Mot nya mål med dvärgciklider...å lite annat

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Juni
    • February 2014
    • 613

    Ser härligt inboat ut med de färgerna och växterna, jätte fint!
    Juwel trigon 190 liter, nystartat. Här bor Venestus, Lombardoi, Socolofi och min mal Malte som är en Ancistrus.

    Kommentar

    • PiaJo

      • August 2009
      • 13001

      Inger, fortsätter i din tråd

      är det Imazo eller akvarieteknik som är de listorna som du kan välja mellan? Isåfall hittade jag minst två ciklid-kandidater som jag skulle kunna tänka mig att kombinera med flaggorna Hittade dessa på Imazoz lista

      Inkastencikliden https://www.zoopet.com/fiskar/fisk.php?NR=1328&SOK=1
      och nån Laetacara, denna tex Araguaia https://www.zoopet.com/fiskar/fisk.php?NR=1601&SOK=1
      /PIA

      Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

      Kommentar

      • Inger H

        • December 2008
        • 11247

        Ursprungligen postat av PiaJo
        Inger, fortsätter i din tråd

        är det Imazo eller akvarieteknik som är de listorna som du kan välja mellan? Isåfall hittade jag minst två ciklid-kandidater som jag skulle kunna tänka mig att kombinera med flaggorna Hittade dessa på Imazoz lista

        Inkastencikliden https://www.zoopet.com/fiskar/fisk.php?NR=1328&SOK=1
        och nån Laetacara, denna tex Araguaia https://www.zoopet.com/fiskar/fisk.php?NR=1601&SOK=1
        Bra att du fortsätter i min tråd, så Anders inte ser vad vi surrar om

        Det är bägge grossisterna som jag kan beställa ifrån.
        Jådå jag har kollat på dessa, även på Kurvciklid och L. dorsigera. Vilka "bekymmer" jag har, eller hur .

        //Inger
        "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

        Kommentar

        • Inger H

          • December 2008
          • 11247

          Ursprungligen postat av Juni
          Ser härligt inboat ut med de färgerna och växterna, jätte fint!
          Tack Juni

          //Inger
          "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

          Kommentar

          • ansjo
            • November 2005
            • 29967

            Ursprungligen postat av Inger H
            Bra att du fortsätter i min tråd, så Anders inte ser vad vi surrar om


            //Inger
            Haha, jag ser nog allt...
            /Anders

            Medlem i NCS - givetvis!

            Kommentar

            • PiaJo

              • August 2009
              • 13001

              Ursprungligen postat av Inger H
              Bra att du fortsätter i min tråd, så Anders inte ser vad vi surrar om

              Det är bägge grossisterna som jag kan beställa ifrån.
              Jådå jag har kollat på dessa, även på Kurvciklid och L. dorsigera. Vilka "bekymmer" jag har, eller hur .

              //Inger
              vilka icke-bekymmer du har.. bara å köp! varför tveka?
              /PIA

              Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

              Kommentar

              • Inger H

                • December 2008
                • 11247

                Vad sjutton är det som händer? För en stund sedan hittade jag Bågciklidparet stendöda - honan låg på botten och hanen vid det interna filterinsuget. Corysar, stänktetror och kolglödstetror beter sig precis som vanligt

                //Inger
                "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                Kommentar

                • Inger H

                  • December 2008
                  • 11247

                  Nu till lite roligare upptäckter. Fast tror att det räcker med bilderna för er som följer mina Flaggor. Blygheten börjar så smått att försvinna Alla sex har varit framme idag.
                  Receptet är; tagit bort två av lysrören, adderat pinnar (några fler ska dit) och några kompisar har tillkommit i form av tjugo koppartetror.
                  Bifogade filer
                  "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                  Kommentar

                  • Mats Bryzell

                    • February 2007
                    • 18956

                    Härligt!

                    Kommentar

                    • Mu(sic)
                      • March 2012
                      • 2305

                      Vackert!

                      Kommentar

                      • Inger H

                        • December 2008
                        • 11247

                        Härligt är det - vackert vet jag inte precis
                        Vill bara säga, att Mats har klurat och donat, så därför ser det ut som det gör nu

                        //Inger
                        "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                        Kommentar

                        • Mu(sic)
                          • March 2012
                          • 2305

                          Ja jag tycker det är vackert i alla fall

                          Kommentar

                          • heba
                            • September 2013
                            • 847

                            Ursprungligen postat av Inger H
                            Nu till lite roligare upptäckter. Fast tror att det räcker med bilderna för er som följer mina Flaggor. Blygheten börjar så smått att försvinna Alla sex har varit framme idag.
                            Receptet är; tagit bort två av lysrören, adderat pinnar (några fler ska dit) och några kompisar har tillkommit i form av tjugo koppartetror.
                            Kul att receptet fungerade
                            Härliga bilder på dito kar!
                            /Helene

                            180 liter växt- räk- och guppykar samt 275 liter SA-inspirerat.

                            Kommentar

                            • Inger H

                              • December 2008
                              • 11247

                              Fortsätter lite till. Det som är trist, uppvägs ofta av roligare saker

                              Igår fick jag ett växtpaket från Helene (heba), med en massa växter som jag inte ens känner till. Hon har varit noggrann med att skriva på dom olika påsarna vad växten heter. Huvvaligen, dessa snygga växter kommer verkligen att bli en utmaning för mig kan jag lugnt säga.
                              Helene; du får inte bli besviken om du får se någon bild på dina växter framöver, men jag ska göra så gott jag kan

                              Idag, så låg det en rekavi i postlådan med avs; Mats Bryzell. Inget paket i brevlådan där inte Jag försöker mig på att öppna paketet som man vanligen gör när paket ska öppnas, men det gick icke. Försöker mig på att ta till lite brutalare öppnande - går inte det heller. Mats hade tejpad så det förslår kan jag säga, jag fick ta till en mindre sax och klippa remsor av tejpen för att komma åt växterna trodde jag...
                              När jag väl hade fått loss tejpen så var där en kartong till lika ordentligt tejpad den.
                              Eter en ganska så lång tid joxandes med öppnande av paketet så anade jag i alla fall växterna (Windelöv). Dom var insnurrade i säkert en hel rulle med blött Torky (jag bad Mats att skicka med lite av hans dundervatten).

                              Massor av Windelöw, så djupgröna och fina har jag aldrig sett
                              Tack snälla Helene och Mats.
                              Glömde tyvärr att fota hebas växter igår.
                              Kolla den djupgröna färgen på Mats Windelöv.
                              Imorrn ska det pillas med växter
                              Bifogade filer
                              "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                              Kommentar

                              • ElinR
                                • September 2014
                                • 370

                                Det är så tråkigt när fisk dör, och frustrerande att inte veta varför.

                                Jättekul att flaggorna gillade den nya designen! Kul när det märks snabbt att det man gjort är bra.

                                Ska bli spännande att se hur växterna tar sig, en hel hög m Windelöv [emoji14] M post! Nästan trolleri, jag har hört rykten om snö i trakterna.

                                Fina foton också på de inte längre så blyga flaggorna.

                                Kommentar

                                Arbetssätt...