Mot nya mål med dvärgciklider...å lite annat

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Inger H

    • December 2008
    • 11247

    Här händer inte mycket. Det bidde inget av sacrimontisleken - kanske nästa gång .

    Jag har skaffar några nya små regnbågsfiskar till 125L. Iratherina Werneri (fick bara hannar tyvärr) och Pseudomugil Furucatus, pigga små rackare.
    Jag hade tänkt tanken, att fota någon av dessa till fototävlingen eftersom dom är så himla vackra, men det kan jag helt glömma, det går bara inte. Ingen av dom står stilla en ynka liten sekund. Det spelar ingen roll hur många bilder jag smattrar iväg, ingen blir bra .
    Här är två bilder, inte ens photoshop hjälper , men så här ser dom ut på ett ungefär i alla fall.
    Bifogade filer
    "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

    Kommentar

    • Mu(sic)
      • March 2012
      • 2305

      Mycket vackra [emoji2] Längtar tills jag har råd att skaffa ett kar till. Ett riktigt fint [emoji6]

      Kommentar

      • Inger H

        • December 2008
        • 11247

        Ursprungligen postat av Mu(sic)
        Mycket vackra [emoji2] Längtar tills jag har råd att skaffa ett kar till. Ett riktigt fint [emoji6]
        Förstår att du längtar, ännu mer när man inte har råd "just nu" .
        Jag sparade tiokronor i en petflaska till min kamera, det tog lååång tid eftersom jag var där och "nallade" då å då. Till slut så hoppade Håkan in som en räddande ängel för att få tyst (antar jag) på mitt tjat om en kamera .

        //Inger
        "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

        Kommentar

        • Mu(sic)
          • March 2012
          • 2305

          Jag har ett mycket kort "uppmärksamhetsspann" och blir lätt distraherad när det gäller ekonomiska mål om man säjer så. Men jag sparade faktiskt till en grand danois valp en gång [emoji2] tog bara tre månader hur jag nu lyckades med det [emoji12]

          Kommentar

          • Inger H

            • December 2008
            • 11247

            Tror, att jag tar en time-out här i min tråd under en tid (det händer lite då och då). För närvarande har jag inga intressanta fiskar eller några intressanta beteenden att skriva om. Så det känns bara aningen pinsamt med mina sista uppdateringar.
            Självklart kommer jag att läsa alla andras inlägg som vanligt .

            //Inger
            "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

            Kommentar

            • Mats Bryzell

              • February 2007
              • 18956

              Halloj Inger!
              Det är ju världens flow i tråden, massor med bilder och härliga svar från dom som kan grejerna, bara att ösa på, vet du!
              En liten grej, kör du blixt när du fotar de snabba rackarna?

              Kommentar

              • Inger H

                • December 2008
                • 11247

                Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                Halloj Inger!
                Det är ju världens flow i tråden, massor med bilder och härliga svar från dom som kan grejerna, bara att ösa på, vet du!
                En liten grej, kör du blixt när du fotar de snabba rackarna?
                Japp, jag kör blixt, men på dessa livliga har den ingen effekt alls - kanhända så beror det på fotografens okunnighet.

                //Inger
                "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                Kommentar

                • Tommy Vestlie
                  • August 2014
                  • 2097

                  Ursprungligen postat av Inger H
                  Tror, att jag tar en time-out här i min tråd under en tid (det händer lite då och då). För närvarande har jag inga intressanta fiskar eller några intressanta beteenden att skriva om. Så det känns bara aningen pinsamt med mina sista uppdateringar.
                  Självklart kommer jag att läsa alla andras inlägg som vanligt .

                  //Inger
                  Det skulle jag tycka vore väldigt tråkigt Inger, jag tycker det finns något intressant med alla trådar och alla fiskar oavsett om man själv valt att ha samma fiskar eller inte. Hela grejen med Zoopet är just variationen på såväl fiskhållning som kompetens och erfarenhet, det finns något att lära precis överallt. Förutom att du är en av den som bidrar till just detta så har du ju dessutom grymt snygga bilder
                  Proud member of Aquascapers of Sweden

                  Kommentar

                  • Bluewing

                    • August 2012
                    • 10522

                    Tycker det är synd att du bromsar din genomintressanta tråd, men förstår känslan som man kan få ibland. Men vet inte om det är bristen på respons eller om det är att du tycker Regnbågarna är svåra att berätta om. För mig är det en av de charmigaste fiskar jag haft. Nyfikna, atletiska, spattigt glada och extremt hungriga. Bättre jägare får man leta efter. De är ju avgjort svårare att fota än andra arter. Testa att ta 30 bilder "i blindo". Marten gödslar ju inte heller Zoopet med regnbågsbilder direkt Men regnbågar är verkligen en feelgood-fisk.
                    Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                    Juwel Lido 120

                    Kommentar

                    • Inger H

                      • December 2008
                      • 11247

                      Hmm - "genomintressant tråd"? Inte alls nu mer.
                      Regnbågarna är inte svåra alls att berätta om, men här finns inte många som gillar dessa snygga. Det är Marten, du å jag. Som jag har skrivit förut, så har dom inte alls speciellt "spännande" beteende, men dom är otroligt vackra, så det räcker långt för mig.

                      Dvärgciklider har sitt intressanta beteende, som jag gillar väldigt mycket - regnbågar är vackra, som jag också gillar.

                      //Inger
                      "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                      Kommentar

                      • Bluewing

                        • August 2012
                        • 10522

                        Nu vet jag inte om Apistogramma är mer spännande än andra arter när de är ungdomar. Deras beteende som du pratar om händer ju när de blir könsmogna mera. Dina regnbågar är ju knappt fjortisar än. Få se vad du tycker när de når över 13 cm och hanarna vill mäta sig. Mina största 2 M. Parkinsoni som börjar bli vuxna och som ibland spärrar upp sig till max är en ren njutning att uppleva.
                        Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                        Juwel Lido 120

                        Kommentar

                        • Inger H

                          • December 2008
                          • 11247

                          Ursprungligen postat av Bluewing
                          Nu vet jag inte om Apistogramma är mer spännande än andra arter när de är ungdomar. Deras beteende som du pratar om händer ju när de blir könsmogna mera. Dina regnbågar är ju knappt fjortisar än. Få se vad du tycker när de når över 13 cm och hanarna vill mäta sig. Mina största 2 M. Parkinsoni som börjar bli vuxna och som ibland spärrar upp sig till max är en ren njutning att uppleva.
                          Fjortisarna får växa på sig... .

                          //Inger
                          "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                          Kommentar

                          • HWH
                            • March 2013
                            • 2310

                            Ursprungligen postat av Bluewing
                            Nu vet jag inte om Apistogramma är mer spännande än andra arter när de är ungdomar. Deras beteende som du pratar om händer ju när de blir könsmogna mera. Dina regnbågar är ju knappt fjortisar än. Få se vad du tycker när de når över 13 cm och hanarna vill mäta sig. Mina största 2 M. Parkinsoni som börjar bli vuxna och som ibland spärrar upp sig till max är en ren njutning att uppleva.
                            Läste, min största är 2 M som i meter och tänkte WTF har jag missat nu i min tokintensiva jobbperiod.

                            Men Inger ibland behöver man en paus och då tar man det. Man kan alltid hitta tillbaka. Bara synd att det sker när jag seriöst behöver läsa fortsättningen på din tråd. Funderar på någon liten regnbågsfisk till mitt 130 l med tre stående stenar
                            /Helena,
                            Zoopets norska inslag. Har en salig blandning av stort och smått, vått och torrt.

                            Kommentar

                            • Webo
                              • August 2014
                              • 1968

                              Senär det ju som så att även om det verkar som om att många inte är intresserade av regnbågarna så kan där ju komma flera som är de inom en tid och som du har märkt så används trådarna ju för att söka kunskap i när man vill veta mera om en art. Så slutar su skriva bara för att du inte tror där finns intresse såblir det svårare för kommande som vill söka efter info om dem ☺
                              Juwel Vision 450 med Malawi och malar. Juwel Rio 400 med malar, Praktbotia, Röd Fantomtetra, Kilfläck Rasbora, Kardinaltetra, Svart Neontetra och Siameser. Juwel Rio 240 Växtkar med räkor, Siameser och malar. Juwel Lido 120 med Guldbarb och malar. Ställning med 6 st 30 l räkkar och 3 st 40 l odlingskar.

                              Kommentar

                              • Marten64

                                • July 2012
                                • 1020

                                Efter en långhelg med skidåkning är det skoj och läsa ikapp bland trådarna. Först av alla dök jag på din tråd Inger, den tycker jag mycket om, den är både intressant och underhållande.
                                Skönt att höra att det är fler än jag som har svårt att fota regnbågar, de är i ständig rörelse särskilt när man går fram till karet. Det brukar fungera bäst att fota dem efter att man matat dem och då man jagat dem ett tag med kameran och de vant sig vid dig och kameran. Tyvärr brukar fotandet störa lekbeteendet. Annars får du ha tålamod de lugnar ner sig med åldern.

                                /Johan
                                / Johan 720 l. Regnbågsfisk, 375 l. Glossolepis Wanamensis, 142 l. -. Medlem i IRG.

                                Kommentar

                                Arbetssätt...