Mot nya mål med dvärgciklider...å lite annat

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Inger H

    • December 2008
    • 11247

    Ursprungligen postat av ansjo
    Jag tror nog att de färgar ut senare, de är väl inte fullvuxna ännu?
    Ja så är det nog, jag har inte ens tänkt så långt . Hoppas att dom växer fort, det pågår ju en fototävling nu

    //Inger
    "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

    Kommentar

    • Inger H

      • December 2008
      • 11247

      Nyårsdagen har gått åt till städning, därefter en riktig storrengöring (skrubba skrubba) av alla fula alger 125 Juwel.
      Så nu ett tomt och innehållslöst kar.
      Jag trånar smått hysteriskt efter Apistogramma...igen i detta kar, men vet förstås hur det brukar sluta.
      Jag saknar dessa små ciklider jättemycket, och jag ska snoka reda på om det ändå inte finns någon liten rackare som kanske skulle kunna trivas hos mig

      //Inger
      "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

      Kommentar

      • PiaJo

        • August 2009
        • 13001

        Dessa små ciklider är beroendeframkallande
        vi skall nog kunna hitta nån som passar eller får du anpassa dig efter dem, du kan ju proppa karet tokfullt med rötter och löv så sänks ju Ph't lite
        /PIA

        Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

        Kommentar

        • Mu(sic)
          • March 2012
          • 2305

          Var det ph som gjorde att det inte funkade förut? Eller är det med tanke på flytten?

          Kommentar

          • Inger H

            • December 2008
            • 11247

            Ja Pia du vet ju hur det är. Vi har väl "hängt ihop" några år med dessa beroendeframkallande med både upp och en massa nedgångar både du och jag - mest jag då.

            Cathrin, vet inte - men förmodligen så är det vårat PH som spökar när det gäller dessa apisar som vill ha ett ganska så lågt PH (skyller på det).
            Nejdå, det beror inte på kommande flytt att jag har tömt karet - utan på dessa svartröda alger (som jag till slut inte orkade med) som helt tog över karet.

            Jag tar tacksamt emot råd hur jag undviker dessa alger fortsättningsvis. Som jag skrev tidigare, så har jag aldrig haft dessa tofs/penselalger (vet inte säkert vilken) under åren.

            //Inger
            "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

            Kommentar

            • PiaJo

              • August 2009
              • 13001

              Ja, vi har ju våra Apistogramma som vi båda gillar så mycket och jag har haft mina motgångar, med, det kan jag lova,.
              men får se dem som utmaningar istället för motgångar eller, tummar vi på det?
              /PIA

              Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

              Kommentar

              • PiaJo

                • August 2009
                • 13001

                Penselalgerna kommer jag inte att kommentera för du vet vad jag tycker om dessa
                /PIA

                Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                Kommentar

                • Mu(sic)
                  • March 2012
                  • 2305

                  Jag har massor av tofsalger både på växterna och rötterna och det enda som jag vet funkar är siamensis eftersom räkorna tydligen inte har överlevt hos mej. Men dom blir ju rätt stora och man ska ju ha flera stycken av dom så det blir inga den här gången.

                  Kommentar

                  • Inger H

                    • December 2008
                    • 11247

                    Blää, hos os har magsjukan kommit och hälsat på, så ligger i sängen helt slut och kollar på bilder av vackra regnbågsfiskar.

                    Iratherina Werneri, visst är den vacker. Villhakänsla kommer sakta krypande
                    Bifogade filer
                    "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                    Kommentar

                    • Tommy Vestlie
                      • August 2014
                      • 2097

                      Krya!
                      Proud member of Aquascapers of Sweden

                      Kommentar

                      • Marten64

                        • July 2012
                        • 1020

                        Ja visst är det en mycket vacker fisk, jag hade ett gäng för några år sedan men tyvärr gick de i en inte helt lyckad kombination med tetror och barber och blev inte så långlivade. De står även här på en önskelista. Krya på dig.
                        /Johan
                        / Johan 720 l. Regnbågsfisk, 375 l. Glossolepis Wanamensis, 142 l. -. Medlem i IRG.

                        Kommentar

                        • Inger H

                          • December 2008
                          • 11247

                          Short clip feeding my rainbowfish aquarium. Only changes are I trimmed back the red tiger lotus and I think it went dormant for a while. To replace the effec...


                          Vilken färgpalett, antar att ni har sett filmen.
                          Tack för krya på

                          //Inger
                          "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                          Kommentar

                          • Bluewing

                            • August 2012
                            • 10522

                            Inte vet jag varför, men regnbågsfiskar gör mig alltid glad. Mer livsglädje får man leta efter hos en fisk i akvarium. Det där var verkline en färgglad mix. Krya på dig! Magsjuka är inge höjdare.
                            Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                            Juwel Lido 120

                            Kommentar

                            • Dashivas
                              • December 2014
                              • 124

                              Dvärg ciklider är klart häftiga små rackare.
                              Gillar deras yngelvård.

                              Har själv 2 kakaduor och 3st elecric blue fjärils
                              http://imgi.se/image.php?dm=HQSU

                              Kommentar

                              • Mu(sic)
                                • March 2012
                                • 2305

                                Huvva [emoji15] Krya på dej!

                                Kommentar

                                Arbetssätt...