Mot nya mål med dvärgciklider...å lite annat

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • PiaJo

    • August 2009
    • 13001

    jag längtar efter sånna här vinterdagar... då är det helt ljuvligt med vinter istället blasket
    Bifogade filer
    /PIA

    Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

    Kommentar

    • Inger H

      • December 2008
      • 11247

      Ursprungligen postat av ansjo
      Nä fy för den lede, du vet vad jag anser om den skiten...
      Ja, jag vet vad du tycker Förmodligen antar jag att du inte har varit norröver när det är vinter - testa det, men du måste ha annat en Thailandkläder då, typ skaljacka med något varm under, en luva på skallen, varma sköna skor och äkta lovikavantar. Kolla bilden på Pia så fattar du
      -10, soligt med en massa snökristaller i granarna, fika med varm Oboy och macka är ett måste om man går på en så liten prommis . Sen kameran med förstås!

      //Inger
      "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

      Kommentar

      • ansjo
        • November 2005
        • 29967

        Jag har varit norröver på vintern med, men fortsätter nog även i fortsättningen att dra 1000 mil sydost minst en månad om året!
        /Anders

        Medlem i NCS - givetvis!

        Kommentar

        • ansjo
          • November 2005
          • 29967

          Ursprungligen postat av Mats Bryzell
          Jahapp, då väntar vi in en kommentar ifrån Varberg inom kort!

          Edit: Se så jävlarns snabb han var där...
          Du känner mig så väl, mannen!
          /Anders

          Medlem i NCS - givetvis!

          Kommentar

          • Mu(sic)
            • March 2012
            • 2305

            Jag har väntat hela dagen på klass 2 vädret. Blask, blask och isblask. Man kanske måste flytta norrut

            Kommentar

            • Inger H

              • December 2008
              • 11247

              Ursprungligen postat av Mu(sic)
              Jag har väntat hela dagen på klass 2 vädret. Blask, blask och isblask. Man kanske måste flytta norrut
              Ja, Cathrin norröver e bra

              //Inger
              "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

              Kommentar

              • Inger H

                • December 2008
                • 11247

                Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                Jahapp, då väntar vi in en kommentar ifrån Varberg inom kort!

                Edit: Se så jävlarns snabb han var där...
                Visste att han skulle vara snabb Mats . Anders hatar ju vinter - fast han har säkert inte varit med om en "riktig"

                //Inger
                "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                Kommentar

                • heba
                  • September 2013
                  • 847

                  Ursprungligen postat av Inger H
                  Kolla heba/Helene, det där gröna på växten (minns inte namnet) är nytt, den verkar trivas konstigt nog , dom andra är det lite si å så med.
                  Åh, vad roligt Det är Proserpinaca Palustris
                  /Helene

                  180 liter växt- räk- och guppykar samt 275 liter SA-inspirerat.

                  Kommentar

                  • Jesper Broman
                    • November 2012
                    • 3445

                    På tal om snö och kyla. Jag gjorde lumpen i Boden för många år sen och där hade jag ett befäl som sa, att den värsta vintern hade hade varit med om var när han själv gjorde lumpen i Skåne. Blaskigt, blåsigt och svinkallt

                    Kommentar

                    • Mu(sic)
                      • March 2012
                      • 2305

                      November i Skåne är olidligt. Spelar ingen roll hur man klär sej [emoji15]


                      Sent from my iPhone using Tapatalk

                      Kommentar

                      • Likan
                        • April 2012
                        • 2611

                        Mot nya mål med dvärgciklider...å lite annat

                        Snö lyser upp denna mörka årstid. För min del får sen gärna ligga från november-mars. Har typ aldrig hänt i Sthlm dock men vi hade ju rekord vinter två år i rad för något år sedan. Det var härligt. Snö som låg i flera månader. Ljust och fint.

                        ... Och knarret när man går... Mys!
                        450l, 350l, 125l, 54l och 45l. Fokus på malar, tillsammans med gott & blandat.

                        Kommentar

                        • Inger H

                          • December 2008
                          • 11247

                          Nu har jag hämtat hem fem Ap. Borellii till mitt 220. För allra första gången så har jag då två apishannar i samma kar + tre honor. Har ingen aning om hur detta kommer att fungera, men känslan säger att det är ok

                          Laetacara Curviceps "leende acara", vilket stämmer precis finns nu också i ett av mina kar - så himla söta
                          Jag måste försöka fota det där leendet så småningom.

                          //Inger
                          "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                          Kommentar

                          • Killis75
                            • September 2013
                            • 118

                            Ursprungligen postat av Inger H
                            Nu har jag hämtat hem fem Ap. Borellii till mitt 220. För allra första gången så har jag då två apishannar i samma kar + tre honor. Har ingen aning om hur detta kommer att fungera, men känslan säger att det är ok

                            Laetacara Curviceps "leende acara", vilket stämmer precis finns nu också i ett av mina kar - så himla söta
                            Jag måste försöka fota det där leendet så småningom.

                            //Inger
                            Fina fiskar dom där Borelli, måste bara säga att jag gillar mitt par skarpt!
                            Tycker oxå at två hanar till ett så pass stort kar inte skulle vara några problem!
                            Akvariehuset på 112L

                            Kommentar

                            • Bluewing

                              • August 2012
                              • 10522

                              Tack för ditt PM Inger. Kul att du har så mycket trevligt på gång och att din apistogrammaböjelse tagit fart igen. Hur går det med flaggorna nu då?
                              Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                              Juwel Lido 120

                              Kommentar

                              • Inger H

                                • December 2008
                                • 11247

                                Ursprungligen postat av Bluewing
                                Tack för ditt PM Inger. Kul att du har så mycket trevligt på gång och att din apistogrammaböjelse tagit fart igen. Hur går det med flaggorna nu då?
                                Flaggorna har blivit lite mindre skygga fast bara lite, tror att det var bra att dom fick sällskap av sajicorna.
                                Så länge jag inte närmar mig karet är dom framme, men så fort jag går förbi eller om jag ställer mig vid karet försvinner dom som en avlöning. Vid vattenbyte, eller om jag har händerna i karet kommer dom fram som ett skott. Kanske är karet felplacerat för att dom ska trivas, jag vet inte.

                                //Inger
                                "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                                Kommentar

                                Arbetssätt...