Mot nya mål med dvärgciklider...å lite annat

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • ansjo
    • November 2005
    • 29967

    En stor tumme upp till Håkan och en litelite mindre till hon som hejade på!
    /Anders

    Medlem i NCS - givetvis!

    Kommentar

    • Inger H

      • December 2008
      • 11247

      Ursprungligen postat av ansjo
      En stor tumme upp till Håkan och en litelite mindre till hon som hejade på!
      Jamen Anders, svaga fruntimmer orkar inte borra hål i detta hårda trädslag, så då är det bara att krypa till korset och säga "snälla" kan du hjälpa mig .

      //Inger
      "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

      Kommentar

      • ansjo
        • November 2005
        • 29967

        Och blinka lite sött med ögonen, så löser sig det mesta....
        /Anders

        Medlem i NCS - givetvis!

        Kommentar

        • PiaJo

          • August 2009
          • 13001

          Ursprungligen postat av Inger H
          Jamen Anders, svaga fruntimmer orkar inte borra hål i detta hårda trädslag, så då är det bara att krypa till korset och säga "snälla" kan du hjälpa mig .

          //Inger
          Ursprungligen postat av ansjo
          Och blinka lite sött med ögonen, så löser sig det mesta....
          så skall det vara och så skall man göra...
          /PIA

          Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

          Kommentar

          • Mu(sic)
            • March 2012
            • 2305

            Skitsnygg skulptur Inger [emoji2]

            Kommentar

            • Inger H

              • December 2008
              • 11247

              Ursprungligen postat av Mu(sic)
              Skitsnygg skulptur Inger [emoji2]
              Tack, jag får väl se hur det kommer att se ut när allt är på plats, det brukar liksom inte bli riktigt som jag vill för det mesta

              //Inger
              "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

              Kommentar

              • heba
                • September 2013
                • 847

                Jättesnygg "rotskulptur" .
                Jag förstår att växterna hade hög "drägelfaktor" Nu är jag nyfiken på fortsättningen dvs där du ska ha dina fina rot, är det ditt Lido-kar du håller på med, eller har jag missat något (igen )!
                /Helene

                180 liter växt- räk- och guppykar samt 275 liter SA-inspirerat.

                Kommentar

                • Inger H

                  • December 2008
                  • 11247

                  Ursprungligen postat av heba
                  Jättesnygg "rotskulptur" .
                  Jag förstår att växterna hade hög "drägelfaktor" Nu är jag nyfiken på fortsättningen dvs där du ska ha dina fina rot, är det ditt Lido-kar du håller på med, eller har jag missat något (igen )!
                  Det är Rio 125 Helene. Har inte kommit så långt ännu, anubias på den hemmagjorda roten bara - sen ändra om, blir inte nöjd ändra om igen, blir nog en sen kväll... .

                  //Inger
                  "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                  Kommentar

                  • Mu(sic)
                    • March 2012
                    • 2305

                    Jag vill också inreda ett kar [emoji15] Avundsjuk jag [emoji12]

                    Kommentar

                    • heba
                      • September 2013
                      • 847

                      Ursprungligen postat av Inger H
                      Det är Rio 125 Helene. Har inte kommit så långt ännu, anubias på den hemmagjorda roten bara - sen ändra om, blir inte nöjd ändra om igen, blir nog en sen kväll... .

                      //Inger
                      Vad roligt!
                      Jag kan tänka mig att det är riktigt snyggt när du har alla karen från samma tillverkare Juwelkaren är ju så snygga! Man ska inte glömma estetiken i akvariesammahang
                      /Helene

                      180 liter växt- räk- och guppykar samt 275 liter SA-inspirerat.

                      Kommentar

                      • Inger H

                        • December 2008
                        • 11247

                        Ursprungligen postat av heba
                        Vad roligt!
                        Jag kan tänka mig att det är riktigt snyggt när du har alla karen från samma tillverkare Juwelkaren är ju så snygga! Man ska inte glömma estetiken i akvariesammahang
                        Ja visst är det snyggt. Har ju två vita i mitt hobbyrum och ett svart Juwel 300 i köket. Att det blev svart där beror på att jag har ett annat kar där som är svart (kommer inte ihåg vilket märke). Fast ångrar mig på Juwel 300, som nu rymmer 350L. I stället för att öka ut längden på karet, så ligger höjden nu på 66cm. Inte alls roligt för mig som bara är 159cm. Det blir något svårjobbat. Tyvärr så noterade jag inte detta när beställningen gjordes.

                        //Inger
                        "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                        Kommentar

                        • heba
                          • September 2013
                          • 847

                          Förstår precis problemet med mina 160!! cm Discuskaret jag hade tidigare var 70 cm + möbeln högt - det var en ordentlig utmaning - stege och tång
                          /Helene

                          180 liter växt- räk- och guppykar samt 275 liter SA-inspirerat.

                          Kommentar

                          • Inger H

                            • December 2008
                            • 11247

                            För ett antal veckor sedan så började en av mina Sajicor att må dåligt, den bajsade vitskit precis som mina Diskusar gjorde och tillbringade ett par veckor bakom insugningsröret. Den åt ingenting på dessa veckor, så min första tanke var förstås att avliva den.
                            Om jag hade haft någon medicin hemma, så skulle jag såklart ha medicinerat, men ingen medicin fanns i något skåp.

                            Jag är ju inte en person med is i magen (vet dom som "känner" mig) precis, men jag tänkte i alla fall, att den här Sajican får vara kvar ett tag till utan medicin, så får jag se vad som händer.
                            Helt plötsligt för någon vecka sedan så piggnade den på sig och åt utav bara den, den bajsar helt normalt igen och beter sig som om ingenting har hänt
                            Så då får jag självklart en tankeställare. Sajican fixade sin sjukdom helt själv på något vis, utan att matte la sig i.
                            En liten solskenshistoria, som inte händer så speciellt ofta i mina kar

                            Min fina Sajica är pigg igen
                            Bifogade filer
                            "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                            Kommentar

                            • Mu(sic)
                              • March 2012
                              • 2305

                              Men vad roligt! [emoji2]

                              Kommentar

                              • ansjo
                                • November 2005
                                • 29967

                                Gott att höra.
                                Det är ofta fiskarna skiter vitskit, men de enda som jag haft som far illa av detta är diskus och vissa skalarer. De flesta andra fiskarna brukar fixa biffen...
                                /Anders

                                Medlem i NCS - givetvis!

                                Kommentar

                                Arbetssätt...