Mot nya mål med dvärgciklider...å lite annat

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • PiaJo

    • August 2009
    • 13001

    Ursprungligen postat av ansjo
    En orsak varför kar med ungfödare sällan har proteinhinna.
    Tur att jag skall kika efter ungfödare imorgon
    /PIA

    Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

    Kommentar

    • PiaJo

      • August 2009
      • 13001

      Ursprungligen postat av Inger H
      Sörplar vatten just för en minut sen (jag ska​ putsa rutorna på tisdag)

      //Inger
      Äsch, det där är väl inget då skulle du se mina rutor
      fin svärdbärare! Vilken sort är det?
      /PIA

      Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

      Kommentar

      • Shepard

        • March 2003
        • 13992

        Ser ut som en blandning mellan vanlig grön, och wagtail.
        "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
        Min profil
        Mitt galleri

        Kommentar

        • Inger H

          • December 2008
          • 11247

          Ursprungligen postat av PiaJo
          Äsch, det där är väl inget då skulle du se mina rutor
          fin svärdbärare! Vilken sort är det?
          Kom nu inte med svåra frågor, jag vet inte vad jag köper ibland

          //Inger
          "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

          Kommentar

          • PiaJo

            • August 2009
            • 13001

            Ursprungligen postat av Inger H
            Kom nu inte med svåra frågor, jag vet inte vad jag köper ibland

            //Inger
            Men Inger då
            tror det är nån blandning då, för hade det varit en speciell så hade du kommit ihåg det
            /PIA

            Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

            Kommentar

            • PiaJo

              • August 2009
              • 13001

              Inger, kör med blixten på en gång så får du se hur de "lyser" upp, de blir de extra fina
              /PIA

              Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

              Kommentar

              • Inger H

                • December 2008
                • 11247

                Ursprungligen postat av PiaJo
                Inger, kör med blixten på en gång så får du se hur de "lyser" upp, de blir de extra fina
                Jag hade inte tid att sätta på blixten just då, men den ligger i alla fall bredvid datorn nu
                Här måste också tränas, fast jag skulle behöva lite nytt att fota . Vet ju några som säkert har använt sin kamera ganska så flitigt under sina många fiskresor och fotat massor av kuliga akvarierelaterade objekt

                //Inger
                "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                Kommentar

                • PiaJo

                  • August 2009
                  • 13001

                  Inger, känner mig lite delvis träffad där .. och jag kan säga att under resorna blir det inga bra bilder för mig, det är oftas mycket svårt att få till bra bilder dels pga skitiga rutor, fiskar som är stressade mm mm, kan räkna upp mycket som gör det svårt för mig så de bästa fotona tas hemma i lugn och ro
                  /PIA

                  Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                  Kommentar

                  • Mu(sic)
                    • March 2012
                    • 2305

                    Jag skulle kunna tänka mej att skaffa en liten kamera som funkar bättre än iphonen åtminstone. Få lite skarpare bilder och kanske kanske hinna med en och annan fisk också. Det skulle va kul [emoji2]

                    Kommentar

                    • Inger H

                      • December 2008
                      • 11247

                      Ursprungligen postat av PiaJo
                      Inger, känner mig lite delvis träffad där .. och jag kan säga att under resorna blir det inga bra bilder för mig, det är oftas mycket svårt att få till bra bilder dels pga skitiga rutor, fiskar som är stressade mm mm, kan räkna upp mycket som gör det svårt för mig så de bästa fotona tas hemma i lugn och ro
                      Okey då

                      //Inger
                      "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                      Kommentar

                      • Inger H

                        • December 2008
                        • 11247

                        Ursprungligen postat av Mu(sic)
                        Jag skulle kunna tänka mej att skaffa en liten kamera som funkar bättre än iphonen åtminstone. Få lite skarpare bilder och kanske kanske hinna med en och annan fisk också. Det skulle va kul [emoji2]
                        ...och vara med i fototävlingen också

                        //Inger
                        "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                        Kommentar

                        • Mu(sic)
                          • March 2012
                          • 2305

                          JAAAA!!! Eller nä.... [emoji15]

                          Kommentar

                          • Inger H

                            • December 2008
                            • 11247

                            Nu har jag tömt 125:an på fiskar (fördelade i dom andra karen), vatten och växter. Orkade inte längre sitta och titta in på alla svarta jädrans penselalger, som täckte absolut allt i karet. Undrar om alla sporer dör om karet får stå torrt ett tag?
                            Det är konstigt, jag har haft dom flesta alger i karen under åren men inte penselalger, så frågan är, varför har dessa helt plötsligt tittat in? Dom går ju ta mig sjutton inte att utrota.
                            Dessutom har jag skrotet i två kar till, men hålls efter ganska så bra av ancistrus och svärdbärarna.

                            //Inger
                            "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                            Kommentar

                            • Inger H

                              • December 2008
                              • 11247

                              Medan jag ännu känner mig lite sådär grinig, så slutade innerfiltret i 220 att funka nu efter Vb. Jag har haft detta tillsammans med Fluvalytterfiltret eftersom flåset i det har börjat att avta (har gjort rent allt efter konstens alla regler).
                              Nu kommer jag att beställa ett nytt 2217 eller uppåt, kanske behöver jag ett lite större till det här karet?

                              //Inger
                              "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                              Kommentar

                              • Tommy Vestlie
                                • August 2014
                                • 2097

                                Ursprungligen postat av Inger H
                                Medan jag ännu känner mig lite sådär grinig, så slutade innerfiltret i 220 att funka nu efter Vb. Jag har haft detta tillsammans med Fluvalytterfiltret eftersom flåset i det har börjat att avta (har gjort rent allt efter konstens alla regler).
                                Nu kommer jag att beställa ett nytt 2217 eller uppåt, kanske behöver jag ett lite större till det här karet?

                                //Inger
                                Ursäkta korkad fråga men har du testat att knacka lite hårt på pumpen eller rent utav skaka om den ordentligt? Det har hänt mig ett antal ggr efter vattenbyte att Juwel pumpen inte startat efter att den stått till efter just VB. Skakar om den ordentlig och då går den igång.
                                Proud member of Aquascapers of Sweden

                                Kommentar

                                Arbetssätt...