Mot nya mål med dvärgciklider...å lite annat

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Bluewing

    • August 2012
    • 10522

    Ursprungligen postat av Inger H
    ..."gullefjun" var inte det minsta tuff - tvärtom. Hmmm, har du fått den uppfattningen Johnny?

    //Inger
    Jodå. Blev man påstridig och tjatig kunde man märka det. Inte alls som du Inger som ju är en mjukis deluxe
    Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
    Juwel Lido 120

    Kommentar

    • Tommy Vestlie
      • August 2014
      • 2097

      I have failed
      Proud member of Aquascapers of Sweden

      Kommentar

      • Bluewing

        • August 2012
        • 10522

        Ursprungligen postat av Shepard
        Hehe, tog ett tag innan jag begrep vem du menade med fåraherde Det är fåraherde lite felstavat, och är egentligen namnet på en spelkaraktär

        Men måste säga att det är en tjusig och välväxt skäggmunsmalshane på din bild
        Ok. Då fattar jag, men kul är det. Ancistrushanen blev ett felköp. Han är köpt som röd ancistrus. Men han blev ju helt grå. Det kan ju vem som helst se med ögonen i behåll. Har försökt reklamera honom men det var helt omöjligt.
        Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
        Juwel Lido 120

        Kommentar

        • Shepard

          • March 2003
          • 13992

          Ursprungligen postat av Bluewing
          Ok. Då fattar jag, men kul är det. Ancistrushanen blev ett felköp. Han är köpt som röd ancistrus. Men han blev ju helt grå. Det kan ju vem som helst se med ögonen i behåll. Har försökt reklamera honom men det var helt omöjligt.
          Jaså, jag tyckte han såg ut som en tjusig Ancistrus dolichopterus (blå antennmal)
          "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
          Min profil
          Mitt galleri

          Kommentar

          • Bluewing

            • August 2012
            • 10522

            Jodå det kan det säkert vara. Men då är han felmärkt. Men börjar bli van med honom ändå så han får vara kvar.
            Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
            Juwel Lido 120

            Kommentar

            • Bluewing

              • August 2012
              • 10522

              Ursprungligen postat av Tommy Vestlie
              I have failed
              Japp det kan man säga eller å andra sidan är du kanske den enda här som är vuxen ;-)
              Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
              Juwel Lido 120

              Kommentar

              • Shepard

                • March 2003
                • 13992

                Ursprungligen postat av Bluewing
                Jodå det kan det säkert vara. Men då är han felmärkt. Men börjar bli van med honom ändå så han får vara kvar.
                Tills han växer ur karet i alla fall?
                "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                Min profil
                Mitt galleri

                Kommentar

                • Bluewing

                  • August 2012
                  • 10522

                  Sorry Inger men jag är trött mellan öronen och då blir jag helt odräglig. Menar inte att kidnappa tråden....
                  Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                  Juwel Lido 120

                  Kommentar

                  • Inger H

                    • December 2008
                    • 11247

                    Ursprungligen postat av Bluewing
                    Jodå. Blev man påstridig och tjatig kunde man märka det. Inte alls som du Inger som ju är en mjukis deluxe
                    Nu blir jag faktiskt lite full i skratt "påstridig och tjatig" - hur betedde jag mig då?

                    Mjukis deluxe idag; min lilla virvelvind (chinese crested powderpuff) har kräks och haft diarreé hela dagen, jag har varannan timme nu i eftermiddag vätskat henne med vätskeersättning via en spruta, helt klart har hon ätit nåt skit i skogen. Lykke är helt slut.

                    Vår jaktgolden jagade en räv i morse under skogspromenad med husse. Hennes ena "sporre" gick ur led under racet - hon bara skrek av smärta, så akutbesök hos vet. för att rikta den rätt igen.
                    Så tårar har runnit idag på "tuffa" gullefjun Avskyr när det blir skit med djuren!

                    Just nu så ser jag att mina regnbågar får mer å mer färg, så kul att se

                    //Inger
                    "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                    Kommentar

                    • PiaJo

                      • August 2009
                      • 13001

                      Hur mår vovvarna idag?
                      /PIA

                      Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                      Kommentar

                      • Inger H

                        • December 2008
                        • 11247

                        Ursprungligen postat av PiaJo
                        Hur mår vovvarna idag?
                        Tack bra Pia . Risavkok och sönderkokt ris i miniportioner flera ggr/dag botar alltid magskit - funkar nog på oss människor också beroende på vad magåkomman beror på förstås

                        Nya regnbågsfiskarna mår också bra, äter som bara den och blänger på mig så fort jag visar mig

                        //Inger
                        "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                        Kommentar

                        • PiaJo

                          • August 2009
                          • 13001

                          Gott att höra!

                          Bilder på regnbågar hade inte varit fel
                          /PIA

                          Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                          Kommentar

                          • Inger H

                            • December 2008
                            • 11247

                            Ursprungligen postat av PiaJo
                            Gott att höra!

                            Bilder på regnbågar hade inte varit fel
                            Det kommer bilder snart, ska leta efter blixten först

                            Det som kommer att bli lite trist, när man som jag har bytt ut arter som dvärgciklider, som har funnits i mina kar i så många år - till levandefödare och regnbågsfiskar är, att det inte finns så många att "bolla" och "surra" med längre. Bluewing förstås har ju regnbågar, så vi kommer förstås att surra på som vanligt

                            //Inger
                            "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                            Kommentar

                            • Bluewing

                              • August 2012
                              • 10522

                              Mot nya mål med dvärgciklider...å lite annat

                              Spännande att få se bilder. Men det är så som du säger. Man kan tro att man börjat med aborrar. Ungefär så stort är intresset generellt faktiskt här på Zoopet trots att det finns så många vackra och välväxta regnbågsarter. Dessa arter är ju så här vackra även i de rena naturformerna.
                              Men jag lovar att prata med dig

                              Men vi får se vad du tycker om dem, Inger. Vänta bara tills du får några fullt utvuxna hanar på modiga 13 cm som spärrar upp sig i kamp. Det svåra är att mata måttligt då maten försvinner så fort att man tror man glömt att lägga i maten.
                              Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                              Juwel Lido 120

                              Kommentar

                              • Inger H

                                • December 2008
                                • 11247

                                ...fast självklart kommer även några medelstora ciklider fortsättningsvis att finnas i något av mina kar - kanske ...
                                Men eftersom att vi ska flytta om en sådär åtta månader + så tänker jag inte fylla på med något nytt. Vattenanalysen kommer att få bestämma hur det blir - eller inte blir ...

                                Johnny, jag ser redan hur vackra mina nya kommer att bli

                                //Inger
                                Senast redigerad av Inger H; 18 December 2014, 21:27.
                                "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                                Kommentar

                                Arbetssätt...