Mot nya mål med dvärgciklider...å lite annat

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Marten64

    • July 2012
    • 1020

    Ursprungligen postat av Inger H
    Jag har beställt några honor också, men inte alltid det blir rätt ändå .

    //Inger
    Bra.
    / Johan 720 l. Regnbågsfisk, 375 l. Glossolepis Wanamensis, 142 l. -. Medlem i IRG.

    Kommentar

    • Likan
      • April 2012
      • 2611

      Kul! Den fisken har jag kikat lite på förut. Ska bli kul att följa hos dig.
      450l, 350l, 125l, 54l och 45l. Fokus på malar, tillsammans med gott & blandat.

      Kommentar

      • Inger H

        • December 2008
        • 11247

        Ursprungligen postat av Likan
        Kul! Den fisken har jag kikat lite på förut. Ska bli kul att följa hos dig.
        .

        //Inger
        "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

        Kommentar

        • Anne Gisela
          • October 2012
          • 425

          Åh vilken vacker fisk! Aldrig sett den, ska bli väldigt kul att se den hos dig.


          Skickas från min iPad via Tapatalk
          Life's not about how to survive the storm, but how to dance in the rain.

          Juwel Rio 240 SA, Juwel Rio 125 TA, Fluval Edge 46 räkor

          Kommentar

          • Inger H

            • December 2008
            • 11247

            Ursprungligen postat av Anne Gisela
            Åh vilken vacker fisk! Aldrig sett den, ska bli väldigt kul att se den hos dig.


            Skickas från min iPad via Tapatalk
            Ja Anne, den är vacker liksom alla regnbågsfiskar . Tråkigt och konstigt, att dom inte finns i flera kar här på Zoopet. Mig veterligt är vi bara tre som hyser dessa vackra.
            Deras beteende, är väl kanske inte lika så spännande som hos cikliderna - men vissa arter kan man bara liksom "ha" för att dom är vackra. Så funkar jag i alla fall, men responsen är nog lika med noll här på forumet.

            //Inger
            "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

            Kommentar

            • Mu(sic)
              • March 2012
              • 2305

              Ursprungligen postat av Inger H
              Ja Anne, den är vacker liksom alla regnbågsfiskar . Tråkigt och konstigt, att dom inte finns i flera kar här på Zoopet. Mig veterligt är vi bara tre som hyser dessa vackra.
              Deras beteende, är väl kanske inte lika så spännande som hos cikliderna - men vissa arter kan man bara liksom "ha" för att dom är vackra. Så funkar jag i alla fall, men responsen är nog lika med noll här på forumet.

              //Inger
              Visst det är jätteroligt med t ex ciklider (som jag är helt nybörjare på) när man kan studera beteenden och hyss som dom har för sej men jag tycker att det är lika roligt med fiskar som glider runt och är vackra också. Just nu är jag lite förälskad till och med i neontetrorna [emoji7] Fast jag gillar ju allt som överlever i och för sej [emoji6]

              Kommentar

              • Anne Gisela
                • October 2012
                • 425

                Visst är det så, en del arter är bara underbara att betrakta [emoji5]️


                Skickas från min iPad via Tapatalk
                Life's not about how to survive the storm, but how to dance in the rain.

                Juwel Rio 240 SA, Juwel Rio 125 TA, Fluval Edge 46 räkor

                Kommentar

                • Inger H

                  • December 2008
                  • 11247

                  Haha Cathrin, var nu inte så pessimistisk, du har ju flyt nu .

                  Anne; håller med dig helt och hållet .

                  //Inger
                  "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                  Kommentar

                  • Mu(sic)
                    • March 2012
                    • 2305

                    Om du tycker det där var pessimistiskt så hoppas jag att jag kan hålla mej från tangenterna när jag verkligen ÄR pessimistisk [emoji12] Jag njuter i fulla drag av allt. Utom tofsalgerna.

                    Kommentar

                    • Inger H

                      • December 2008
                      • 11247

                      Ursprungligen postat av Mu(sic)
                      Om du tycker det där var pessimistiskt så hoppas jag att jag kan hålla mej från tangenterna när jag verkligen ÄR pessimistisk [emoji12] Jag njuter i fulla drag av allt. Utom tofsalgerna.
                      Det är nästan så jag har lärt mig att gilla mina tofsalger. Ancistrus och amano håller algerna ganska så korta i alla fall, på vissa ställen är dom faktiskt helt borta .

                      //Inger
                      "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                      Kommentar

                      • Mu(sic)
                        • March 2012
                        • 2305

                        Ursprungligen postat av Inger H
                        Det är nästan så jag har lärt mig att gilla mina tofsalger. Ancistrus och amano håller algerna ganska så korta i alla fall, på vissa ställen är dom faktiskt helt borta .

                        //Inger
                        Hos mej är det ingen som äter dom. Om jag har fler än en amano kvar så gör dom ingen nytta i alla fall. Dags att kalla in det tunga kavalleriet, siamensis [emoji6]

                        Kommentar

                        • Inger H

                          • December 2008
                          • 11247

                          Ursprungligen postat av Mu(sic)
                          Hos mej är det ingen som äter dom. Om jag har fler än en amano kvar så gör dom ingen nytta i alla fall. Dags att kalla in det tunga kavalleriet, siamensis [emoji6]
                          Bildbevis - ancistrus som betar alger. Jag har tre st. som nästan har gjort ren hela bakgrunden .
                          Bifogade filer
                          "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                          Kommentar

                          • KJE
                            • August 2013
                            • 1066

                            Ursprungligen postat av Inger H
                            Bildbevis - ancistrus som betar alger. Jag har tre st. som nästan har gjort ren hela bakgrunden .
                            Flitig liten en, och härlig färg också
                            Min projekttråd: https://www.zoopet.com/forum/forum/-...rikansk-biotop

                            Kommentar

                            • Mu(sic)
                              • March 2012
                              • 2305

                              Ursprungligen postat av Inger H
                              Bildbevis - ancistrus som betar alger. Jag har tre st. som nästan har gjort ren hela bakgrunden .
                              Det där ser inte ut som tofsalger. Jag är säker på att mina ancistrusar är lika flitiga [emoji6]

                              Kommentar

                              • Inger H

                                • December 2008
                                • 11247

                                Ursprungligen postat av Mu(sic)
                                Det där ser inte ut som tofsalger. Jag är säker på att mina ancistrusar är lika flitiga [emoji6]
                                Om det inte är tofsalger, vad är det då

                                //Inger
                                "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                                Kommentar

                                Arbetssätt...