Mot nya mål med dvärgciklider...å lite annat

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Rufus
    • January 2005
    • 866

    Vilka fina Sajicor du har. Jag hade Sajicaciklider för ett antal år sedan, de hade inte så vackra fenor som dina. Roligt att de blev piggare. Jag har precis skaffat mig ett Rio 300. Det är lite långt till botten men väldigt trevligt att titta på. Fiskarna verkar uppskatta simytan de fått och växterna växer inte lika lätt upp till ytan. Plötsligt ser jag alla fiskar ��
    // Annicka

    Kommentar

    • Inger H

      • December 2008
      • 11247

      Ursprungligen postat av ansjo
      Gott att höra.
      Det är ofta fiskarna skiter vitskit, men de enda som jag haft som far illa av detta är diskus och vissa skalarer. De flesta andra fiskarna brukar fixa biffen...
      Nu ville jag ju förstås att denna Sajica skulle vara unik som fixade sin sjukdom helt själv - sen kommer du Anders och säger, att andra fiskar (utom Diskus) "brukar klara biffen"... . Jaja, lite unik en stund i alla fall denna min Sajica

      //Inger
      "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

      Kommentar

      • Inger H

        • December 2008
        • 11247

        Annicka å Cathrin; ja, det är kul att den kom igen...igen
        Härligt Annicka att du skaffat ett 300, men som du säger så är det långt till botten

        //Inger
        "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

        Kommentar

        • ansjo
          • November 2005
          • 29967

          Ursprungligen postat av Inger H
          Nu ville jag ju förstås att denna Sajica skulle vara unik som fixade sin sjukdom helt själv - sen kommer du Anders och säger, att andra fiskar (utom Diskus) "brukar klara biffen"... . Jaja, lite unik en stund i alla fall denna min Sajica

          //Inger
          Klart den är unik, fan vore annars!
          /Anders

          Medlem i NCS - givetvis!

          Kommentar

          • Inger H

            • December 2008
            • 11247

            Ursprungligen postat av ansjo
            Klart den är unik, fan vore annars!
            Jepp såklart att den är, fan vore annars

            //Inger
            "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

            Kommentar

            • PiaJo

              • August 2009
              • 13001

              Härlig morgonläsning

              det är alltid så skönt och gott att se att de tillfrisknar utan att man behöver göra nåt, samma sak för min lilla apistohona för ett sen
              /PIA

              Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

              Kommentar

              • Inger H

                • December 2008
                • 11247

                Ursprungligen postat av PiaJo
                Härlig morgonläsning

                det är alltid så skönt och gott att se att de tillfrisknar utan att man behöver göra nåt, samma sak för min lilla apistohona för ett sen
                Ja, det är toppen när det ibland blir rätt
                Nu ska karen få lite nytt vatten

                //Inger
                "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                Kommentar

                • Inger H

                  • December 2008
                  • 11247

                  Hon är väldigt baktung nu, tjockaste honan hittills sen jag skaffade svärdbärare. Måtte det snart vara dags, annars vete gudarna om hon orkar förflytta sig
                  Bifogade filer
                  "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                  Kommentar

                  • Mu(sic)
                    • March 2012
                    • 2305

                    Proppus Fullus kanske man kan säja [emoji12]

                    Kommentar

                    • Inger H

                      • December 2008
                      • 11247

                      Ursprungligen postat av Mu(sic)
                      Proppus Fullus kanske man kan säja [emoji12]
                      Ja, aningen proppfull

                      //Inger
                      "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                      Kommentar

                      • ansjo
                        • November 2005
                        • 29967

                        Snygg den där madamen!
                        /Anders

                        Medlem i NCS - givetvis!

                        Kommentar

                        • Inger H

                          • December 2008
                          • 11247

                          Ursprungligen postat av ansjo
                          Snygg den där madamen!
                          Ja visst är hon . Tänk ändå om det kunde bli några yngel kvar - nädå dom försvinner fort som attan

                          //Inger
                          "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                          Kommentar

                          • PiaJo

                            • August 2009
                            • 13001

                            Flytväxter eller en massa blad som ligger på vattenytan som typ vallesneria är en bra sak, då kan småttningarna gömma sig där, det gör mina
                            /PIA

                            Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                            Kommentar

                            • Inger H

                              • December 2008
                              • 11247

                              Ursprungligen postat av PiaJo
                              Flytväxter eller en massa blad som ligger på vattenytan som typ vallesneria är en bra sak, då kan småttningarna gömma sig där, det gör mina
                              Minns du Pia flytväxterna som du skickade till mig för jättelänge sen och som förökade sig med blixtens hastighet. Jag hade flytväxter i alla kar, rensade bort och slängde, gav bort och gav bort igen . Till slut så rensade jag nästan bort alla - blev liksom lite trött på dom. Som tur är så sparade jag ett tiotal, som nu börjar om med att föröka sig just i karet med svärdbararna . Snacka om tacksamma växter, som trivs t.o.m. i mina kar . Vallisarna växer inget vidare i detta kar.

                              //Inger
                              "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                              Kommentar

                              • PiaJo

                                • August 2009
                                • 13001

                                Så bra, då kommer det säkert bli några små som klarar sig när det blivit tätt med dessa
                                /PIA

                                Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                                Kommentar

                                Arbetssätt...