Mot nya mål med dvärgciklider...å lite annat

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Inger H

    • December 2008
    • 11247

    Ursprungligen postat av jozi81
    Mina VF som var ännu skyggare än dessa initialt, blev helt plötsligt mycket socialare då jag flyttade dom till ett kar nästan utan växter, nästan bara rötter. Men då fick dom lite jordätare som kompisar, ett tag hade jag dom med ett jättestim sorgmantlar med, fantastiskt vackert, typ 4 nyanser av brunt... (Och svart)

    Filmen är från en sådan setup, visst gör dom sig fint då dom kommer fram!!
    http://youtu.be/9PTS_cVIhqM
    Himla snygg inredning Daniel Vet ju att flaggorna gillar rötter och att dom trivs med jättevallisar, så när dom tillslut släpper sina rädslor så hoppas jag att dom snirklar omkring bland blommor och rötter i sitt nya hem
    Nu ska jag kolla "listorna" efter lite större tetror.

    //Inger
    "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

    Kommentar

    • Inger H

      • December 2008
      • 11247

      Kul att du kikat in Maths
      Tusen tack för filmerna, där fick jag verkligen inspiration. Kul att få se flaggornas ilskna ränder också.

      //Inger
      "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

      Kommentar

      • Bluewing

        • August 2012
        • 10522

        Du Inger! Jag hittar inte inlägget där jag skrev hur jag själv hade ställt in tändning och släckning i mitt 450. Kommer att ha lika på jobbet. Kan inte se detta där jag är nu. Kan jag få hjälp? Please...
        Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
        Juwel Lido 120

        Kommentar

        • Inger H

          • December 2008
          • 11247

          Ursprungligen postat av Bluewing
          Du Inger! Jag hittar inte inlägget där jag skrev hur jag själv hade ställt in tändning och släckning i mitt 450. Kommer att ha lika på jobbet. Kan inte se detta där jag är nu. Kan jag få hjälp? Please...
          Japp jag letar!

          //Inger
          "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

          Kommentar

          • Mats Bryzell

            • February 2007
            • 18956

            Ursprungligen postat av Bluewing
            Du Inger! Jag hittar inte inlägget där jag skrev hur jag själv hade ställt in tändning och släckning i mitt 450. Kommer att ha lika på jobbet. Kan inte se detta där jag är nu. Kan jag få hjälp? Please...
            Du kanske har tagit bort dit inlägg..?

            Kommentar

            • Mats Bryzell

              • February 2007
              • 18956

              Jag tror flaggorna kommer att bli tuffare med tid. Som flera andra säger och visar, kan inredningen spela en roll. Sätt i några grenar som bryter ytan så får de en naturlig "spalt" i karets rumsmiljö att hålla och förhålla sig till.

              Kommentar

              • Bluewing

                • August 2012
                • 10522

                Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                Du kanske har tagit bort dit inlägg..?
                Ja precis Nja jag tar bara bort inlägg som jag skriver på fredagskvällar sent och där jag blir generad över mig själv på lördagen. Resten terroriserar jag detta forum med.
                Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                Juwel Lido 120

                Kommentar

                • Inger H

                  • December 2008
                  • 11247

                  Ursprungligen postat av Bluewing
                  Du Inger! Jag hittar inte inlägget där jag skrev hur jag själv hade ställt in tändning och släckning i mitt 450. Kommer att ha lika på jobbet. Kan inte se detta där jag är nu. Kan jag få hjälp? Please...
                  Förmodar att du är på ditt kontor nu.

                  Främre ramp 12-15:30 och kl. 17-22
                  Bakre ramp 14-20.

                  //Inger
                  "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                  Kommentar

                  • Bluewing

                    • August 2012
                    • 10522

                    Tack. Du är jättegullig, Inger.
                    Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                    Juwel Lido 120

                    Kommentar

                    • Inger H

                      • December 2008
                      • 11247

                      Ursprungligen postat av Bluewing
                      Tack. Du är jättegullig, Inger.
                      Jag det vet jag väl.

                      //Inger
                      "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                      Kommentar

                      • Inger H

                        • December 2008
                        • 11247

                        Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                        Jag tror flaggorna kommer att bli tuffare med tid. Som flera andra säger och visar, kan inredningen spela en roll. Sätt i några grenar som bryter ytan så får de en naturlig "spalt" i karets rumsmiljö att hålla och förhålla sig till.
                        Jag har lite grenar (björk och al) som har legat på tork kanske en månad, men dom är inte riktigt torra än, så jag törs inte använda dom, eller hur?
                        Alla smala red-moore som jag hade i Diskuskaret slängdes, fick ju en liten släng av bacillskräck just då. Så här i efterhand så var det förstås aningen överilat.

                        //Inger
                        "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                        Kommentar

                        • Mats Bryzell

                          • February 2007
                          • 18956

                          Ursprungligen postat av Inger H
                          Jag har lite grenar (björk och al) som har legat på tork kanske en månad, men dom är inte riktigt torra än, så jag törs inte använda dom, eller hur?
                          Alla smala red-moore som jag hade i Diskuskaret slängdes, fick ju en liten släng av bacillskräck just då. Så här i efterhand så var det förstås aningen överilat.

                          //Inger
                          Bacillskräck..? Slängdes..?
                          Ja, vänta ett tag till så att dina grenar blir torra, sedan i med dom i karet!
                          Det är ju inte det att flaggor "måste" ha en massa grenar för att fungera - men det hjälper och man ger dom på så vis en naturlig reträttväg och yta, samt att de kan uppehålla sig i denna miljö för att också kunna vara lite mer överallt i karet och kolla läget, käka o.s.v.
                          Om de skulle få för sig att leka kan jag tänka mig att leken sker i eller omkring just det område med grenar och rötter som du planerar att bygga till.

                          Kommentar

                          • Acara
                            • August 2014
                            • 34

                            Ursprungligen postat av Inger H
                            Nu ska jag kolla "listorna" efter lite större tetror.

                            //Inger
                            Kanske Colombiatetra https://www.zoopet.com/fiskar/fisk.php?NR=843&SOK=1 kan funka. Snabba, livliga och orädda. Ganska höga över ryggen är de också. Håller till i övre delen av karet. Mina har klarat sig tillsammans med blåciklider.

                            Kommentar

                            • Inger H

                              • December 2008
                              • 11247

                              Ja, det skulle "kanske" sitta kvar sjuka Diskusbaselusker på alla grenar och rötter som skulle föra smittan vidare till ett annat kar (rodnar när jag skriver det här). Nu släpper vi svindyrarötter pratet snabbt som ögat.

                              //Inger
                              "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                              Kommentar

                              • Rufus
                                • January 2005
                                • 866

                                Colombiatetror är fina, lite samma kropp som Sorgmantel men med fina röda fenor, klarar sig fint i mitt akvarium där smalare snabbt blir mat. Gäller bara att hitta några som vuxit på sig lite, billiga är de också.
                                // Annicka

                                Kommentar

                                Arbetssätt...