Mot nya mål med dvärgciklider...å lite annat

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Inger H

    • December 2008
    • 11247

    Många tycker väl inte att svärdbärare är så intressanta, det trodde väl inte jag heller. Men jäklar vad jag gillar dessa färgklickar - faktiskt så mycket att jag inte kunde låta bli att köpa en kille å tjej till igår - åt det rödare hållet, är ju jul snart

    Aningen svårt var det att få till skärpan riktig på dessa pigga
    Bifogade filer
    "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

    Kommentar

    • HeidiH
      • October 2014
      • 629

      Men jag har oxå alltid tänkt på dem som trista! Men tycker sjukt mkt om dem! Är ju precis överallt!! Urmysiga! Inte läst på ett tag nu, hur många yngel från de gröna har klarat sig? Har du dem i samma kar?

      Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2

      Kommentar

      • Inger H

        • December 2008
        • 11247

        Ursprungligen postat av HeidiH
        Men jag har oxå alltid tänkt på dem som trista! Men tycker sjukt mkt om dem! Är ju precis överallt!! Urmysiga! Inte läst på ett tag nu, hur många yngel från de gröna har klarat sig? Har du dem i samma kar?

        Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2
        Inte ett endaste liten yngel har jag sett, men kanske dom finns någonstans bland växterna, fast förmodligen har dom blivit till mat . Det finns två trinda damer till, så kanske...

        //Inger
        "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

        Kommentar

        • Inger H

          • December 2008
          • 11247

          Håller just på att koppa in mina allra första regnbågsfiskar, en har dött i påsen under transporten. Bara att hoppas på att resten klarar omställningen.

          //Inger
          "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

          Kommentar

          • Tommy Vestlie
            • August 2014
            • 2097

            Kul, stort lycka till!
            Proud member of Aquascapers of Sweden

            Kommentar

            • Inger H

              • December 2008
              • 11247

              Ursprungligen postat av Tommy Vestlie
              Kul, stort lycka till!
              Tack

              //Inger
              "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

              Kommentar

              • Bluewing

                • August 2012
                • 10522

                Regnbågsfiskar är lite känsliga just vid transport och vattenbyten men är robusta när de väl landat i karet. En av mina första var också död vid hemkomst.
                Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                Juwel Lido 120

                Kommentar

                • Inger H

                  • December 2008
                  • 11247

                  Ursprungligen postat av Bluewing
                  Regnbågsfiskar är lite känsliga just vid transport och vattenbyten men är robusta när de väl landat i karet. En av mina första var också död vid hemkomst.
                  Jo jag har läst om det, just nu ser i alla fall dom sju återstående väldigt pigga ut efter landningen i karet.

                  //Inger
                  "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                  Kommentar

                  • Mu(sic)
                    • March 2012
                    • 2305

                    Spännande!

                    Kommentar

                    • Shepard

                      • March 2003
                      • 13992

                      Ursprungligen postat av Inger H
                      Många tycker väl inte att svärdbärare är så intressanta, det trodde väl inte jag heller. Men jäklar vad jag gillar dessa färgklickar - faktiskt så mycket att jag inte kunde låta bli att köpa en kille å tjej till igår - åt det rödare hållet, är ju jul snart

                      Aningen svårt var det att få till skärpan riktig på dessa pigga
                      Fina Men hon ser lite skum ut i snoken? Och se'n vet jag inte, men att första strålen i analfenan är så grov, och lite färgad, gör att det ser ut som att h*n kommer att bli hane vartefter?
                      "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                      Min profil
                      Mitt galleri

                      Kommentar

                      • Bluewing

                        • August 2012
                        • 10522

                        Mina största Parkinsons är nu ca 9-10 cm Hade i 40 st. och en dog vid leverans och en fick balansproblem och fick hjälp till de sällare jaktmarkerna. De 38 jag har kvar äter kopiöst och nyfiken på allt och de håller till i alla nivåer i karet. De gillar att vattnet har fart
                        Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                        Juwel Lido 120

                        Kommentar

                        • Bluewing

                          • August 2012
                          • 10522

                          Jag tycker förresten att det är så roligt med alla avatarer och namn. Jag menar Music med en bild på en bil och Fåraherde med bild på en bil. Själv heter jag ju blåvinge och har en bild på en Ancistrus. Man blir glad av det hela. Tidigare fanns det en tuff kvinna som hette gullefjun också.....
                          Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                          Juwel Lido 120

                          Kommentar

                          • Inger H

                            • December 2008
                            • 11247

                            Ursprungligen postat av Bluewing
                            Jag tycker förresten att det är så roligt med alla avatarer och namn. Jag menar Music med en bild på en bil och Fåraherde med bild på en bil. Själv heter jag ju blåvinge och har en bild på en Ancistrus. Man blir glad av det hela. Tidigare fanns det en tuff kvinna som hette gullefjun också.....
                            ..."gullefjun" var inte det minsta tuff - tvärtom. Hmmm, har du fått den uppfattningen Johnny?

                            //Inger
                            "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                            Kommentar

                            • Mu(sic)
                              • March 2012
                              • 2305

                              Ursprungligen postat av Bluewing
                              Jag tycker förresten att det är så roligt med alla avatarer och namn. Jag menar Music med en bild på en bil och Fåraherde med bild på en bil. Själv heter jag ju blåvinge och har en bild på en Ancistrus. Man blir glad av det hela. Tidigare fanns det en tuff kvinna som hette gullefjun också.....

                              Bilden på mej var ganska missvisande enär den är fem år gammal. Är vääääldigt dålig på att ta selfies så jag valde nåt vackert och spännande istället [emoji6]

                              Kommentar

                              • Shepard

                                • March 2003
                                • 13992

                                Ursprungligen postat av Bluewing
                                Jag tycker förresten att det är så roligt med alla avatarer och namn. Jag menar Music med en bild på en bil och Fåraherde med bild på en bil. Själv heter jag ju blåvinge och har en bild på en Ancistrus. Man blir glad av det hela. Tidigare fanns det en tuff kvinna som hette gullefjun också.....
                                Hehe, tog ett tag innan jag begrep vem du menade med fåraherde Det är fåraherde lite felstavat, och är egentligen namnet på en spelkaraktär

                                Men måste säga att det är en tjusig och välväxt skäggmunsmalshane på din bild
                                "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                                Min profil
                                Mitt galleri

                                Kommentar

                                Arbetssätt...