Mot nya mål med dvärgciklider...å lite annat

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Inger H

    • December 2008
    • 11247

    Ursprungligen postat av Bluewing
    Inte vet jag varför, men regnbågsfiskar gör mig alltid glad. Mer livsglädje får man leta efter hos en fisk i akvarium. Det där var verkline en färgglad mix. Krya på dig! Magsjuka är inge höjdare.
    Ja, dom gör mig glad med.
    Såg just att Akvarieteknik har Iratherina Werneri på sin lista för 27:-, jättebilligt ju
    Tack för krya på, det brukar som tur är gå över snabbt.

    //Inger
    "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

    Kommentar

    • Bluewing

      • August 2012
      • 10522

      Låter spännande med denna skönhet.. Vad jag hört är att det nästan är omöjligt att få tag i honor. Så jag gissar du får bara hanar.
      Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
      Juwel Lido 120

      Kommentar

      • ansjo
        • November 2005
        • 29967

        Fy Sören för magsjuka, krya på dig!
        /Anders

        Medlem i NCS - givetvis!

        Kommentar

        • Inger H

          • December 2008
          • 11247

          Ursprungligen postat av Bluewing
          Låter spännande med denna skönhet.. Vad jag hört är att det nästan är omöjligt att få tag i honor. Så jag gissar du får bara hanar.
          Vem har sagt något om att beställa

          //Inger
          "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

          Kommentar

          • Inger H

            • December 2008
            • 11247

            Ursprungligen postat av ansjo
            Fy Sören för magsjuka, krya på dig!
            Kanske det är någon Sören som har smittat mig, tack

            //Inger
            "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

            Kommentar

            • PiaJo

              • August 2009
              • 13001

              Ursprungligen postat av Inger H
              Blää, hos os har magsjukan kommit och hälsat på, så ligger i sängen helt slut och kollar på bilder av vackra regnbågsfiskar.

              Iratherina Werneri, visst är den vacker. Villhakänsla kommer sakta krypande
              väldigt fina fiskar

              för en gång skull är jag glad att vi bort långt ifrån varandra Krya på dig!
              /PIA

              Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

              Kommentar

              • Inger H

                • December 2008
                • 11247

                Ursprungligen postat av PiaJo
                väldigt fina fiskar

                för en gång skull är jag glad att vi bort långt ifrån varandra Krya på dig!
                Tack!
                Passa dig Pia, den där Sören vet man aldrig var man har

                //Inger
                "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                Kommentar

                • Mu(sic)
                  • March 2012
                  • 2305

                  Om Sören är snäll i övrigt kan han bo här så slipper ni vara rädda. Jag är immun [emoji12]

                  Kommentar

                  • Inger H

                    • December 2008
                    • 11247

                    Ursprungligen postat av Mu(sic)
                    Om Sören är snäll i övrigt kan han bo här så slipper ni vara rädda. Jag är immun [emoji12]


                    //Inger
                    "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                    Kommentar

                    • ansjo
                      • November 2005
                      • 29967

                      Halv-Sören har varit i Varberg den senaste tiden, det började med en manförkylning som är otroligt enveten. Låg pall i soffan hela nyårshelgen och tyckte synd om mig själv. Så Sören får nog döpas om till Gertrud eller något, för så enveten kan inte en karl vara?
                      /Anders

                      Medlem i NCS - givetvis!

                      Kommentar

                      • Inger H

                        • December 2008
                        • 11247

                        , om någon nu läser här, så blir det ibland lite tokiga inlägg (som inte handlar om fiskar), men jag gillar dessvärre dessa OT-tokigheter i min tråd
                        Så Anders, tror inte alls, att det handlar om någon Gertrud - hellre då om "hin håle själv" (manlig) .

                        //Inger
                        "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                        Kommentar

                        • ansjo
                          • November 2005
                          • 29967

                          /Anders

                          Medlem i NCS - givetvis!

                          Kommentar

                          • Inger H

                            • December 2008
                            • 11247

                            Inte så märkvärdigt för många kanske, men nu på morgonkvisten har jag för första gången fått se en svärdbärareförlossning - häftigt . Ungarna ligger på taket till ett innerfilter, som sitter där tillfälligt i väntan på en packning som har gått sönder på ytterfiltret. Dom blir väl förmodligen uppätna, men kul att få se detta i alla fall.
                            Bifogade filer
                            "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                            Kommentar

                            • Mu(sic)
                              • March 2012
                              • 2305

                              Det måste ja ha varit kul Jag såg ett yngel när min började men sen har jag inte sett några fler. Bara att hon var smal igen morgonen efter

                              Kommentar

                              • Inger H

                                • December 2008
                                • 11247

                                Ursprungligen postat av Mu(sic)
                                Det måste ja ha varit kul Jag såg ett yngel när min började men sen har jag inte sett några fler. Bara att hon var smal igen morgonen efter
                                Den är den minsta honan - trodde inte att hon var redo för någon kull än, men det ska börjas i tid verkar det som . Det skulle vara skoj om någon klarar sig.

                                //Inger
                                "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                                Kommentar

                                Arbetssätt...