Mot nya mål med dvärgciklider...å lite annat

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • HeidiH
    • October 2014
    • 629

    Väldigt fint akvarium Inger! Kul att se hur du har det!

    Kommentar

    • Jesper Broman
      • November 2012
      • 3445

      Ursprungligen postat av Inger H
      Vad ska jag ha som bottenfiskar i detta kar? Inredningen skulle ju förstås passa apistogramma, men vilka andra i ett 125 med små regnbågsfiskar? Försök att inte se insuget med den blå filtermattan!
      Riktigt snyggt! Och jag såg inte den blå filtermattan innan jag läste blå filtermatta

      Jag hade samma fisk tillsammans med ett stim galaxy rasbora för ett par år sen när jag började snöa in på asien. Passade riktigt bra ihop. Däremot kommer jag inte ihåg vilket ph dom gillar men tror inte det ska va något problem.

      Sen känner jag som någon annan skrev tidigare att regnbågar blir vanligare och vanligare. I den närmsta lilla akvariebutiken som jag besöker ett par gånger i månaden har jag tidigare år inte sett en regnbåge. Men sist jag var där så hade han två lite större akvarier fulla. Och han köper bara in det som han vet säljer eftersom han inte har så många akvarier

      Kommentar

      • Inger H

        • December 2008
        • 11247

        Det är väldigt skoj, att ni tittar in i tråden Heidi och Jesper .

        Jag ser - om vi nu skall prata regnbågar, att ju mer dom växer på sig ju mer tar dom för sig. För några dagar sedan, så börjades det att krigas om tabletterna jag ger till corysarna (som förmodligen blev utan käk). Det var en som fick tag på en bit namnam, som ingen annan vågade sig på, så bland dessa regnbågar som jag har, finns även här en "ledare" som ingen vågar sig på, å den är den som är mest färggrann. .
        Kommer förmodligen att skaffa några röda till detta kar också, så blir färgsättningen på topp .

        //Inger
        "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

        Kommentar

        • Inger H

          • December 2008
          • 11247

          Äntligen fiskar som trivs i mitt vatten, tror knappast att deras färger kan bli bättre . Vitamintillskott för mig...
          Bifogade filer
          "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

          Kommentar

          • Jesper Broman
            • November 2012
            • 3445

            Fina bilder

            Kommentar

            • Mu(sic)
              • March 2012
              • 2305

              Jädrar vad snygga!

              Kommentar

              • Inger H

                • December 2008
                • 11247

                Ja, visst är dom fina .

                //Inger
                "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                Kommentar

                • Mu(sic)
                  • March 2012
                  • 2305

                  Dom ser ju faktiskt ut lite som vitaminpiller. Jag ska skaffa mej nåt färggrannt jag också [emoji2]

                  Kommentar

                  • heba
                    • September 2013
                    • 847

                    Vilka bilder du tar Inger Otroligt läckra fiskar!
                    /Helene

                    180 liter växt- räk- och guppykar samt 275 liter SA-inspirerat.

                    Kommentar

                    • tonpet
                      • February 2008
                      • 469

                      Ursprungligen postat av heba
                      Vilka bilder du tar Inger Otroligt läckra fiskar!
                      Ja, det måste jag få hålla med om, och inte bara nu, utan alla dina bilder är fina.
                      Jag kan sitta och ta 50 bilder och blir oftast inte nöjd ändå, så 50 nya ....

                      På vissa av dina bilder misstänker jag att du tar med blixt....
                      Här blir det oftast med automatik, men det finns ju P , S , A, och sen bländare å tid.
                      Så... hur gör du Vilka inställningar kör du med?
                      Tacksam för lite hjälp.... för bra bilder är så roligt att kunna ta och visa.
                      Juwel Rio 300, Diskus
                      "Sluta vara den du var och bli den du är"

                      Kommentar

                      • HWH
                        • March 2013
                        • 2310

                        Jaaaaa Ingers fotoskola börjar här:
                        /Helena,
                        Zoopets norska inslag. Har en salig blandning av stort och smått, vått och torrt.

                        Kommentar

                        • Inger H

                          • December 2008
                          • 11247

                          Inte alls svårt att fota dessa fiskar, dom gillar verkligen när jag kommer med kameran, eftersom all rörlighet vid karet kan betyda mat. Dessutom, så är dom så fruktansvärt sociala. Inte nog med det, så klär dom på sig sin bästa färgkostym när jag fotar .

                          Tony, jag fotar väldigt sällan med blixt faktiskt. Dessa bilder har jag fotat med macroobjektiv utan blixt. Kameran är för det mesta inställd på TV (Canon), slutartid 125 och ISO tror jag var inställt på 6400 (lite osäker).
                          Det kan bli massor av bilder innan jag också kanske blir sådär nöjd, men det är kul att fota tycker jag .
                          Kul att ni gillar bilderna .

                          //Inger
                          "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                          Kommentar

                          • Bluewing

                            • August 2012
                            • 10522

                            Kanonbilder på fina fiskar. Sedan blir jag så himla glad att du och regnbågarna hittar varandra. Lika glad blir jag när du ser att problemen du brottats med gällande vissa platta arter inte är Inger-relaterade utan Ph-relaterade.
                            Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                            Juwel Lido 120

                            Kommentar

                            • Inger H

                              • December 2008
                              • 11247

                              Ursprungligen postat av Bluewing
                              Kanonbilder på fina fiskar. Sedan blir jag så himla glad att du och regnbågarna hittar varandra. Lika glad blir jag när du ser att problemen du brottats med gällande vissa platta arter inte är Inger-relaterade utan Ph-relaterade.
                              Du har nog helt rätt gällande PH.
                              Sitter just nu och har velig beställningsfrossa på ytterligare en regnbågssnygging. Velig, därför att jag är lite skrajsen, att dom växer för fort så att karet blir för litet innan flytt till hösten. Men känner jag mig själv rätt, så måste jag bara ha dessa .

                              //Inger
                              "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                              Kommentar

                              • Bluewing

                                • August 2012
                                • 10522

                                Vilken snygging är det du sneglar på?
                                Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                                Juwel Lido 120

                                Kommentar

                                Arbetssätt...