Mot nya mål med dvärgciklider...å lite annat

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Mu(sic)
    • March 2012
    • 2305

    Min edit kom inte med i förra inlägget [emoji16] Jag har inte sett såna alger förr så jag vet inte vad det är. Lägger upp en bild på mina buskar så får du se

    Kommentar

    • Mu(sic)
      • March 2012
      • 2305

      Klicka på bilden för större version

Namn: ImageUploadedByTapatalk1422966475.033815.jpg
Visningar: 1
Storlek: 129,2 KB
ID: 2165948 så ser mina ut. Jag är absolut ingen expert på alger men jag tycker de ser helt annorlunda ut på bilden i alla fall.

      Kommentar

      • Inger H

        • December 2008
        • 11247

        Det finns även svarta tofsalger

        //Inger
        "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

        Kommentar

        • Mu(sic)
          • March 2012
          • 2305

          Ahaaa... Jag har bara sett dom som mina ser ut. Men vad jag förstår äter inte ancistrusar tofsalger. Då skulle ju jag inte ha några

          Kommentar

          • Inger H

            • December 2008
            • 11247

            Ursprungligen postat av Mu(sic)
            Ahaaa... Jag har bara sett dom som mina ser ut. Men vad jag förstår äter inte ancistrusar tofsalger. Då skulle ju jag inte ha några
            Ah, skit samma vad det nu är för alger, huvudsaken att malar + amano älskar mina .

            //Inger
            "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

            Kommentar

            • Mu(sic)
              • March 2012
              • 2305

              Ursprungligen postat av Inger H
              Ah, skit samma vad det nu är för alger, huvudsaken att malar + amano älskar mina .

              //Inger
              Haha Du har så rätt Inger!

              Kommentar

              • Mu(sic)
                • March 2012
                • 2305

                Ironi [emoji2]En av ancistrusarna var upp och rotade i ett av tofsalgsbestånden [emoji15] [emoji12] såg faktiskt ut att smaka på det.

                Kommentar

                • PiaJo

                  • August 2009
                  • 13001

                  Mina före detta L200 rensade hela bakgrunden som var smockfull av bruna tofsalger på en natt gissa om det var många bajskorvar i karet på morgonen
                  /PIA

                  Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                  Kommentar

                  • Mu(sic)
                    • March 2012
                    • 2305

                    Kan dom helt plötsligt få smak på det? Skulle va kanon det [emoji6]

                    Kommentar

                    • Inger H

                      • December 2008
                      • 11247

                      Jag törs nästan inte skriva det här, men P. Sacrimontisparet vaktar en kokosnötsgrotta, som jag tycker är alldeles för liten - den dyra keramikgrottan skulle ha passat bra mycket bättre (enligt mitt sätt att se) .
                      Så jäkla kul att se hur paret kör iväg dom fyra sajicorna och tetrorna, som liksom inte verkar förstå vad det är som händer i karet.
                      Om det nu inte blir någonting av leken, så är det ändå så himla kul, att något händer...

                      //Inger
                      "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                      Kommentar

                      • Mats Bryzell

                        • February 2007
                        • 18956

                        ... Och nu tar du fram kameran, sätter på blixten där den skall sitta, och gör dig beredd!

                        Kommentar

                        • PiaJo

                          • August 2009
                          • 13001

                          Ursprungligen postat av Inger H
                          Jag törs nästan inte skriva det här, men P. Sacrimontisparet vaktar en kokosnötsgrotta, som jag tycker är alldeles för liten - den dyra keramikgrottan skulle ha passat bra mycket bättre (enligt mitt sätt att se) .
                          Så jäkla kul att se hur paret kör iväg dom fyra sajicorna och tetrorna, som liksom inte verkar förstå vad det är som händer i karet.
                          Om det nu inte blir någonting av leken, så är det ändå så himla kul, att något händer...

                          //Inger
                          kul! Bebbar snart hos dig!

                          Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                          ... Och nu tar du fram kameran, sätter på blixten där den skall sitta, och gör dig beredd!
                          håller md Mats...
                          /PIA

                          Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                          Kommentar

                          • Inger H

                            • December 2008
                            • 11247

                            Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                            ... Och nu tar du fram kameran, sätter på blixten där den skall sitta, och gör dig beredd!
                            Jasså, det tycker du .
                            Karet är släckt nu, men kanske i morgon bitti .

                            //Inger
                            "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                            Kommentar

                            • Tommy Vestlie
                              • August 2014
                              • 2097

                              Det var värst vad mycket kärlek och bäbisar det var i alla trådar i kväll Kul!
                              Proud member of Aquascapers of Sweden

                              Kommentar

                              • Inger H

                                • December 2008
                                • 11247

                                Pia, missade ditt inlägg. Bebbar eller inte bebbar det är frågan , det visar sig snart .

                                //Inger
                                "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                                Kommentar

                                Arbetssätt...