Mot nya mål med dvärgciklider...å lite annat

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Inger H

    • December 2008
    • 11247

    Ursprungligen postat av Bluewing
    Så spännande det ska bli
    Ja, det tycker jag också, du vet det där med inredning är liksom inte min grej riktigt. Men det blir nog bra bara jag får hålla på hela fredagskvällen, men måste ju ta paus vid Idol

    //Inger
    "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

    Kommentar

    • Inger H

      • December 2008
      • 11247

      Tanken var att i kväll laga en god middag, men hinner inte det. Det blir köpepizza i stället - jag måste ju inreda klart

      //Inger
      "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

      Kommentar

      • ansjo
        • November 2005
        • 29967

        Inte det sämsta...
        /Anders

        Medlem i NCS - givetvis!

        Kommentar

        • PiaJo

          • August 2009
          • 13001

          Ursprungligen postat av Inger H
          Tanken var att i kväll laga en god middag, men hinner inte det. Det blir köpepizza i stället - jag måste ju inreda klart

          //Inger
          Det är inte illa det heller, ibland kan köpepizza vara mycket gott!
          /PIA

          Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

          Kommentar

          • Inger H

            • December 2008
            • 11247

            Ursprungligen postat av PiaJo
            Det är inte illa det heller, ibland kan köpepizza vara mycket gott!
            Den var skitagod, med ett glas rött till så blev den helt suverän
            Snart klar med karet.

            //Inger
            "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

            Kommentar

            • Inger H

              • December 2008
              • 11247

              Ursprungligen postat av ansjo
              Inte det sämsta...
              Nej, inte den bästa heller, men den duger gott - fast godare med Ingers hemlagade, då kryddad så vi får svettas lite

              //Inger
              "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

              Kommentar

              • Likan
                • April 2012
                • 2611

                Nu är det lördagmorgon. Några bilder?
                450l, 350l, 125l, 54l och 45l. Fokus på malar, tillsammans med gott & blandat.

                Kommentar

                • Inger H

                  • December 2008
                  • 11247

                  Ursprungligen postat av Likan
                  Nu är det lördagmorgon. Några bilder?
                  Haha, nej jag måste göra lite justeringar

                  //Inger
                  "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                  Kommentar

                  • Inger H

                    • December 2008
                    • 11247

                    Dom där justeringarna hanns inte med under dagen, men nu ikväll så har jag pillat lite. Blev ok nöjd. En hel del eklöv flyter fortfarande och landar på plats så småningom. Tror att jag aldrig haft så mycket växter som i det här karet. Nu är det bara invånare som fattas.
                    Det där svarta på bakgrunden är alger, som amanoräkorna jobbar med Sen är det helt klart en blickpunkt, men jag har två stag på ung. två dm på varje kortsida som tar bort en massa ljus - så därför denna "blickpunkt", som föredrar lite ljus.
                    Bifogade filer
                    Senast redigerad av Inger H; 23 November 2014, 07:18.
                    "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                    Kommentar

                    • Likan
                      • April 2012
                      • 2611

                      Grönt är skönt! Fint! Lite annorlunda Inger-stil. Det gör du bra.
                      450l, 350l, 125l, 54l och 45l. Fokus på malar, tillsammans med gott & blandat.

                      Kommentar

                      • Mu(sic)
                        • March 2012
                        • 2305

                        Vad fint Inger Jag börjar också känna igen Inger-stilen tror jag

                        Kommentar

                        • Inger H

                          • December 2008
                          • 11247

                          Ingerstilen i det här karet är inte riktigt som den brukar vara, men den här gången blir det inte heller några dvärgciklider

                          //Inger
                          "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                          Kommentar

                          • Bluewing

                            • August 2012
                            • 10522

                            Hur går det däruppe?
                            Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                            Juwel Lido 120

                            Kommentar

                            • Inger H

                              • December 2008
                              • 11247

                              Jag har just läst i din tråd om Diskusarnas slemhud. Några av mina - alltid samma Diskusar (tre) tappade också lite hud vid VB, aldrig resten av gruppen, men det är historia nu (saknar dom väldigt mycket).

                              Mina Kejsargobys finns sen igår i 220-karet, men har inte färgat ut än så länge, ska bli spännande att se framöver hur dom kommer utvecklas.
                              Annars så händer absolut ingenting i karen, inte minsta tillstymmelse till lek någonstans, jag blir riktigt avundsjuk på alla som har yngel

                              //Inger
                              "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                              Kommentar

                              • Mu(sic)
                                • March 2012
                                • 2305

                                Ynglen har gett mej en helt ny syn på hobbyn. Du har säkert lek snart du också [emoji2]

                                Kommentar

                                Arbetssätt...