Mot nya mål med dvärgciklider...å lite annat

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Inger H

    • December 2008
    • 11247

    Jag ska fundera på vad det blir - om det nu blir några nya invånare i karet, det får vila nu ett tag i alla fall

    //Inger
    "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

    Kommentar

    • PiaJo

      • August 2009
      • 13001

      Ursprungligen postat av Inger H
      Jag ska fundera på vad det blir - om det nu blir några nya invånare i karet, det får vila nu ett tag i alla fall

      //Inger
      Tycker du skall ha en "underhållsfisk" för filtret iallafall så att du inte behöver göra en nystart på det igen.
      Sätt i nån ungfödare eller nåt sånt och låt bara karet vara så har du det färdigt tills du vet vad du vill göra
      /PIA

      Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

      Kommentar

      • Inger H

        • December 2008
        • 11247

        Ursprungligen postat av PiaJo
        Tycker du skall ha en "underhållsfisk" för filtret iallafall så att du inte behöver göra en nystart på det igen.
        Sätt i nån ungfödare eller nåt sånt och låt bara karet vara så har du det färdigt tills du vet vad du vill göra
        Riktigt tomt är det inte, corysar, amano + alger finns kvar .

        //Inger
        "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

        Kommentar

        • Anne Gisela
          • October 2012
          • 425

          Nya stället låter helt fantastiskt! Men, få se nu, har jag inte sett hagar o hästar hos dig? Bar det är ju en dröm i sig att ha utanför fönstret...!


          Skickas från min iPad via Tapatalk
          Life's not about how to survive the storm, but how to dance in the rain.

          Juwel Rio 240 SA, Juwel Rio 125 TA, Fluval Edge 46 räkor

          Kommentar

          • Inger H

            • December 2008
            • 11247

            Du har sett helt rätt, men det är bara sambons häst som finns kvar nu, dom andra är hyresgäster

            //Inger
            "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

            Kommentar

            • Inger H

              • December 2008
              • 11247

              Fattas för tillfället lite/mycket av energi, men jag har i alla fall just rensat lite växter från stenull, som jag har köpt av en ganska så nystartat växtnätbutik här i Sundsvall - toppenfina växter Vet inte hur det är med reklam här på zoopet, så jag väntar med den.

              Tanken med dessa växter, är att dom ska placeras i 220-liters, som nästan är tomt på fiskar. Det "hemska" är, att jag vet inte riktigt hur jag ska inreda - eftersom jag inte vet vad jag skall ha för fiskar där. Jag är väldigt sugen på elliot, efter att ha kollad i Woods tråd, men sen är det liksom stopp.
              Det är så det är för tillfället

              //Inger
              "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

              Kommentar

              • Mu(sic)
                • March 2012
                • 2305

                Ja usch! "Jättehemskt" att behöva fundera och planera och drömma lite [emoji12]

                Kommentar

                • Inger H

                  • December 2008
                  • 11247

                  Ursprungligen postat av Mu(sic)
                  Ja usch! "Jättehemskt" att behöva fundera och planera och drömma lite [emoji12]
                  Ja, om du bara visste...

                  //Inger
                  "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                  Kommentar

                  • Bluewing

                    • August 2012
                    • 10522

                    I lite annan ordning än du skrev, men gällande butiken så nämner vi väl alla olika butiker som vi gillar och det handlar väl inte om reklam utan vi beskriver butiken utifrån vår position som kunder. Skulle vi vara ägare till en butik så är det däremot reklam att nämna den. När vi tipsar om filter, akvarium etc. så är det ju också att lyfta fram en vara. Så snacka på du.

                    Sedan gällande energi etc. så har du ju gått igenom en del besvikelser på raken. Förr eller senare måste man ju reagera. Hobbyn som så är ju känslostyrd. Tycker nog det är sunt att tillåta en låg energi/känsla få styra det hela ett tag.

                    Tror man bearbetar mycket i det fördolda när upplever att man tappar energi. Hade en sådan period själv för någon månad sedan och märker att jag blir trött/låg av att tappa fisk. Så det blir en uppförsbacke ett tag. För mig blev regnbågsfiskarnas enkla simpla livsglädje det som gjorde att jag fick fart på batterierna. Blir det massa krångel tappar jag energi. Men när det bara skvätter livsglädje i karet då kan man inte bli annat än glad.
                    Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                    Juwel Lido 120

                    Kommentar

                    • Inger H

                      • December 2008
                      • 11247

                      Japp, det du beskriver är så sant så.
                      Energin får dröja - tills den kommer igen, och det brukar den ju göra

                      //Inger
                      "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                      Kommentar

                      • Inger H

                        • December 2008
                        • 11247

                        A video with my Empire Gudgeons, Hypseleotris compressa.2 males in breeding colours showing off and trying to tease 3 females to spawn.


                        Vacker fisk som trivs i högt PH, blir lite sugen faktiskt

                        //Inger
                        "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                        Kommentar

                        • Likan
                          • April 2012
                          • 2611

                          Jag hejar på dig Ingrid.
                          450l, 350l, 125l, 54l och 45l. Fokus på malar, tillsammans med gott & blandat.

                          Kommentar

                          • Mu(sic)
                            • March 2012
                            • 2305

                            Jättesöta. Har aldrig sett såna förut [emoji2]

                            Kommentar

                            • Inger H

                              • December 2008
                              • 11247

                              Ursprungligen postat av Likan
                              Jag hejar på dig Ingrid.
                              Finns en till här som brukar kalla mig för Ingrid, fast han har lärt sig nu...

                              //​INGER
                              "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                              Kommentar

                              • Inger H

                                • December 2008
                                • 11247

                                Ursprungligen postat av Mu(sic)
                                Jättesöta. Har aldrig sett såna förut [emoji2]
                                Nää inte jag heller Dom senaste dagarna har jag försökt att hitta arter, som kan tänkas att trivas med vårat vatten, hittade då denna snygga fisk.
                                Det skulle vara väldigt kul, att veta om någon här har eller har haft dessa fiskar.

                                //Inger
                                "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                                Kommentar

                                Arbetssätt...