra länge för att hoppas att det skulle lösas upp
                        /PIA

                        Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                        Kommentar

                        • Inger H

                          • December 2008
                          • 11247

                          Ursprungligen postat av PiaJo
                          vad modig du är, hade aldrig vågat göra nåt sånt... Hade nog väntat extra länge för att hoppas att det skulle lösas upp
                          Nejdå jag är inte det minsta modig, men med dom här små munnarna som regnbågarna har, så är det lätt att fel och för stora hårda matbitar ställer till det. Fick lite smått panik, när jag såg att han inte fixade det, så då blev jag "modig" .

                          Kom på, att jag har varit modig en gång tidigare också . Det var när jag såg en apistohane ligga blek och livlös på botten med en stor skräpsnäcka i munnen. Jag plockade upp honom och fick bort snäckan och trodde att den fina hanen inte skulle klara sig, men efter ett par dagar var han sig själv igen .

                          //Inger
                          "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                          Kommentar

                          • PiaJo

                            • August 2009
                            • 13001

                            Vilken kanonfin bild på tetran du har lagt in under medlemsbilder!
                            /PIA

                            Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                            Kommentar

                            • Inger H

                              • December 2008
                              • 11247

                              Ursprungligen postat av PiaJo
                              Vilken kanonfin bild på tetran du har lagt in under medlemsbilder!
                              Tack, jag plockade fram blixten för ovanlighetens skull, får nog göra det oftare .

                              //Iger
                              "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                              Kommentar

                              • Inger H

                                • December 2008
                                • 11247

                                Den här tråden går inte framåt med många knop precis - nästan som spik i kistan här också.
                                Fast idag, lite glädje ändå. Ett sprillans nytt kar hämtades .

                                Detta kar är tänkt som ett överflyttningskar (när det är dags för oss att flytta). Jag menar som så, att detta kar skall vara fyllt, inkört och färdigt när det blir dags att flytta mina fiskar till det nya boendet. Men hur fasen ska jag kunna låta bli, att fylla det med något under väntan?

                                //Inger
                                Bifogade filer
                                Senast redigerad av Inger H; 24 April 2015, 07:27.
                                "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                                Kommentar

                                Arbetssätt...