Mot nya mål med dvärgciklider...å lite annat

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Inger H

    • December 2008
    • 11247

    ...det måste väl ändå finnas en hel del som har dessa i sina kar - så varför så få bilder?

    //Inger
    "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

    Kommentar

    • PiaJo

      • August 2009
      • 13001

      Ursprungligen postat av Inger H
      ...det måste väl ändå finnas en hel del som har dessa i sina kar - så varför så få bilder?

      //Inger
      jag kan hålla med om att det är väldigt få bilder på levandefödare överlag.
      /PIA

      Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

      Kommentar

      • Mu(sic)
        • March 2012
        • 2305

        Mitt intryck är att ciklider är mest populära.

        Kommentar

        • Inger H

          • December 2008
          • 11247

          Det kan väl vara så, att ciklider (dvärgciklider i mitt fall) har lite mer "spännande" lekbeteende - det tycker jag med iof. Fast studerar man dessa svärdbärare riktigt noga, så är deras lekbeteende också spännande - ingen art är den andra lik

          //Inger
          "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

          Kommentar

          • Mu(sic)
            • March 2012
            • 2305

            För mej är de flesta fiskar spännande just nu [emoji6] vill prova på alla [emoji2]

            Kommentar

            • Inger H

              • December 2008
              • 11247

              Ursprungligen postat av Mu(sic)
              För mej är de flesta fiskar spännande just nu [emoji6] vill prova på alla [emoji2]
              Det är väldigt sunt tänk Cathrin

              //Inger
              "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

              Kommentar

              • ansjo
                • November 2005
                • 29967

                Ungfödare är ofta lite stirriga, och många gånger svårfotade. Testa att ta en bra bild på en Endlers...
                Även jag gillar ungfödare, trots att de får så liten plats i rampljuset.
                /Anders

                Medlem i NCS - givetvis!

                Kommentar

                • PiaJo

                  • August 2009
                  • 13001

                  Ursprungligen postat av ansjo
                  Ungfödare är ofta lite stirriga, och många gånger svårfotade. Testa att ta en bra bild på en Endlers...
                  Även jag gillar ungfödare, trots att de får så liten plats i rampljuset.
                  Det är nästan omöjligt att ta en bra bild på dessa, har testat många gånger med samma resultat

                  är lite sugen på en ny sort till mitt lilla kar
                  /PIA

                  Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                  Kommentar

                  • Bluewing

                    • August 2012
                    • 10522

                    Jag gillar verkligen att det blir allt mer spridning på artdiskussionerna här på Zoopet. Roligt att ni (Pia, Inger, Music m.fl.) lyfter fram levandefödare. Det är så kul att ha en art med så stort självförtroende i karet som svärdbärare.
                    Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                    Juwel Lido 120

                    Kommentar

                    • Inger H

                      • December 2008
                      • 11247

                      Har du svärdbärare i ditt 180 Johnny (kanske har missat det)?

                      //Inger
                      "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                      Kommentar

                      • Bluewing

                        • August 2012
                        • 10522

                        Hade tidigare helt underbara röda svärdbärare där. Du kan se dem i denna bild på hela karet:
                        Klicka på bilden för större version

Namn: ImageUploadedByTapatalk1419663867.362307.jpg
Visningar: 1
Storlek: 294,8 KB
ID: 2165304
                        Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                        Juwel Lido 120

                        Kommentar

                        • Inger H

                          • December 2008
                          • 11247

                          Vad hände med dom?

                          //Inger
                          "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                          Kommentar

                          • Bluewing

                            • August 2012
                            • 10522

                            Jag fick ju in den där dj_a Camallanuseländet i detta karet och alla Svärdbärarna dog av antingen masken eller behandlingen. När de kortlivade Beckfordin börjar dö ut mera så kommer nya Svärdbärare att flytta in istället.
                            Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                            Juwel Lido 120

                            Kommentar

                            • Bluewing

                              • August 2012
                              • 10522

                              Hur trivs du förresten med dina regnbågar hittills Inger?
                              Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                              Juwel Lido 120

                              Kommentar

                              • Inger H

                                • December 2008
                                • 11247

                                Ursprungligen postat av Bluewing
                                Hur trivs du förresten med dina regnbågar hittills Inger?
                                Jag trivs jättebra med regnbågarna, så bra att jag bara vill ha fler Men jag får vänta med det...tror jag. Det är tur att jag bara har corysar och några ancistrusar som bottenfiskar i karet - andra skulle inte ha en chans att få i sig någon mat. Det är nästan så att dom ger sig på malfodret också

                                //Inger
                                "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                                Kommentar

                                Arbetssätt...