Mot nya mål med dvärgciklider...å lite annat

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Mu(sic)
    • March 2012
    • 2305

    Ja jag hoppas att några hann med att gömma sej men jag har inte sett annat än palettynglen. Men den nya honan ser lite tjockare ut [emoji4]

    Kommentar

    • PiaJo

      • August 2009
      • 13001

      Härlig bild det blev!
      /PIA

      Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

      Kommentar

      • Inger H

        • December 2008
        • 11247

        Psst Pia, du som också har svärdbärare (nu kommer en dum fråga), hur gör hannarna när dom befruktar honans ägg?

        //från en som aldrig har haft levandefödare
        "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

        Kommentar

        • PiaJo

          • August 2009
          • 13001

          De använder sitt gonopodium för att befrukta honan. Han simmar upp jämnsides och sen snabbt typ sticker till henne i hennes könsöppning, man hinner knappt se det. Inte ens "4 sekunder.."
          /PIA

          Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

          Kommentar

          • PiaJo

            • August 2009
            • 13001

            Ursprungligen postat av PiaJo
            De använder sitt gonopodium för att befrukta honan. Han simmar upp jämnsides och sen snabbt typ sticker till henne i hennes könsöppning, man hinner knappt se det. Inte ens "4 sekunder.."


            Hahahaaa, fasen vad svårt det var att fått till texten så att det inte lät "konstigt"
            /PIA

            Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

            Kommentar

            • Inger H

              • December 2008
              • 11247

              Ursprungligen postat av PiaJo
              Hahahaaa, fasen vad svårt det var att fått till texten så att det inte lät "konstigt"
              Hmmm, nästan som hos oss människor alltså - fyra sek. . Nää, jag skulle nog ha googlat i stället, fast jag skrev ju med så liten text så den syns nog inte . Bäst vi avslutar frågan nu, annars lär den nog bära iväg åt fel håll är jag rädd
              Tack för ett bra och utförligt svar Pia,

              //Inger
              Senast redigerad av Inger H; 10 January 2015, 15:00.
              "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

              Kommentar

              • Inger H

                • December 2008
                • 11247



                Håller på att planera mitt 125-literskar (bara i skallen än), så igår handlade jag lite jättefina växter från länken ovan (hämtades på plats). Tack H för fikat och en trevlig pratstund .
                Idag har jag skruvat (rostfritt) ihop sex gamla pinnar av red-moorerötter (stavning), som har legat och skrotat en del år. Blev nöjd med detta "spretande" som jag lyckades att få till (enligt mig då) - sparade dessutom kanske dryga 300:- i stället för att köpa nytt .

                //Inger
                "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                Kommentar

                • Webo
                  • August 2014
                  • 1968

                  Ursprungligen postat av Inger H
                  http://www.akvarievaxteronline.se/st...t=name&dir=asc

                  Håller på att planera mitt 125-literskar (bara i skallen än), så igår handlade jag lite jättefina växter från länken ovan (hämtades på plats). Tack H för fikat och en trevlig pratstund .
                  Idag har jag skruvat (rostfritt) ihop sex gamla pinnar av red-moorerötter (stavning), som har legat och skrotat en del år. Blev nöjd med detta "spretande" som jag lyckades att få till (enligt mig då) - sparade dessutom kanske dryga 300:- i stället för att köpa nytt .

                  //Inger
                  Och vart är bilderna? :-)
                  Juwel Vision 450 med Malawi och malar. Juwel Rio 400 med malar, Praktbotia, Röd Fantomtetra, Kilfläck Rasbora, Kardinaltetra, Svart Neontetra och Siameser. Juwel Rio 240 Växtkar med räkor, Siameser och malar. Juwel Lido 120 med Guldbarb och malar. Ställning med 6 st 30 l räkkar och 3 st 40 l odlingskar.

                  Kommentar

                  • heba
                    • September 2013
                    • 847

                    Ursprungligen postat av Inger H
                    http://www.akvarievaxteronline.se/st...t=name&dir=asc

                    Håller på att planera mitt 125-literskar (bara i skallen än), så igår handlade jag lite jättefina växter från länken ovan (hämtades på plats). Tack H för fikat och en trevlig pratstund .
                    Idag har jag skruvat (rostfritt) ihop sex gamla pinnar av red-moorerötter (stavning), som har legat och skrotat en del år. Blev nöjd med detta "spretande" som jag lyckades att få till (enligt mig då) - sparade dessutom kanske dryga 300:- i stället för att köpa nytt .

                    //Inger
                    Ja, Inger - bilder på "dina" rötter Såna bilder är minst lika viktiga (om inte viktigare) än fiskbilder, hälsar en rotnörd
                    Jag blir avundsjuk när du kan åka och handla av H, jag gissar att du fick med dig en massa fina växter hem!
                    /Helene

                    180 liter växt- räk- och guppykar samt 275 liter SA-inspirerat.

                    Kommentar

                    • Bluewing

                      • August 2012
                      • 10522

                      Ser även jag fram emot en bild på rotskulpturen. Men är ännu mer nyfiken hur det går med dina regnbågar. Hur går det Inger? Trivs du med dem? Hos mig börjar en del bli rejält stora och är jättefina.
                      Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                      Juwel Lido 120

                      Kommentar

                      • KJE
                        • August 2013
                        • 1066

                        Jag är nyfiken på vad det är för ett 125-liters kar, nyförvärv? Eller så är det bara jag som har varit slarvig på att följa med i tråden under min akvariepaus
                        Min projekttråd: https://www.zoopet.com/forum/forum/-...rikansk-biotop

                        Kommentar

                        • Inger H

                          • December 2008
                          • 11247

                          Helene; du skulle ha sett H:s windelöv, stora, mörkt gröna och inte en endaste svart prick. Ja, jag fick med mig jättefina växter, sen hur dom utvecklar sig hos mig återstår att se

                          Johnny; jag trivs utomordentligt med mina regnbågar, det kommer att bli fler .

                          KJE; karet är inget nyförvärv, utan jag startar om det på nytt. Jag orkade inte med att se alla penselalger som helt tog över och kvävde alla växter och inredning. Inget som är att rekommendera kanske, men så gjorde jag i alla fall .

                          Här kommer en bild på ett utomordentligt "hantverk", bara att använda en liten såg och rostfria skruvar
                          Bifogade filer
                          "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                          Kommentar

                          • Webo
                            • August 2014
                            • 1968

                            Rötterna som du satte ihop ser bra ut. Ska bli kul att se hue det utvecklar sig, om du nu bara fortsätter lägger in bilderna så vi kan se :-)

                            Skickat med Tapatalk från min mobil.
                            Juwel Vision 450 med Malawi och malar. Juwel Rio 400 med malar, Praktbotia, Röd Fantomtetra, Kilfläck Rasbora, Kardinaltetra, Svart Neontetra och Siameser. Juwel Rio 240 Växtkar med räkor, Siameser och malar. Juwel Lido 120 med Guldbarb och malar. Ställning med 6 st 30 l räkkar och 3 st 40 l odlingskar.

                            Kommentar

                            • Fanbyalperna

                              • September 2005
                              • 752

                              Fin rot. Bra jobbat
                              Har inte alltid rätt, men fel ibland

                              Kommentar

                              • Inger H

                                • December 2008
                                • 11247

                                Tack, måste nog erkänna att Håkan fick borra

                                //Inger
                                "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                                Kommentar

                                Arbetssätt...