Mot nya mål med dvärgciklider...å lite annat

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Inger H

    • December 2008
    • 11247

    Ni är så snälla så .
    Så här är det, jag försöker just nu att anpassa mitt fiskval efter det vatten jag har och kommer att få framöver (flytt) - alltså ett högt PH-värde (detta vatten förföljer mig). Så då har fiskvalet b.l.a. blivit regnbågsfiskar. Inte alls lika intressanta, som dom övriga arter som jag har haft (märks i min tråd). Så då känner jag bara, att det är dags, att ta en liten Time-Out . Jag lär mig hela tiden av dessa snyggingar (enligt mig då). T. ellioti är en annan snygging som jag har kollat på.
    Så är det jag känner just nu i alla fall .

    //Inger
    "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

    Kommentar

    • PiaJo

      • August 2009
      • 13001

      Jag såg regnbågar idag och tänkte på dig
      Bifogade filer
      /PIA

      Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

      Kommentar

      • Inger H

        • December 2008
        • 11247

        Fina Pia, du är gullig du .

        Jag fortsätter (trots Time-Out). Det finns väl inget ändå som slår en apistogrammalek (eller kanske någon annan liten ciklid), när dom "ska till". Deras uppvisning inför varandra, sedan deras bökande vid grottöppningen som skall täppas till. Därefter honan som inte visar sig på flera dagar - vilken väntan för matte, detta beteende är ju outstanding .
        Självklar gillar jag regnbågarna väldigt mycket, men som jag har skrivit förut - deras lekbeteende är inte lika spännande. Men som Bluewing skrev, så är mina bara fjortisar än så länge .

        //Inger
        "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

        Kommentar

        • Inger H

          • December 2008
          • 11247

          Ursprungligen postat av HWH
          Läste, min största är 2 M som i meter och tänkte WTF har jag missat nu i min tokintensiva jobbperiod.

          Men Inger ibland behöver man en paus och då tar man det. Man kan alltid hitta tillbaka. Bara synd att det sker när jag seriöst behöver läsa fortsättningen på din tråd. Funderar på någon liten regnbågsfisk till mitt 130 l med tre stående stenar


          //Inger
          "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

          Kommentar

          • KJE
            • August 2013
            • 1066

            Jag tror att Regnbågsfiskar är på väg att bli mer populära, har sett dom i alla akvarieaffärer jag har besökt sedan jag började om, och här uppe har ju affärerna inget större utbud, misstänker att dom bara tar hem sådant som dom vet säljer
            Min projekttråd: https://www.zoopet.com/forum/forum/-...rikansk-biotop

            Kommentar

            • Mu(sic)
              • March 2012
              • 2305

              Ursprungligen postat av KJE
              Jag tror att Regnbågsfiskar är på väg att bli mer populära, har sett dom i alla akvarieaffärer jag har besökt sedan jag började om, och här uppe har ju affärerna inget större utbud, misstänker att dom bara tar hem sådant som dom vet säljer
              Det brukar finnas regnbågar här också. I stor sett varje gång jag går in och tittar. Boesmani om jag inte tar miste [emoji6]

              Kommentar

              • Inger H

                • December 2008
                • 11247

                Ursprungligen postat av KJE
                Jag tror att Regnbågsfiskar är på väg att bli mer populära, har sett dom i alla akvarieaffärer jag har besökt sedan jag började om, och här uppe har ju affärerna inget större utbud, misstänker att dom bara tar hem sådant som dom vet säljer
                Ja, det skulle vara kul om dom blev mer populära, det finns ju flera små vackra arter som man kan ha i stället för tetror .

                //Inger
                "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                Kommentar

                • Inger H

                  • December 2008
                  • 11247

                  Vad ska jag ha som bottenfiskar i detta kar? Inredningen skulle ju förstås passa apistogramma, men vilka andra i ett 125 med små regnbågsfiskar? Försök att inte se insuget med den blå filtermattan!
                  Bifogade filer
                  "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                  Kommentar

                  • Mu(sic)
                    • March 2012
                    • 2305

                    Ursprungligen postat av Inger H
                    Vad ska jag ha som bottenfiskar i detta kar? Inredningen skulle ju förstås passa apistogramma, men vilka andra i ett 125 med små regnbågsfiskar? Försök att inte se insuget med den blå filtermattan!
                    Va snyggt! Tyvärr inga fisktips från mej Är det Bacopa du har där till vänster om mitten bakom roten?

                    Kommentar

                    • Inger H

                      • December 2008
                      • 11247

                      Ursprungligen postat av Mu(sic)
                      Va snyggt! Tyvärr inga fisktips från mej Är det Bacopa du har där till vänster om mitten bakom roten?
                      Japp, det är bacopa.

                      //Inger
                      "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                      Kommentar

                      • Mu(sic)
                        • March 2012
                        • 2305

                        Dom är fina. Jag har dom i lillkaret och det går rätt så bra [emoji4]

                        Kommentar

                        • Tommy Vestlie
                          • August 2014
                          • 2097

                          Ursprungligen postat av Inger H
                          Vad ska jag ha som bottenfiskar i detta kar? Inredningen skulle ju förstås passa apistogramma, men vilka andra i ett 125 med små regnbågsfiskar? Försök att inte se insuget med den blå filtermattan!
                          Kan tyvärr inte tipsa om någon bra fisk men vill ändå kommentera att jag tycker karet ser riktigt bra ut. Är ju ingen expert på detta men får verkligen känslan av att allt som finns i det hör ihop på något sätt, det blir harmoniskt och verklighetstroget.
                          Proud member of Aquascapers of Sweden

                          Kommentar

                          • Bluewing

                            • August 2012
                            • 10522

                            Ursprungligen postat av Inger H
                            Vad ska jag ha som bottenfiskar i detta kar? Inredningen skulle ju förstås passa apistogramma, men vilka andra i ett 125 med små regnbågsfiskar? Försök att inte se insuget med den blå filtermattan!
                            Tveklöst Garra Flavatra
                            Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                            Juwel Lido 120

                            Kommentar

                            • Inger H

                              • December 2008
                              • 11247

                              Ursprungligen postat av Tommy Vestlie
                              Kan tyvärr inte tipsa om någon bra fisk men vill ändå kommentera att jag tycker karet ser riktigt bra ut. Är ju ingen expert på detta men får verkligen känslan av att allt som finns i det hör ihop på något sätt, det blir harmoniskt och verklighetstroget.
                              Tack Tommy .

                              //Inger
                              "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                              Kommentar

                              • Inger H

                                • December 2008
                                • 11247

                                Ursprungligen postat av Bluewing
                                Tveklöst Garra Flavatra
                                Det var ett bra tips .

                                //Inger
                                "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                                Kommentar

                                Arbetssätt...