Mot nya mål med dvärgciklider...å lite annat

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Mats Bryzell

    • February 2007
    • 18956

    Ursprungligen postat av Inger H
    Å jag fick inga kurvciklider, eller kanske ändå - man vet ju aldrig eller vet man det

    //Inger
    Inger! Dom du har köpt, eller fått med dig hem, är: Laetacara araguaiae.


    (som nämnts av andra innan)

    Kommentar

    • Inger H

      • December 2008
      • 11247

      Ursprungligen postat av Mats Bryzell
      Inger! Dom du har köpt, eller fått med dig hem, är: Laetacara araguaiae.


      (som nämnts av andra innan)

      Jag vet det nu Mats, försöker bara att göra narr av mig själv, eftersom det känns så pinsamt att ha lagt ut bilder på fiskar, som jag trodde var dom beställda kurvcikliderna . Tänkte faktiskt ta bort bilderna ett tag, men jag bjuder på pinsamheten och rodnar

      //Inger
      "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

      Kommentar

      • Mats Bryzell

        • February 2007
        • 18956

        Ursprungligen postat av Inger H
        Jag vet det nu Mats, försöker bara att göra narr av mig själv, eftersom det känns så pinsamt att ha lagt ut bilder på fiskar, som jag trodde var dom beställda kurvcikliderna . Tänkte faktiskt ta bort bilderna ett tag, men jag bjuder på pinsamheten och rodnar

        //Inger
        Jisses, Inger - så behöver du väl inte känna? Det spelar ingen roll om man missar någon fisk ibland - har jag gjort flera gånger här på forumet, speciellt olika apor.
        Jag drog till och med upp en YT-film på ett ap-par som jag skrev fel namn på, och där på tuben blev det ett jävla liv - men det är ju mest tykna och korkade amerikaner som kollar där, så...

        Jag tycker de L. araguaiae du har är jättesnygga, så njut av dom - och tänk absolut inte mer på att du trodde det var en annan sort. Jag lovar dig att det finns inte en enda människa här som bryr sig om att du tog miste!
        Låt bilderna på dina nya, fina Laetacaror vara kvar - på så sätt ser flera hur dessa ser ut!

        Kommentar

        • ansjo
          • November 2005
          • 29967

          Men Inger, hur kunde du....bara att gratulera, skitsnygga ju!
          /Anders

          Medlem i NCS - givetvis!

          Kommentar

          • Inger H

            • December 2008
            • 11247

            Pojkar nu förtränger jag denna miss av mig
            Jag tycker också att dom är skitsnygga, dessutom kul att dom är så himla orädda, nyfikna och sociala. Allting har en mening. Grossisten har gjort en dundertabbe, men kanske en bra sådan, L.A. gillas idag

            //Inger
            "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

            Kommentar

            • Mats Bryzell

              • February 2007
              • 18956

              Ursprungligen postat av Inger H
              Pojkar nu förtränger jag denna miss av mig
              Jag tycker också att dom är skitsnygga, dessutom kul att dom är så himla orädda, nyfikna och sociala. Allting har en mening. Grossisten har gjort en dundertabbe, men kanske en bra sådan, L.A. gillas idag

              //Inger
              Gôtt!

              Kommentar

              • Shepard

                • March 2003
                • 13992

                Inger, kallade de dem för curviceps leende Acara hos grossisten/butiken? För jag reagerade redan innan du la upp bilderna, när du skrev att du hade beställt curviceps leende Acara, eftersom det inte är curviceps som kallas så, utan just araguaiae

                Hmm, ja, som sagt, butiker och grossister har tyvärr inte alltid den koll man tycker att de borde ha.
                "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                Min profil
                Mitt galleri

                Kommentar

                • Inger H

                  • December 2008
                  • 11247

                  Ursprungligen postat av Shepard
                  Inger, kallade de dem för curviceps leende Acara hos grossisten/butiken? För jag reagerade redan innan du la upp bilderna, när du skrev att du hade beställt curviceps leende Acara, eftersom det inte är curviceps som kallas så, utan just araguaiae

                  Hmm, ja, som sagt, butiker och grossister har tyvärr inte alltid den koll man tycker att de borde ha.
                  Nej då, det gjorde dom inte.
                  På grossistens fisklista finns två Laetacara curviceps, viltfångade och odlade, så förmodligen är en av dess L.A.

                  //Inger
                  "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                  Kommentar

                  • Shepard

                    • March 2003
                    • 13992

                    Ursprungligen postat av Inger H
                    Nej då, det gjorde dom inte.
                    På grossistens fisklista finns två Laetacara curviceps, viltfångade och odlade, så förmodligen är en av dess L.A.

                    //Inger
                    Jag gissar att det är de vildfångade som de sålt under fel namn då, för är det VF så kan jag tänka mig att grossister ibland får in fel, men de borde ju ha haft så'n koll då att de såg att det inte var curviceps, och inte sålde dem som så'na. Har du varit i kontakt med dem idag? Vad sa de i så fall?
                    "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                    Min profil
                    Mitt galleri

                    Kommentar

                    • Inger H

                      • December 2008
                      • 11247

                      Ursprungligen postat av Shepard
                      Jag gissar att det är de vildfångade som de sålt under fel namn då, för är det VF så kan jag tänka mig att grossister ibland får in fel, men de borde ju ha haft så'n koll då att de såg att det inte var curviceps, och inte sålde dem som så'na. Har du varit i kontakt med dem idag? Vad sa de i så fall?
                      Har skickat mejl, men inget svar ännu. Just den här grossisten har stängt fredagar.

                      //Inger
                      "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                      Kommentar

                      • c90368

                        • September 2006
                        • 5973

                        Då jag köpte dessa var det under namnet Laetacara sp. nytt och spännande för fyra år sedan.







                        Med goda idéer är det som med svamp; där man hittar en finns det ofta flera
                        http://www.youtube.com/user/c90368
                        /Maths

                        Kommentar

                        • Shepard

                          • March 2003
                          • 13992

                          Får nog säga att släktet Laetacara tillhör ett av mina favoritsläkten överhuvudtaget, vare sig det är curviceps, dorsiger, eller araguaiae. De ser ut som typiska ciklider, men är förhållandevis små och fredliga, och oerhört vackra
                          "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                          Min profil
                          Mitt galleri

                          Kommentar

                          • Inger H

                            • December 2008
                            • 11247

                            [QUOTE=c90368;1714794]Då jag köpte dessa var det under namnet Laetacara sp. nytt och spännande för fyra år sedan.






                            C90, jag kanske minns helt fel nu, men var det inte dessa ciklider som du hade som var så himla aggressiva? Minns att du skrev något på NCS för några år sedan. Förmodligen surrar jag helt i nattmössan nu - och kanske helt fel ciklid

                            //Inger
                            "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                            Kommentar

                            • Likan
                              • April 2012
                              • 2611

                              Fina fiskar du skaffat dig Inger!
                              450l, 350l, 125l, 54l och 45l. Fokus på malar, tillsammans med gott & blandat.

                              Kommentar

                              • Inger H

                                • December 2008
                                • 11247

                                Ursprungligen postat av Likan
                                Fina fiskar du skaffat dig Inger!
                                Ja, visst är dom

                                //Inger
                                "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                                Kommentar

                                Arbetssätt...