Mot nya mål med dvärgciklider...å lite annat

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Jesper Broman
    • November 2012
    • 3445

    Det gör vi

    Kommentar

    • Bluewing

      • August 2012
      • 10522

      Tycker jag hör två kloka och förnuftiga akvarister diskutera en flytt på ett befriande sunt sätt. Ni gör helt rätt. Livet kommer först
      Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
      Juwel Lido 120

      Kommentar

      • PiaJo

        • August 2009
        • 13001

        Inger, hade inte dessa kuliga fiskar passat hos dig i ditt regnbågskar?
        Bifogade filer
        /PIA

        Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

        Kommentar

        • Inger H

          • December 2008
          • 11247

          Ursprungligen postat av PiaJo
          Inger, hade inte dessa kuliga fiskar passat hos dig i ditt regnbågskar?
          Joo, gillar dom två sista - hästar har vi ju i hagen .

          //Inger
          "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

          Kommentar

          • Inger H

            • December 2008
            • 11247

            Idag har jag hämtat hem en grupp beställda ljuvliga L.Dorsigera - bara nästan småbebisar ännu. Dessa har jag ju haft, men av någon konstig och en väldigt dum anledning, så bytte jag bort det vackra paret jag hade. Efter en lång saknad, så finns en liten grupp hos mig återigen .

            En väldigt snygg liten grupp av nya regnbågar hämtades också - vilka mysiga och orädda fiskar dessa är. Nyfikna blänger dom på mig, som sitter stadigt och blänger tillbaka. Glupska på maten, trots bara ett par timmar i karet, vilket gillas .

            Läste idag på ett annat forum, att vissa arter av regnbågar (från sin ursprungliga miljö) används till att utrota myggor - inte så konstigt då, att dom helt flippar ur av matlust, när det bjuds på svarta/vitamygg .

            //Inger
            "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

            Kommentar

            • HWH
              • March 2013
              • 2310

              Ursprungligen postat av Inger H
              Idag har jag hämtat hem en grupp beställda ljuvliga L.Dorsigera - bara nästan småbebisar ännu. Dessa har jag ju haft, men av någon konstig och en väldigt dum anledning, så bytte jag bort det vackra paret jag hade. Efter en lång saknad, så finns en liten grupp hos mig återigen .

              En väldigt snygg liten grupp av nya regnbågar hämtades också - vilka mysiga och orädda fiskar dessa är. Nyfikna blänger dom på mig, som sitter stadigt och blänger tillbaka. Glupska på maten, trots bara ett par timmar i karet, vilket gillas .

              Läste idag på ett annat forum, att vissa arter av regnbågar (från sin ursprungliga miljö) används till att utrota myggor - inte så konstigt då, att dom helt flippar ur av matlust, när det bjuds på svarta/vitamygg .

              //Inger
              Då får du flytta dem ut på altanen i sommar, nära sittgruppen.
              /Helena,
              Zoopets norska inslag. Har en salig blandning av stort och smått, vått och torrt.

              Kommentar

              • Mu(sic)
                • March 2012
                • 2305

                Dom var söta dom där L.Dorsigera Va roligt!

                Kommentar

                • Inger H

                  • December 2008
                  • 11247

                  Ursprungligen postat av HWH
                  Då får du flytta dem ut på altanen i sommar, nära sittgruppen.
                  Japp Helena, mata med mygglarver och färdiga myggor, vilken festmåltid .

                  //Inger
                  "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                  Kommentar

                  • Inger H

                    • December 2008
                    • 11247

                    Ursprungligen postat av Mu(sic)
                    Dom var söta dom där L.Dorsigera Va roligt!
                    Ja Cathrin, söta är bara förnamnet .

                    //Inger
                    "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                    Kommentar

                    • Mu(sic)
                      • March 2012
                      • 2305

                      Ursprungligen postat av Inger H
                      Japp Helena, mata med mygglarver och färdiga myggor, vilken festmåltid .

                      //Inger
                      Jag ska testa med att sätta ut en bytta på balkongen och se om det blir nåt smaskigt i den

                      Kommentar

                      • Inger H

                        • December 2008
                        • 11247

                        Fotat nykomlingarna nu på morgonkulan Melontaenia Trifasciata.
                        Lite ögongodis Johnny .
                        Bifogade filer
                        "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                        Kommentar

                        • HWH
                          • March 2013
                          • 2310

                          Ok där snackar vi regnbågar, otroligt vacker dräkt
                          /Helena,
                          Zoopets norska inslag. Har en salig blandning av stort och smått, vått och torrt.

                          Kommentar

                          • Inger H

                            • December 2008
                            • 11247

                            Ursprungligen postat av HWH
                            Ok där snackar vi regnbågar, otroligt vacker dräkt
                            Ja, vacker dräkt trots så få timmar i karet .

                            //Inger
                            "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                            Kommentar

                            • Bluewing

                              • August 2012
                              • 10522

                              Ursprungligen postat av Inger H
                              Fotat nykomlingarna nu på morgonkulan Melontaenia Trifasciata.
                              Lite ögongodis Johnny .
                              Du det där, Inger, det var allt redigt vackra regnbågar. Otroligt fina. Tycker jag anar en riktigt rejält stolt matte som skriver. Vilken fin samling du börjar utveckla nu. Du är en av Zoopets inspiratörer när det gäller regnbågar med dina satsningar. Bra bilder också
                              Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                              Juwel Lido 120

                              Kommentar

                              • KJE
                                • August 2013
                                • 1066

                                Ursprungligen postat av Inger H
                                Fotat nykomlingarna nu på morgonkulan Melontaenia Trifasciata.
                                Lite ögongodis Johnny .
                                Kanonfina!
                                Min projekttråd: https://www.zoopet.com/forum/forum/-...rikansk-biotop

                                Kommentar

                                Arbetssätt...