Mot nya mål med dvärgciklider...å lite annat

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Inger H

    • December 2008
    • 11247

    Ursprungligen postat av Tommy Vestlie
    Tycker du är lite modest nu, tycker du fått till det kanon men tanke på hur oerhört svart det är att fånga snabba fiskar som detta på bild.
    Okey då, ganska så bra kanske . Som någon har skrivit, så har jag jädrans så svårt att ta till mig beröm .

    //Inger
    "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

    Kommentar

    • Inger H

      • December 2008
      • 11247

      Det blir inte så värst mycket uppdateringar i min tråd nu mer. Dels har jag nog inte så mycket intressant att komma med, sen har några kar avvecklats, med flytt av fiskar m.m.... inte kul alls ska ni veta (jäkligt ledsamt). Tyvärr känner jag det som ett "måste" eftersom att vi ska flytta fram emot mot höstkanten.
      Jag tänker ha kvar två av mina kar (två av fyra är sålda), för att göra det i alla fall ganska "så enkelt", när det blir dags för flytt. Sedan får jag se hur det nya vattnet kommer att funka till fiskarna. Kommer att starta upp ett kar med några räkor, som Bygert föreslog.
      Dom senaste två veckorna, har vi renoverat (mest Håkan) vårat nya boende - jag har målat (älskar det), men som inte min nacke gillar. Så nu har jag legat pall i två dagar, med speciell nackkudde så nu känns det ganska ok igen, så då kör jag vidare lite försiktigt igen...
      Fast än bor vi kvar här ett tag till .

      //Inger
      "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

      Kommentar

      • Mu(sic)
        • March 2012
        • 2305

        Va spännande ändå med renovering och flytt Åtminstone om man slipper bli tvungen att bo i sovrummet i tre veckor

        Kommentar

        • Inger H

          • December 2008
          • 11247

          Ursprungligen postat av Mu(sic)
          Va spännande ändå med renovering och flytt Åtminstone om man slipper bli tvungen att bo i sovrummet i tre veckor
          Vem vet, kanske vi måste bo i sovrummet tillsammans med två hundar innan det blir riktigt klart. Fast finns det hjärterum så finns det...

          //Inger
          "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

          Kommentar

          • Mu(sic)
            • March 2012
            • 2305

            Haha! Ja det kan ju säkert va mysigt under andra omständigheter än jag hade

            Kommentar

            • Inger H

              • December 2008
              • 11247

              Så himla skönt med en lugn och skön lördagskväll .
              Fotat mina två kar, som kommer att följa med vid flytten. 180 L med mina regnbågar såklart, sen mitt lilla 125L med A. Norbertiparet (om dom lever till hösten). Kommer att flytta över mina 6 små dorsigera från 220L till 125 så får dessa ynglingar samsas med apistogrammaparet och dom små regnbågsfiskarna, tror nog att det kommer att funka. Har både ett ytterfilter och Juwels interna filter i det karet.
              Tanken framöver (om allt funkar) är ytterligare ett kar...
              Bifogade filer
              "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

              Kommentar

              • Mu(sic)
                • March 2012
                • 2305

                Fint som snus

                Kommentar

                • Bluewing

                  • August 2012
                  • 10522

                  Toppenbilder! Särskilt nummer två som blir en skön stilstudie på regnbågar
                  Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                  Juwel Lido 120

                  Kommentar

                  • Inger H

                    • December 2008
                    • 11247

                    Ursprungligen postat av Bluewing
                    Toppenbilder! Särskilt nummer två som blir en skön stilstudie på regnbågar
                    Tur att vi är några få som gillar "vitaminsprutorna" i alla fall .

                    //Inger
                    "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                    Kommentar

                    • Jesper Broman
                      • November 2012
                      • 3445

                      Verkligen fina bilder

                      Kommentar

                      • Inger H

                        • December 2008
                        • 11247

                        Ursprungligen postat av Jesper Broman
                        Verkligen fina bilder
                        .

                        //Inger
                        "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                        Kommentar

                        • Inger H

                          • December 2008
                          • 11247

                          Bara testar bilden, för att se om den fastnar här i min tråd. Tänkte Kjell kunde använda den i artbeskrivningen, men det strular lite när jag försöker att lägga upp den i fotoarkivet.
                          Bifogade filer
                          "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                          Kommentar

                          • Mu(sic)
                            • March 2012
                            • 2305

                            Snygg

                            Kommentar

                            • Inger H

                              • December 2008
                              • 11247

                              Ursprungligen postat av Mu(sic)
                              Snygg
                              Ja, visst är han fin .

                              //Inger
                              "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                              Kommentar

                              • ansjo
                                • November 2005
                                • 29967

                                Den var riktigt snygg, vete tusan om jag sett någon sådan tidigare...
                                /Anders

                                Medlem i NCS - givetvis!

                                Kommentar

                                Arbetssätt...