Mot nya mål med dvärgciklider...å lite annat

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Mu(sic)
    • March 2012
    • 2305

    Tur att jag har en löneförhöjning att vänta. Mer och finare fiskar

    Kommentar

    • Inger H

      • December 2008
      • 11247

      Jag fick inga koppartetror idag - felbeställning av kopparbarber blev det i stället. Det är faktiskt mänskligt att fela, vilket jag sa till S. Hennes svar "tur att det är du Inger"

      Dessa Flaggciklider är en gåta för mig (fast väldigt intressanta).
      Går jag förbi karet ung. 2-4 m därifrån så blir dom livrädda. Jag har gjort ett mindre VB nu ikväll och måste putsa insidan av framrutan (kiselalger där), så mina händer putsade både blad och ruta. Dom två, som har legat under rötter i snart i fjorton dagar tittade fram - likaså dom återstående fyra blev väldigt alerta helt plötsligt. På något konstig sätt så verkade mina händer ge dom trygghet.

      Mina diskusar från "förr" kunde jag "läsa" på ett annorlunda sett - dessa, när dom var nya och rädda höll ihop i ett "stim".
      Flaggorna beter sig inte på samma sätt.
      Ett för mig ett nytt och intressant beteende att följa

      //Inger
      "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

      Kommentar

      • PiaJo

        • August 2009
        • 13001

        Då får du ha händerna i karet ett tag till nu så att de vågar sig fram
        Skrumphuden får du på köpte och ren blir du
        /PIA

        Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

        Kommentar

        • Inger H

          • December 2008
          • 11247

          Ja, skrumphuden är ju kronisk ändå sen länge...

          //Inger
          "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

          Kommentar

          • PiaJo

            • August 2009
            • 13001

            /PIA

            Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

            Kommentar

            • Inger H

              • December 2008
              • 11247

              Vet inte om det var mina händer som på ett konstigt sätt ingav lite "trygghet" igår. Idag har i alla fall alla sex varit framme samtidigt. Big Papa har lämnat sin håla och varit inte speciellt social - men i alla fall framme och varit lite nyfiken

              Periodvis idag, så har jag suttit framför karet läänge bara för att få dessa kluriga att fatta, "att jag är den som föder er, här blir ni kvar, jag gillar er jättemycket samt att jag är en som inte vill er illa". Tror, att dom har fattat en liten del i alla fall.

              Kunde förstås inte låta bli att fota lite. Den som spretar med ryggfenorna, är den som är tuffast och alltid kommer först fram hela tiden. BP är den som är störst. Jozi, om du tittar in så känner du igen den
              Bifogade filer
              "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

              Kommentar

              • ansjo
                • November 2005
                • 29967

                Snyggt, Inger!
                /Anders

                Medlem i NCS - givetvis!

                Kommentar

                • Inger H

                  • December 2008
                  • 11247

                  ...så fortsätter jag då med tristare saker. Jag beställde ju Ap. Borellii i veckan, men avbeställde idag.
                  Såg i morse, att några av dom större stänktetrorna har något vitt skumt på sina underkäkar (heter det så på fiskar).
                  Minns i Likans tråd hur hon kämpade på med något liknande. Jag vet inte, har aldrig sett detta under åren.

                  Tanken var, att Borelliisarna skulle ha gått tillsammans med dessa stänktetror.
                  Ibland blir man så jäkla trött på allt skit som bara händer...

                  //Inger
                  "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                  Kommentar

                  • ansjo
                    • November 2005
                    • 29967

                    Inger, du kan inte fota dem? Eller kanske svårt att få bra bild på det...?
                    /Anders

                    Medlem i NCS - givetvis!

                    Kommentar

                    • Inger H

                      • December 2008
                      • 11247

                      Ursprungligen postat av ansjo
                      Inger, du kan inte fota dem? Eller kanske svårt att få bra bild på det...?
                      Det är natti i karen nu Anders, jag kan fota i morgon bitti - ganska så lättfotade tetror faktiskt.

                      //Inger
                      "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                      Kommentar

                      • jozi81
                        • January 2011
                        • 917

                        Ursprungligen postat av Inger H
                        Vet inte om det var mina händer som på ett konstigt sätt ingav lite "trygghet" igår. Idag har i alla fall alla sex varit framme samtidigt. Big Papa har lämnat sin håla och varit inte speciellt social - men i alla fall framme och varit lite nyfiken

                        Periodvis idag, så har jag suttit framför karet läänge bara för att få dessa kluriga att fatta, "att jag är den som föder er, här blir ni kvar, jag gillar er jättemycket samt att jag är en som inte vill er illa". Tror, att dom har fattat en liten del i alla fall.

                        Kunde förstås inte låta bli att fota lite. Den som spretar med ryggfenorna, är den som är tuffast och alltid kommer först fram hela tiden. BP är den som är störst. Jozi, om du tittar in så känner du igen den
                        Kul att man faktiskt känner igen individerna!
                        Det där blir nog jättebra ska du se, dom ser jättebra ut!


                        Sent from my iPad using Tapatalk HD

                        Kommentar

                        • Inger H

                          • December 2008
                          • 11247

                          Ursprungligen postat av jozi81
                          Kul att man faktiskt känner igen individerna!
                          Det där blir nog jättebra ska du se, dom ser jättebra ut!


                          Sent from my iPad using Tapatalk HD
                          Jepp, det kommer att bli bra jozi.

                          //Inger
                          "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                          Kommentar

                          • Bluewing

                            • August 2012
                            • 10522

                            Åh så mysigt att flaggorna börjar glutta fram. De ger ju verkligen helsköna Diskusvibbar som jag inte sett på någon annan ciklid förut. Samtidigt som de är lite egna och komplicerade på ett sätt som gör dem jättespännande.

                            Tänker på Stänktetrorna. Hade du testat med Easylife FFM?
                            Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                            Juwel Lido 120

                            Kommentar

                            • Inger H

                              • December 2008
                              • 11247

                              Ursprungligen postat av Bluewing
                              Åh så mysigt att flaggorna börjar glutta fram. De ger ju verkligen helsköna Diskusvibbar som jag inte sett på någon annan ciklid förut. Samtidigt som de är lite egna och komplicerade på ett sätt som gör dem jättespännande.

                              Tänker på Stänktetrorna. Hade du testat med Easylife FFM?
                              Nope, inte testat Easylife FFM, tror inte att detta hjälper om det nu skulle vara någon sjukdom.

                              //Inger
                              "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                              Kommentar

                              • Bluewing

                                • August 2012
                                • 10522

                                Jag tänker mera på att preparatet binder osunda ämnen karet bara. Men tänker inte dra iväg i något utforskande då jag förstått sedan tidigare diskussioner att jag snarare snurrar till istället för att mitt tänk hjälper direkt när jag spånar iväg. Det finns säkert kunnigt folk som vet vad man kan göra.
                                Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                                Juwel Lido 120

                                Kommentar

                                Arbetssätt...