Mot nya mål med dvärgciklider...å lite annat

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Bluewing

    • August 2012
    • 10522

    Vad roligt att du fastnat för just Parkinson. Det är ju den jag har själv. Ska bli kul att se vad du tycker. Men inte vet jag om de växer långsamt direkt En av hanarna börjar få allt mer färger och är riktigt grann. De kommer att bli så läckra i ditt större kar sedan. Då ska du få se på muskulösa kvicksilver
    Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
    Juwel Lido 120

    Kommentar

    • Inger H

      • December 2008
      • 11247

      Aha du har den, det har jag missat . Det visar sig hur fort växthastigheten går - och framförallt att dom överlever

      //Inger
      "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

      Kommentar

      • Mu(sic)
        • March 2012
        • 2305

        Ursprungligen postat av Inger H
        Ja Johnny, jag vet ju egentligen inte vad jag ger mig in på - men känner att detta kommer att bli kul. Jag har ju redan fattat tycke för svärdbärarna - granna som få och hur kul som helst att kolla på

        Jag har beställt M. Parkinsoni (olika stavningar överallt), efter att ha kollat på massor av filmer på YT - bära eller brista, men så får det bli .

        I går kväll höll denna Svärdbäraredam på att spricka - i morse var hon smal igen. Ser inte ett endaste yngel, men tjocka magar på en del invånare
        Min svärdbärarhona har varit tjock hur länge som helst. Men hon var ganska smal ett par dagar för nån vecka sen, sen blev hon skitjtock igen. Jag är helt förvirrad jag Har inte sett varken yngel eller proppmätta fiskar...

        Kommentar

        • Inger H

          • December 2008
          • 11247

          Ursprungligen postat av Mu(sic)
          Min svärdbärarhona har varit tjock hur länge som helst. Men hon var ganska smal ett par dagar för nån vecka sen, sen blev hon skitjtock igen. Jag är helt förvirrad jag Har inte sett varken yngel eller proppmätta fiskar...
          Var så säker, att vissa fiskar smörjer kråset

          //iIger
          "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

          Kommentar

          • Mu(sic)
            • March 2012
            • 2305

            Ja man kan ju tycka att det borde ha blitt nåt [emoji2] Men jag har nollkoll [emoji6]

            Kommentar

            • Tommy Vestlie
              • August 2014
              • 2097

              Ursprungligen postat av Inger H
              Igår kväll var jag ensam hemma, så vad passar bättre då än att dona lite med något av karen. Så blev det, jag flyttade över fiskarna som fanns i mitt 180L Juwel (inte corysarna och ancistrusarna) till 350L Juwelkaret, så där är just nu en fisksoppa som består av div. tetror, Sajicor, Bolivianska fjärilsciklider och en ensam Apistogrammahane. Konstigt nog så verkar det fungera perfekt. Bolivianerna fick en så himla fin färg helt plötsligt och Sajicorna verkar gilla dessa nya kompisar - peppar peppar...

              Jag har formligen slukat alla sidor som finns att läsa, om vilka arter som gillar (detta omtalade) högt Ph.
              Så slutligen bestämde jag mig för regnbågsfiskar (har aldrig provat på dessa snygga), impulsiv som jag är på gott och ont . Så det är anledningen till att mitt 180L nu nästan är tomt på fiskar.

              Åtta regnbågsfiskar är beställda, dessa är runt 4cm, men blir betydligt större som vuxna. Tanken är, att när dom har vuxit på sig, så kommer dom att flyttas till det större Juwelkaret. Förhoppningsvis så växer dom inte så fort - så när det blir flytt nästa höst och om allt kommer att fungera så blir det lite omflyttningar i mina fyra kar

              //Inger
              Spännande, ser fram emot bilder efter leverans
              Proud member of Aquascapers of Sweden

              Kommentar

              • Inger H

                • December 2008
                • 11247

                Ursprungligen postat av Mu(sic)
                Ja man kan ju tycka att det borde ha blitt nåt [emoji2] Men jag har nollkoll [emoji6]
                Vilken fiskart det än gäller Cathrin, så gillar dom nog pinfärskt levande foder

                //Inger
                "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                Kommentar

                • Inger H

                  • December 2008
                  • 11247

                  Ursprungligen postat av Tommy Vestlie
                  Spännande, ser fram emot bilder efter leverans
                  Ja Tommy, bilder blir det var så säker - förhoppningsvis får jag hem dom på onsdag, fast man kan aldrig vara säker på det

                  //Inger
                  "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                  Kommentar

                  • Mu(sic)
                    • March 2012
                    • 2305

                    Ursprungligen postat av Inger H
                    Vilken fiskart det än gäller Cathrin, så gillar dom nog pinfärskt levande foder

                    //Inger
                    [emoji13]

                    Kommentar

                    • PiaJo

                      • August 2009
                      • 13001

                      Så kul med regnbågar, vi har en annan sort på jobbet och de är vackra!

                      Ser fram emot bilder jag
                      /PIA

                      Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                      Kommentar

                      • Inger H

                        • December 2008
                        • 11247

                        Ja, det känns så kul så Tanken sedan är att jag kommer ha ett kar med levandefödare, ett med regnbågar och två med några arter av små ciklider (om nu alla karen blir kvar). Sen ska jag försöka att inte fylla på med flera fiskar på många månader framöver, hur nu det ska gå till

                        //Inger
                        "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                        Kommentar

                        • Bluewing

                          • August 2012
                          • 10522

                          Roligt med fiskarna du planerar. Tror dina planer blir kanon [emoji106]
                          Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                          Juwel Lido 120

                          Kommentar

                          • Inger H

                            • December 2008
                            • 11247

                            Ursprungligen postat av Bluewing
                            Roligt med fiskarna du planerar. Tror dina planer blir kanon [emoji106]
                            Hoppas på det jag med Johnny

                            //Inger
                            "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                            Kommentar

                            • Bluewing

                              • August 2012
                              • 10522

                              Mot nya mål med dvärgciklider...å lite annat

                              Jag tror det är så, Inger att när du nu till slut börjar köpa fisk som är som skapade för Norrland kommer du att få mera normala proportioner på problem med inköpt fisk. Så då blir det roligare och mindre frustrerande
                              Senast redigerad av Bluewing; 14 December 2014, 20:13.
                              Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                              Juwel Lido 120

                              Kommentar

                              • Inger H

                                • December 2008
                                • 11247

                                Ursprungligen postat av Bluewing
                                Jag tror det är så, Inger att när du nu till slut börjar köpa fisk som är som skapade för Norrland kommer du att få mera normala proportioner på problem med inköpt fisk. Så det blir det roligare och mindre frustrerande
                                Du har nog rätt. Norrlandsfiskar bör det stå på fisklistorna, då blir det lätt att pricka in rätt på en gång

                                //Inger
                                "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                                Kommentar

                                Arbetssätt...