Mot nya mål med dvärgciklider...å lite annat

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • PiaJo

    • August 2009
    • 13001

    Ja, varför gjorde du inte

    jag har med fått upp ögonen för ungfödare, gillar dessa mer och mer men vill ha varianter där honan är lite mer färgad än helt grå
    /PIA

    Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

    Kommentar

    • Inger H

      • December 2008
      • 11247

      Ursprungligen postat av PiaJo
      Ja, varför gjorde du inte

      jag har med fått upp ögonen för ungfödare, gillar dessa mer och mer men vill ha varianter där honan är lite mer färgad än helt grå
      Ja, här är ju honorna också färggranna . Ett plus också att Svärdbärare ska trivas i vårat vatten - än så länge i alla fall, fortsättning följer i en annan tråd om det.

      //Inger
      "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

      Kommentar

      • Mu(sic)
        • March 2012
        • 2305

        Ursprungligen postat av PiaJo
        Ja, varför gjorde du inte

        jag har med fått upp ögonen för ungfödare, gillar dessa mer och mer men vill ha varianter där honan är lite mer färgad än helt grå
        Det enda som skiljer mina svärdbärare är hanens svärd som också är svart längs kanterna. Honan är lika fin som honom [emoji4]

        Kommentar

        • heba
          • September 2013
          • 847

          Vilka fina svärbärare, gillade dom grön/orange/svarta Kul att prova något nytt!
          /Helene

          180 liter växt- räk- och guppykar samt 275 liter SA-inspirerat.

          Kommentar

          • Inger H

            • December 2008
            • 11247

            Ursprungligen postat av heba
            Vilka fina svärbärare, gillade dom grön/orange/svarta Kul att prova något nytt!
            Ja Helene, alltid kul att prova nytt

            //Inger
            "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

            Kommentar

            • Inger H

              • December 2008
              • 11247

              Är inte speciellt mycket "fart" på mig för tillfället, eftersom jag/vi har en del otrevliga vattenvärden som det för tillfället grävs djupt i av undertecknad.

              I alla fall så läste jag, att Svärdbärare gillar Zuccini (stavning) - och det gör dom verkligen. Nytt för dom, men efter lite svassande runt omkring, så gav dom sig på det götta

              //Inger
              "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

              Kommentar

              • Mu(sic)
                • March 2012
                • 2305

                Det blir lite gruff om squashen i mitt kar när två ancistrusar ska dela med svärdbärarna och paletterna. Lika med ärtor också [emoji4]

                Kommentar

                • Inger H

                  • December 2008
                  • 11247

                  Ursprungligen postat av Mu(sic)
                  Det blir lite gruff om squashen i mitt kar när två ancistrusar ska dela med svärdbärarna och paletterna. Lika med ärtor också [emoji4]
                  Mina Ancitrus äter icke squash (aha det är så det stavas), fast dom kanske måste vänja sig

                  //Inger
                  "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                  Kommentar

                  • Mu(sic)
                    • March 2012
                    • 2305

                    Squash brukar jag skriva (säja) för jag är osäker på stavningen jag också

                    Kommentar

                    • Tommy Vestlie
                      • August 2014
                      • 2097

                      Min Ancistrus är väldigt aktiv när jag matar med Artemia samt flingfoder av olika sorter men rör inte Zuccini. L177 Golden Nugget älskar dock att ligga på en Zuccini och tugga i sig men verkar inte röra något annat.
                      Proud member of Aquascapers of Sweden

                      Kommentar

                      • Likan
                        • April 2012
                        • 2611

                        Såg svärdbärare i en djuraffär idag som åt morot. som tips. Zucchini btw.
                        450l, 350l, 125l, 54l och 45l. Fokus på malar, tillsammans med gott & blandat.

                        Kommentar

                        • Inger H

                          • December 2008
                          • 11247

                          Kommer att testa morot, tack för tips

                          //Inger
                          "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                          Kommentar

                          • Mu(sic)
                            • March 2012
                            • 2305

                            Såg i Bluewings tråd att malar tycker om det. Skulle jag aldrig ha trott [emoji6]

                            Kommentar

                            • Inger H

                              • December 2008
                              • 11247

                              Ursprungligen postat av Mu(sic)
                              Såg i Bluewings tråd att malar tycker om det. Skulle jag aldrig ha trott [emoji6]
                              Ja, fast Ernst är ju en bulldozer utan dess like Mina ancistrus verkar vara väldigt kräsna faktiskt - ärtor ikväll, får se om dom finns några kvar i morrn.
                              Tack Cathrin för pepping både här å där

                              //Inger
                              "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                              Kommentar

                              • Mu(sic)
                                • March 2012
                                • 2305

                                Ja men jag tycker verkligen inte att du ska ge upp! Om inte annat får du väl frakta dit vattnet. Som man gör när man åker till sin lilla primitiva stuga och myser [emoji6] Fast i större mängder kanske... Nä nu blev det nog en irish cofee för mycke [emoji12]

                                Kommentar

                                Arbetssätt...