Mot nya mål med dvärgciklider...å lite annat

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • ansjo
    • November 2005
    • 29967

    Är det egen brunn på det nya stället?
    /Anders

    Medlem i NCS - givetvis!

    Kommentar

    • Inger H

      • December 2008
      • 11247

      Ursprungligen postat av ansjo
      Är det egen brunn på det nya stället?
      Anders, jag har startad en tråd som heter "Analys av djupborrad brunn", där kan du läsa om du vill

      //Inger
      "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

      Kommentar

      • Inger H

        • December 2008
        • 11247

        Ätit en tidig middag tillsamman med nära och kära - tidig därför att Håkan jobbar natt och måste sova lite innan nattpass.
        Jag sover inte ännu, har fotat mina nya innan matdags nu ikväll Några är väldigt tunna, så här måste gödas lite!
        Pia, blixten ligger fortfarande i låddan

        Jag tycker personligen att det känns tomt med bara sju av dessa snygga i karet. Kanske jag ändå ska frångå "att inte skaffa några nya fiskar" innan flytt.
        Lite fler regnbågar tror jag skulle sitta som en smeck

        //Inger
        Bifogade filer
        "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

        Kommentar

        • Bluewing

          • August 2012
          • 10522

          Jättefina Inger!
          Lite skumma färger på denna bild från idag men så här ser mina ut. Klart du ska ha fler än 7
          Klicka på bilden för större version

Namn: ImageUploadedByTapatalk1419025796.849944.jpg
Visningar: 1
Storlek: 254,7 KB
ID: 2165241
          Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
          Juwel Lido 120

          Kommentar

          • Inger H

            • December 2008
            • 11247

            Måste kolla fisklistorna igen, det finns ju en del vackra

            //Inger
            "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

            Kommentar

            • Mu(sic)
              • March 2012
              • 2305

              Jättetjusiga [emoji2] Jag tror att vi hade boesmani i ett kar då för hundra år sen men jag är inte säker.

              Kommentar

              • Inger H

                • December 2008
                • 11247

                Ursprungligen postat av Mu(sic)
                Jättetjusiga [emoji2] Jag tror att vi hade boesmani i ett kar då för hundra år sen men jag är inte säker.
                Ja, visst är dom fina
                "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                Kommentar

                • PiaJo

                  • August 2009
                  • 13001

                  Ursprungligen postat av Inger H
                  Ätit en tidig middag tillsamman med nära och kära - tidig därför att Håkan jobbar natt och måste sova lite innan nattpass.
                  Jag sover inte ännu, har fotat mina nya innan matdags nu ikväll Några är väldigt tunna, så här måste gödas lite!
                  Pia, blixten ligger fortfarande i låddan

                  Jag tycker personligen att det känns tomt med bara sju av dessa snygga i karet. Kanske jag ändå ska frångå "att inte skaffa några nya fiskar" innan flytt.
                  Lite fler regnbågar tror jag skulle sitta som en smeck

                  //Inger
                  fina!

                  Har ju en helröd variant på jobbet som är mycket fina med om du vill ha annan sort.
                  /PIA

                  Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                  Kommentar

                  • Inger H

                    • December 2008
                    • 11247

                    Ursprungligen postat av PiaJo
                    fina!

                    Har ju en helröd variant på jobbet som är mycket fina med om du vill ha annan sort.
                    Jag har köpt en annan sort idag (sex st. var ju himla tomt i karet med bara sju), trots att jag skrev att "inte fylla på med fler fiskar"
                    Fast man är ju inte sämre människa att man kan tänja på att "inte fylla på" en liiiten bit

                    //Inger
                    "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                    Kommentar

                    • PiaJo

                      • August 2009
                      • 13001

                      Ursprungligen postat av Inger H
                      Jag har köpt en annan sort idag (sex st. var ju himla tomt i karet med bara sju), trots att jag skrev att "inte fylla på med fler fiskar"
                      Fast man är ju inte sämre människa att man kan tänja på att "inte fylla på" en liiiten bit

                      //Inger
                      nänä... du skall ju flytta med dig karen så varför inte
                      /PIA

                      Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                      Kommentar

                      • Inger H

                        • December 2008
                        • 11247

                        Ursprungligen postat av PiaJo
                        nänä... du skall ju flytta med dig karen så varför inte
                        Törs faktiskt inte tänka på flytt av karen - huvva vilken pers!

                        //Inger
                        "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                        Kommentar

                        • Bluewing

                          • August 2012
                          • 10522

                          Vilken "annan sort" bidde det?
                          Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                          Juwel Lido 120

                          Kommentar

                          • Inger H

                            • December 2008
                            • 11247

                            Ursprungligen postat av Bluewing
                            Vilken "annan sort" bidde det?
                            Nyfiken i en strut .
                            Det blev dom som fanns på affären, Boeseman´s 6st, utvalda av mig själv. Nyss matade - vilken glupande aptit, trots bara några få timmar i karet

                            //Inger
                            "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                            Kommentar

                            • Marten64

                              • July 2012
                              • 1020

                              Hej Inger, vad roligt att du köpt regnbågar, nu för tiden är de det ända som fyller mina kar. Hos mig i mitt 720 liters kar är Boesemani de dominerande. De leker på de attraktiva morgontimmarna där efter följer mina Glossolepis Incisus, dagen avslutas med Melanotaenia Splendida som har tagit kvällspasset till lekperiod. Dina regnbågar kanske ännu är unga och inte riktigt kommit igång med lek.

                              /Johan
                              / Johan 720 l. Regnbågsfisk, 375 l. Glossolepis Wanamensis, 142 l. -. Medlem i IRG.

                              Kommentar

                              • Inger H

                                • December 2008
                                • 11247

                                Ursprungligen postat av Marten88
                                Hej Inger, vad roligt att du köpt regnbågar, nu för tiden är de det ända som fyller mina kar. Hos mig i mitt 720 liters kar är Boesemani de dominerande. De leker på de attraktiva morgontimmarna där efter följer mina Glossolepis Incisus, dagen avslutas med Melanotaenia Splendida som har tagit kvällspasset till lekperiod. Dina regnbågar kanske ännu är unga och inte riktigt kommit igång med lek.

                                /Johan
                                Hejsan Johan, så kul att du kikar in i tråden Denna art är ju helt ny för mig, så det är himla kul att du berättar om dina regnbågar.
                                Jag är lite osäker inrednignsmässigt, så några bilder på hur du har inrett för att dom ska komma till sin rätt skulle uppskattas.

                                //Inger
                                "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                                Kommentar

                                Arbetssätt...