Mot nya mål med dvärgciklider...å lite annat

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Mu(sic)
    • March 2012
    • 2305

    Windelöv är en av mina favoriter. Om jag hade plats skulle jag skaffa fler [emoji2]


    Sent from my iPhone using Tapatalk

    Kommentar

    • HWH
      • March 2013
      • 2310

      Ja det är en vacker växt. Tyvärr verkar de inte riktigt trivas hos mig för de blir bruna ganska fort.
      /Helena,
      Zoopets norska inslag. Har en salig blandning av stort och smått, vått och torrt.

      Kommentar

      • Killis75
        • September 2013
        • 118

        Det är alltid tråkigt när fiskar vandrar vidare på det viset!

        Som tur e kan du ju glädjas åt dina otroligt fina flaggor, fina kar och fina nya växter:-)!
        Akvariehuset på 112L

        Kommentar

        • Mu(sic)
          • March 2012
          • 2305

          Windelöven blir ofta bruna och lite fula när dom skickar småplantor har jag märkt. Den trivdes inte i förra karet men nu verkar den funka.


          Sent from my iPhone using Tapatalk

          Kommentar

          • Inger H

            • December 2008
            • 11247

            Jag känner mig lite tjatig nu, men det är kul med nytt.
            Röd Ancistrus, så söta
            Bifogade filer
            "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

            Kommentar

            • HWH
              • March 2013
              • 2310

              Inte tjatig, det är kul när du uppdaterar. Och vi lärav och delar både glädje och sorg
              /Helena,
              Zoopets norska inslag. Har en salig blandning av stort och smått, vått och torrt.

              Kommentar

              • Kjell Fohrman
                Administrator

                • December 2001
                • 48147

                Ursprungligen postat av Inger H
                Nu till lite roligare upptäckter. Fast tror att det räcker med bilderna för er som följer mina Flaggor. Blygheten börjar så smått att försvinna Alla sex har varit framme idag.
                Receptet är; tagit bort två av lysrören, adderat pinnar (några fler ska dit) och några kompisar har tillkommit i form av tjugo koppartetror.
                Snyggt
                Akvaristiska hälsningar
                Kjell
                Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                Kommentar

                • Inger H

                  • December 2008
                  • 11247

                  Jag säger tack till er som har haft tålamod att läsa allt mitt surrande ikväll . Det blev både tråkigheter och roligheter.

                  För att återgå till mitt döda Bågfenspar. Igår så gjorde jag ett VB, jag saltade lite igen efter det, eftersom tre av mina stänktetror fortfarande hade kvar lite vitt runt munnarna. Kan det vara så tro, att dom inte tålde ytterligare en saltning?
                  Det finns inte något ont som inte har något gått med sig. Ser nu ikväll att det vita på tetrorna är näst intill borta

                  //Inger
                  "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                  Kommentar

                  • Tommy Vestlie
                    • August 2014
                    • 2097

                    Ursprungligen postat av Inger H
                    Jag säger tack till er som har haft tålamod att läsa allt mitt surrande ikväll . Det blev både tråkigheter och roligheter.

                    För att återgå till mitt döda Bågfenspar. Igår så gjorde jag ett VB, jag saltade lite igen efter det, eftersom tre av mina stänktetror fortfarande hade kvar lite vitt runt munnarna. Kan det vara så tro, att dom inte tålde ytterligare en saltning?
                    Det finns inte något ont som inte har något gått med sig. Ser nu ikväll att det vita på tetrorna är näst intill borta

                    //Inger
                    Klart man läser
                    Proud member of Aquascapers of Sweden

                    Kommentar

                    • Bluewing

                      • August 2012
                      • 10522

                      Så mycket som händer hos dig nu Inger. Härligt med flaggorna som hittat hem och vänliga människors växtpresenter och sorgligt med sånt som gått fel. Men tycker jag hör en glad Inger ändå
                      Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                      Juwel Lido 120

                      Kommentar

                      • Rufus
                        • January 2005
                        • 866

                        Du är inte tjatig, bara trevligt att läsa om andras akvarievardag. Tråkigt dock med ditt Bågfenspar, sånt som händer du verkar ta hand om dina fiskar jättebra. Röda eller gula Ancistrus blir det absolut i nästa kar, verkligen söta. Och vilken lycka sedan med windelöf på posten, de ska också införskaffas så småningom, finns dock inte där jag bor. Det verkar som det öppnat en internetbutik för växter i dina hemtrakter. Jag får väl beställa därifrån
                        // Annicka

                        Kommentar

                        • ElinR
                          • September 2014
                          • 370

                          Såklart jag läser, lär mig massor och så är det mycket fina bilder [emoji1]

                          Kommentar

                          • Likan
                            • April 2012
                            • 2611

                            Åh så roligt att flaggorna är ute och simmar! Det blev en riktigt trevlig morgonläsning! Tänk att lite kan göra så mycket.

                            Funderar dock på om dina röda ancistrus verkligen är röda? Ser väldigt gula ut på bilden iaf, men lite knepigt ljus för mig att se. Kul med lite malar hur som. Mina älskar zucchini, som ett tips.
                            450l, 350l, 125l, 54l och 45l. Fokus på malar, tillsammans med gott & blandat.

                            Kommentar

                            • Inger H

                              • December 2008
                              • 11247

                              Ursprungligen postat av Likan
                              Åh så roligt att flaggorna är ute och simmar! Det blev en riktigt trevlig morgonläsning! Tänk att lite kan göra så mycket.

                              Funderar dock på om dina röda ancistrus verkligen är röda? Ser väldigt gula ut på bilden iaf, men lite knepigt ljus för mig att se. Kul med lite malar hur som. Mina älskar zucchini, som ett tips.
                              Jag, det skönt att kunna se alla flaggor samtidigt
                              Ja, du kanske har rätt om färgen jag har ingen aning, det gör inget i så fall. Dom beställdes röda, men kan ju ha fått fel.
                              Zucchini finns i kylskåpet, men just nu verkar dom ha mat så det räcker och blir över i form av en massa tofs/penselalger

                              //Inger
                              "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                              Kommentar

                              • Inger H

                                • December 2008
                                • 11247

                                Ursprungligen postat av Bluewing
                                Så mycket som händer hos dig nu Inger. Härligt med flaggorna som hittat hem och vänliga människors växtpresenter och sorgligt med sånt som gått fel. Men tycker jag hör en glad Inger ändå
                                Du har rätt Johnny, jag är glad. Du vet hur det är med den där bergochdalbanan . Ännu gladare idag tror jag, kollade till tetrorna nu och ser att det vita skruttet är helt borta
                                Idag ska jag pilla med växter, passar perfekt i ruskvädret som vi har här

                                //Inger
                                "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                                Kommentar

                                Arbetssätt...